Paskelbtas Miesto naujienos

Pirmasis naujojo Baldininkų seniūnaičio darbas bus apklausti gyventojus

Antradienis, 04 June 2019 09:05 Parašė 

SEK gavo prašymą, kurį pasirašė net 163 Panoterių mstl. (Šilų sen.) gyventojai. „Prašome įrengti saugaus eismo priemones miestelio gatvėse – tarp P. Vaičiūno g. 2 ir 3 namo, prie P. Vaičiūno g. 31 esančios perėjos. Judėjimas šia gatve intensyvus, abipus – gyvenamieji namai. Čia gyvena ar atvažiuoja pasisvečiuoti ir mažamečių, kurie išbėga į gatvę. Automobiliai neretai viršija greitį. Turime jau ne vieną atvejį, kai mašina partrenkė į gatvę išbėgusį šunį. Mes norime, kad eismo saugumo priemonės būtų įrengtos dabar, o ne kai atsitiks nelaimė. Prašome jūsų įrengti kelio ženklą „Ribotas greitis“, apribojant iki 30 km / val. bei greičio mažinimo kalnelį („gulintį policininką“)“, – rašoma  Panoterių mstl. gyventojų laiške. Dar pridėtas ir panoterietės B. L. prašymas ne tik dėl minėtų gatvių, bet ir papildant dar viena vieta – Mokyklos g. 5 (prieš pėsčiųjų perėją). Pasak moters, yra dvi žemės ūkio bendrovės, jų transportas didelių gabaritų ir taip pat „nesilaiko nustatyto greičio“. 

Kadangi minėtas kelias yra regioninis, prašymas bus persiųstas spręsti Lietuvos automobilių kelių direkcijai.

Lietuvos automobilių kelių direkcijai bus persiųstas ir M. J. pastebėjimas. Moteris sako, kad, „įvažiuojant į Jonavą Kauno gatve, prieš pirmą „gulintį policininką“ nėra įspėjamojo kelio ženklo“. Prašoma sutvarkyti, nes „tai didina avarinių situacijų tikimybę bei galimybę sugadinti savo transporto priemonę“.

 SEK parašė J. Ch.: „Noriu atkreipti dėmesį į Pasraučių gyvenvietę, kuri yra Bukonių seniūnijoje. Problema atsirado panaikinus autotransporto priemonių, važiuojančių 145 keliu, stacionarų greičio matavimo prietaisą Pasraučių kaime. Kelio ženklas „Gyvenvietė – 50 km / val.“ vairuotojams visiškai negalioja. Šiuo keliu važiuoja daug krovininių mašinų, ūkininkų technika, lengvųjų automobilių kartais išgirstam tik garsą, o vaizdo nespėjam pamatyti, taip yra viršijamas leistinas greitis. Nuo „Kryžkelės“ autobusų stotelės iki Pasraučių ir Mimainių kaimų reikia pareiti pėsčiomis, yra ruožas su kelio atitvarais, net jeigu vaikai ir išvažiuoja dviračiais su visomis saugos priemonėmis (liemenėmis, šalmais, mirksinčiais švyturėliais), kai taip viršijamas transporto greitis, tas gali ir nepadėti. Jautėmės daug saugesni ir ramesni, kai buvo įdiegtas stacionarus greičio matavimo prietaisas. Labai tikimės, kad jis „sugrįš“, kai tik baigsis visos administracinės procedūros Lietuvos mastu. O kol kas galbūt yra galimybė šiame ruože suaktyvinti kitas autotransporto važiavimo greičio reguliavimo priemones bendradarbiaujant su Lietuvos kelių policija?“

SEK nutarė kreiptis į Kauno apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą bei į Kelių policijos valdybą dėl galimybės suintensyvinti patruliavimą minėtose gyvenvietėse.

  Dėl saugaus eismo priemonių įdiegimo kreipėsi Topolių, Mažosios, Mokyklos ir Geležinkelio gatvių gyventojai (33 parašai): „Prašome pastatyti greitį ribojančius ženklus prie įvažiavimo iš Fabriko g. į Topolių g. ir Mažojoje gatvėje. Pageidautina 20 km / val. arba 30 km / val. (su lentele ir po ženklu papildoma informacija). Gatvės yra siauros, judėjimas intensyvus, vairuotojai dažnai nesilaiko saugaus greičio, dėl ko kyla pavojus gyventojams. Prašome įrengti šaligatvį Geležinkelio ir Mažosios gatvėse. Prašome Topolių g. nuo  viaduko pusės įrengti šaligatvį pėstiesiems. Šia gatve nuolat į mokyklą ir iš jos eina vaikai, žmonės – į darbą, o savaitgaliais daug eina į ūkininkų turgų. Norėdami apsaugoti vaikus ir save, prašome įrengti greičio ribojimo kalnelius Mokyklos ir Geležinkelio gatvėse.“ 

