
Ar jus erzina faktas, kad jūsų svetainė nerodoma „Google" paieškoje? O gal jūsų netenkina užimamos pozicijos ir tiesiog nepavyksta jų pagerinti? Verslai ir blogger‘iai kone kasdien suka galvą, kodėl jų gražios svetainės lieka nematomos tikslinei auditorijai. Atsakymus dažnai rasti paprasčiau nei galvojate. Jums gali būti reikalingas tik kokybiškas SEO auditas, kuris padėtų rasti problemos „šaknis“. Tačiau kas tai yra ir kuo jis naudingas sprendžiant šią problemą?
Kas yra SEO auditas?
SEO auditas yra tarsi profilaktinė sveikatos patikra jūsų svetainei. Tai sisteminga visko, kas turi įtakos internetinio puslapio matomumui paieškos sistemose, peržiūra. Su įrankiais daroma techninės dalies, turinio kokybės, naudotojų patirties ir net kitų svetainių nuorodų į jūsų portalą, analizė.
Visa ko tikslas? Atskleisti, kas jums trukdo kilti aukščiau ir sukurti planą, kaip pagerinti pozicijas.
Kaip daromas SEO auditas ir kas jame svarbu?
1. „Crawlability“ ir tinkamumas indeksavimui
Pirmiausia per auditą reikia nustatyti ar „Google" apskritai gali rasti jūsų puslapius? Paieškos sistemos naudoja robotus, kurie naršo po jūsų svetainę ir ieško naujo ir atnaujinto turinio. Jei jūsų svetainė blokuoja šiuos robotus arba joje yra klaidų, būsite nematomi. Sugadintos nuorodos ar į svetainės žemėlapį neįtraukti puslapiai – dažniausios kliūtys, dėl kurių SEO rezultatai nebūna geri.
2. Vidinio SEO rezultatai
Toliau audito metu analizuojamas svetainės turinys ir struktūra. Ar puslapių pavadinimai ir meta aprašymai yra unikalūs ir su raktiniais žodžiais? Ar antraštės (H1, H2, H3) yra logiškos ir optimizuotos? O gal yra besidubliuojančio arba perteklinio turinio? Po audito sugeneruojamos rekomendacijos tobulinimui.
3. Techninė SEO dalis
Kai atliekamas SEO auditas, jis patikrina:
- Puslapio greitį (lėtos svetainės gauna prastesnį reitingą);
- Optimizaciją mobiliesiems įrenginiams;
- Ryšio saugumą (HTTPS ir SSL);
- Schema Markup naudojimą (padeda „Google" rodyti Rich rezultatus);
- Core Web Vitals.
4. Turinio kokybė
Atliekant auditą patikrinama, ar jūsų blog‘ai, landing puslapiai ir produktų aprašymai yra originalūs, aktualūs ir turi vertingos informacijos. Pasenęs arba prastai parašytas turinys gali silpninti pozicijas, net jei techniškai svetainė yra kone tobula.
5. Atgalinių nuorodų profilis
Atgalinės nuorodos yra tarsi pasitikėjimo signalai „Google“ algoritmui. Atliekant auditą analizuojama jūsų atgalinių nuorodų profilio kokybė ir tinkamumas, o taip pat tikrinama, ar nėra toksiškų nuorodų.
Taip pat labai svarbu optimizuoti svetainės meniu ir puslapių struktūrą, kad pavyktų pagerinti naudotojo patirtį (UX). Auditas irgi randa tobulintinas vietas. Šiame gide galima rasti ir daugiau naudingų patarimų - http://www.marketrats.lt/seo-paslaugos/svetainems/seo-auditas.
Daryti patiems ar kreiptis į profesionalus?
Galite patys atlikti labai bazinį SEO auditą naudodamiesi nemokamais ir mokamais įrankiais, tokiais kaip „Google Search Console", „Screaming Frog" arba „SEMrush". Šie įrankiai pažymės akivaizdžias problemas ir pateiks pradinį atskaitos tašką. Tai tinka nedidelėms svetainėms.
Tačiau SEO taisyklės, kaip ir „Google“ algoritmai – nuolat keičiasi. Samdydami profesionalus greičiau identifikuosite prioritetus, jie parengs veiksmų planą ir padės išvengti brangiai kainuojančių klaidų, dėl kurių gali nukentėti jūsų reitingai.
Nors DIY SEO auditas yra puiki pradžia, tačiau jo metu nepastebėtais gali likti niuansai, kurie turi didelę reikšmę galutiniam rezultatui. Dėl to rekomenduojame patikėti auditą profesionalams ir pagal parengtą veiksmų planą orientuotis ar įmanoma kokias nors užduotis daryti patiems. Tad, jei norite, jog potencialūs klientai jus rastų kuo greičiau, jau dabar kreipkitės į agentūrą dėl audito!