
Atsargų apyvarta – tai koeficientas, apskaičiuojantis, kiek kartų įmonės atsargos parduodamos ir pakeičiamos per tam tikrą laikotarpį.
Jis apskaičiuojamas parduotų prekių savikainą dalijant iš vidutinės nagrinėjamojo laikotarpio atsargų vertės. Didelė atsargų apyvarta rodo, kad įmonė efektyviai parduoda ir keičia savo atsargas, o maža atsargų apyvarta gali rodyti lėtą pardavimą arba atsargų perteklių.
Atsargų apyvarta yra pagrindinis našumo rodiklis atsargų valdymo požiūriu, kuris parodo, kaip greitai įmonės parduoda savo atsargas.
Didelis atsargų apyvartos rodiklis reiškia, kad po pirkimo ar gamybos greitai parduodate; jūsų atsargos ilgai neišlaiko sandėlyje.
Žemas atsargų apyvartos rodiklis rodo, kad perkate ir gaminate, bet negaunate pakankamai pardavimų, jūsų atsargos laikomos sandėlyje daugiau kartų, nei turėtų būti, o dėl kapitalo susiejimo padidėja išlaikymo sąnaudos ir galiausiai prarandate pelną dėl prasto atsargų valdymas.
Atsargų apyvartumo koeficiento svarbą galima apibrėžti taip:
- Veiklos efektyvumo rodiklis: Atsargų apyvartumo koeficientas parodo, kaip gerai įmonė valdo savo atsargas ir kaip efektyviai parduoda savo produkciją. Didelė atsargų apyvarta rodo, kad įmonė efektyviai valdo savo atsargas, o maža atsargų apyvarta gali reikšti neefektyvumą arba perteklinį atsargų kiekį.
- Paklausos prognozavimas: Atsargų apyvarta yra įmonės produktų paklausos rodiklis. Didelė atsargų apyvarta rodo didelę paklausą, o maža atsargų apyvarta rodo silpną paklausą.
- Poveikis pinigų srautams: Atsargų apyvartumo koeficientas turi tiesioginės įtakos įmonės pinigų srautui, nes didelė atsargų apyvarta greičiau generuoja grynuosius pinigus ir atlaisvina pinigų, kuriuos galima panaudoti kitiems tikslams.
- Padidėjęs pelningumas: didelis atsargų apyvartos koeficientas rodo, kad įmonės produktai parduodami greitai ir efektyviai, o tai gali padidinti pelningumą.
- Geresnis sprendimų priėmimas: Atsargų apyvartos koeficientas yra svarbi sprendimų priėmimo metrika, nes ji suteikia informacijos apie įmonės atsargų valdymo praktikos rezultatus ir padeda nustatyti tobulinimo sritis.
- Geresnis vertinimas: Atsargų apyvartos koeficientas yra pagrindinis rodiklis, kurį investuotojai naudoja siekdami nustatyti įmonės veiklos efektyvumą ir produkto paklausos stiprumą. Geras atsargų apyvartumo koeficientas padeda geriau investuoti.
- Geresni santykiai su tiekėjais: atsargų apyvarta padeda įmonėms tvarkyti santykius su tiekėjais, nes didelė atsargų apyvarta gali padėti pateisinti didesnių užsakymų kiekių ir geresnės kainos poreikį.
- Padėkite padidinti efektyvumą: sumažinus atsargų apyvartos koeficientą, įspėjama apie perteklines atsargas arba sumažėjusį pardavimą. Perteklinės atsargos gali išnykti, o jūsų verslas praras pinigus. Esant tokiai situacijai, turite vykdyti kūrybines pardavimo kampanijas, kad padidintumėte pardavimus, kontroliuotumėte pirkimo veiklą ir pirktumėte pagal poreikius. Neįprastas atsargų apyvartumo koeficiento padidėjimas rodo, kad jūsų pirkimo gali nepakakti ir jūs išeikvojate atsargas. Taigi, galite imtis prevencinių veiksmų užtikrindami, kad produktai atitiktų poreikius.