Dėl galimybės įrengti šaligatvį bus informuota miesto seniūnija bei Miesto reikalų komitetas. Dėl saugaus eismo priemonių įdiegimo kol kas sprendimas nepriimtas. Naujasis Baldininkų seniūnaitijos seniūnaitis bus įpareigotas apklausti gyventojus, kur kokių ir kiek ženklų ar greičio ribojimo kalnelių reiktų įrengti.                 

Prašydama užtikrinti saugumą, SEK parašė laisvalaikio ir jojimo paslaugų centro „Viliumai“ savininkė. Moteris, išsamiai apibūdinusi centro įkūrimą, veiklą, skundžiasi, kad, netoliese atsiradus keturiems žvyro karjerams, dažnai palei jojimo aikštės, kurioje vyksta užsiėmimai, tvorą važiuoja sunkiasvorės mašinos, žirgai baidosi, tad didelė tikimybė, kad raitelis nukritęs susižalos.

Savininkė rašo, kad vyriausybė remia vaikų ir jaunimo fizinio aktyvumo skatinimą, tad moteris, gavusi Nacionalinės mokėjimo agentūros ( NMA) paramą, galėjo įgyvendinti „Viliumai“ projektą, tuo pačiu įsipareigodama agentūrai. „Kadangi sunkiasvoriai automobiliai važiuoja visą dieną nuo 5.30 iki 19 val., savo veiklą galiu vykdyti nepilnu pajėgumu tik vakarais ir savaitgaliais. O tai reiškia, kad rodiklių, kuriuos esu įsipareigojusi NMA, nepasieksiu. Galima sakyti, kad yra žlugdomas mano žirgynas“, – rašo centro savininkė.

Moteris SEK prašo apsvarstyti galimybę pastatyti kelio ženklą, draudžiantį sunkiasvorėms eismą Pakrantės gatvės pradžioje, kadangi tušti sunkvežimiai važiuoja ne tik į vienos uždarosios akcinės bendrovės eksploatuojamą karjerą, bet ir tolyn į kitus karjerus. Minėtai bendrovei priklausantis įvažiavimas į žvyro karjerą yra prie pat jojimo aikštės, kur vyksta treniruotės.

Saugaus eismo komisijos prašoma tarpininkauti, kad sunkiasvorės važiuotų kitu, toliau nuo aikštės, įvažiavimu. Pasak „Viliumai“ savininkės, šiuo metu bendrovei priklausančiame karjere kelias nedrėkinamas, miškas išvažinėtas technikos, darbo laiko grafikas neegzistuoja, sunkvežimiai kelia grėsmę ne tik žirgyno lankytojams, bet ir kitiems eismo dalyviams. Prašymą SEK pasirašė 57 Jonavos ir Kauno gyventojai, kurie nuolat lankosi žirgyne bei tie, kuriems, kaip teigia centro savininkė ir trenerė, svarbu, kad žirgynas gyvuotų.              

Minėtas prašymas bus persiųstas Šveicarijos seniūnijos seniūnui tarpininkauti, padėti rasti abiem pusėms priimtiną sprendimą.

 UAB „Jonavos autobusai“ direktorius Otaras Urbanas informavo, kad A. Kulviečio gatvėje (kur yra vienpusis eismas) automobiliai statomi taip, jog autobusai kartais negali pravažiuoti arba turi važiuoti šaligatviais, dažnai priversti vėluoti, tad keleiviai, skubantys į darbus, pagrįstai piktinasi. SEK nutarė su policijos pareigūnais nuvykti į vietą ir priimti sprendimą.

Remigijus Zdanavičius priminė nelaimingą atsitikimą, kai Chemikų gatvėje dviratininkas kliudė močiutę ir sulaužė jai ranką. Minėtame šaligatvyje nėra pažymėta, kur pėsčiųjų zona, o kur – dviratininkų. SEK apie tai informuos miesto seniūniją, kuri pagal galimybes turės šaligatvį paženklinti.

Posėdžio metu buvo svarstyti ir kiti su eismo saugumu susiję klausimai.         

Karolina VIČIŪTĖ

Web Analytics