Paskelbtas Rajono naujienos

Gaižiūnų poligone Lietuvos ir sąjungininkų kariams pristatytos JAV šarvuoto visureigio galimybės

Trečiadienis, 19 October 2016 11:16 Parašė 

Spalio 17-21 d. Lietuvos kariuomenės Gaižiūnų poligone (Jonavos r.) vyksta JAV kompanijos „Oshkosh Defence LCC“ gaminamo šarvuoto visureigio L-ATV (angl. Light Combat Tactical All-terrain Vehicle) galimybių demonstracija. Visureigio galimybes vertina ne tik Lietuvos specialistai, bet ir į pristatymą pakviesti ekspertai iš 8 NATO ir sąjungininkų šalių ginkluotųjų pajėgų.

Pristatymo Lietuvos kariuomenė sudaro sąlygas naudotis karine infrastruktūra, kuri leidžia įvertinti L-ATV galimybes: pravažumą, mobilumą, salono ergonomiką ir kt. Visureigio pristatymą sąjungininkų kariniams ekspertams organizuoja Krašto apsaugos ministerija kartu su „Oshkosh Defence“ kompanija ir JAV ambasados parama.

„Krašto apsaugos ministerija šarvuotų visureigių įsigijimą planuoja pradėti 2020 m. Šiuo metu Lietuvos ekspertai analizuoja rinką ir „Oshkosh Defence“ kompanija yra pirmoji iš gamintojų, sutikusi Lietuvoje pristatyti šarvuotą visureigį L-ATV mūsų ir užsienio ekspertams. Tai yra unikali galimybė dar nepradėjus vykdyti įsigijimo procedūrų susipažinti su rinkoje esančia technika ir jos subtilybėmis. Tokio tipo, bet jau kitų gamintojų technikos galimybių demonstravimas bus tęsiamas ir 2017 metais,“ – apie L-ATV pristatymą Lietuvos kariuomenės poligone sakė Krašto apsaugos ministerijos pajėgumų ir ginkluotės generalinis direktorius pulkininkas Darius Užkuraitis.

Šiuo metu Lietuvos kariuomenėje naudojami HMMWV ir Toyota „Land Cruiser 200“ šarvuoti visureigiai.

Apie L-ATV šarvuotą visureigį:

„Oshkosh defence“ kompanijos gaminamas L-ATV visureigis laimėjo konkursą dėl iki 55 tūkst. šarvuotų visureigių gamybos JAV kariuomenės ir jūrų pėstininkų reikmėms. L-ATV turėtų pakeisti JAV kariuomenėje nuo 1984 metų naudojamų HMMWV visureigių šarvuotas versijas. Tuo tikslu L-ATV buvo kuriamas siekiant užtikrinti aukštesnį įgulos apsaugos lygį ir automobilio gyvybingumą, taip pat ir didesnę pervežamo krovinio masę neaukojant mobilumo ir transportavimo sausumos, oro ar jūros transportu galimybių.

Nuotraukos: Alfredas Pliadis

KAM inf.