Žemiau nulio nukritęs termometro stulpelis ir nuo praėjusio sekmadienio kelius klojantis sniegas primena, kad kelių priežiūros tarnyboms atėjo iššūkių kupinas darbymetis. „Alio Jonava“ pasidomėjo, kaip su žiemos išdaigomis sekasi kovoti mūsų miesto ir rajono kelius prižiūrinčiai bendrovei „Jonavos paslaugos“.
Technika paruošta iš anksto
Nors dažnai juokaujama, kad sudėtingos žiemos oro sąlygos kasmet ir kelininkus, ir vairuotojus užklumpa netikėtai, šiemet Jonavos rajono keliuose triūsiantys darbininkai tikina – didelių staigmenų neturėtų būti, mat laukiantiems darbams pasiruošta iš anksto.
Kaip teigė UAB „Jonavos paslaugų“ kelių priežiūros vadybininkas Vidas Dirsė, pirmųjų žiemos išdaigų laukė parengta sniego valymo ir druskos barstymo technika. Pirmadienį, jau nuo 4 val. ryto, mieste triūsė gerokai per 100 kiemsargių, šaligatvius, aikštes, dviračių takus valė ir barstė penki nedideli traktoriai. Iki prasidedant rytiniam eismo pikui, į gatves išriedėjo III grupės traktorius, trys buldozeriai ir du didieji barstytuvai, kurių kiekvienas talpina po 5 t druskos ir pagrindinėmis miesto gatvėmis, esant intensyviam snygiui ar plikledžiui, prasuka net po 150 km. Beje, kad darbas vyktų sklandžiai, pasirūpinta ir pakankamu kiekiu druskos mišinio, kurio turėtų pakakti visam sezonui.
Pasak UAB „Jonavos paslaugų“ kelių priežiūros vadybininko V. Dirsės, kadangi nuo visų prižiūrimų kelių vienu metu nuvalyti sniego ir jų pabarstyti nėra galimybių, priežiūros darbai žiemą skirstomi į priežiūros lygius pagal kelių svarbą. Pirmiausia yra valomos ir (arba) barstomos didžiausio eismo intensyvumo gatvės, kuriomis daugiausia žmonių važiuoja į darbą ar grįžta iš jo – tai Vasario 16-osios, Lietavos, Žeimių, A. Kulviečio, J. Basanavičiaus, Kranto g. Vėliau valomi keliai, kuriuose eismo intensyvumas mažesnis. Be to, reikėtų nepamiršti, kad naktį iškritus dideliam kiekiui sniego ar esant plikledžiui, kelininkai skuba padengti važiuojamąją kelio dangą druska, tačiau ankstyvą rytą į gatves išvažiavę žmonės dažnai iš karto nepastebi kelininkų triūso, nes naktį važiuojamosios dalies danga būna įšalusi, o druska pradeda veikti tik atsiradus automobilių padangų ir asfalto trinčiai.
Turbūt nė nereikia sakyti, kad ir technikos eksploatavimas, ir rankų darbas, ir medžiagos kainuoja nemažus pinigus. Tačiau, kaip sakė UAB „Jonavos paslaugų“ kelių priežiūros vadybininkas V. Dirsė, neprižiūrimi keliai žiemą – pavojus ir sveikatai, ir gyvybei, todėl lėšos nei įrangai, nei medžiagoms netaupomos, bet ir nėra švaistomos.
Vairuotojams ir pėstiesiems linki pakantumo
Nepaisant to, kad žiemą mūsų miesto gatvėse ir rajono keliuose burzgia sniego valymo ir druskos barstymo technika, išberiamos tonos druskos ir smėlio, esant dideliam kritulių kiekiui, kelininkams neretai prireikia gerokai daugiau laiko pusnims įveikti, tad pėstiesiems ir vairuotojams kartais reikėtų būti pakantesniems ir suprasti, kad žiemą tokios kelio dangos, kokia būna vasarą, tikėtis neverta.
Meilutė VENCKIENĖ