Paskelbtas Laisvalaikis

Sušis - unikalus bei sveikas patiekalas

Trečiadienis, 24 January 2024 10:44 Parašė 
Sušis - unikalus bei sveikas patiekalas Nuotrauka iš unsplash.com

Maistas yra neatsiejama žmogaus gyvenimo dalis. Labai svarbu rinktis tokius patiekalus, kurie būtų ne tik skanūs, bet ir naudingi sveikatai. Teisingai parinktas maistas gali suteikti energijos, prisidėti prie geros savijautos taip pat aprūpinti organizmą daugeliu reikalingų maistinių medžiagų, vitaminais bei mineralais.

Vienas iš tokių patiekalų - sušis. Sušis tai turbūt vienas populiariausių japoniškų patiekalų pasaulyje. Nors jų įvairovė itin plati, tradiciškai tokį patiekalą sudaro virti ryžiai, vyno actas bei įvairūs pasirinkti skirtingi ingredientai tokie kaip žuvis, daržovės ir daugelis kitų. Įvairios suši rūšys gali skirtis savo ingredientais,  forma ar apdorojimo būdu. Nepaisant to, kokios rūšies suši patiekalą išsirinksite, tai puikus pasirinkimas, kuris turi ne vieną naudą sveikatai. 

Mažai kalorijų. Viena iš pagrindinių suši patiekalo dalių - ryžiai. Ryžių  išskirtinė savybė yra mažas riebalų bei kalorijų kiekis. Tai daro juos idealia maisto dalimi tiems, kurie nori gauti energijos, tačiau suvartoti mažai kalorijų. Taip pat nedidelės suši patiekalo porcijos skatina nepersivalgyti ir saikingai mėgautis maistu.

Gausu maistinių medžiagų. Suši patiekalas dar  naudingas tuo, kad jame gausu maistinių medžiagų. Daugelyje suši patiekalų rūšių naudojama žuvis, kuri turi omega - 3 riebalų rūgščių, kurios gali padėti palaikyti širdies ir kraujagyslių sistemą, mažinant kraujospūdį ir cholesterolio lygį. Taip pat tai puikus baltymų šaltinis. Be viso to, suši patiekale dažnai naudojamas avokadas bei įvairios daržovės. Šie produktai turi didelę nauda organizmui. Pavyzdžiui, avokadai yra turtingi sveikais riebalais, kurie taip pat gali padėti palaikyti normalų cholesterolio lygį ir širdies sveikatą. Juose gausu vitaminų bei mineralų, tokių kaip C, E, K, B grupės vitaminų ir kalcio bei kalio. Įvairios daržovės, kurios naudojamos suši patiekale yra skaidulų šaltinis, skatina sveiką virškinimo sistemą, reguliuoja vidurių veiklą ir suteikia sotumo jausmą. O sušiai, kuriuose naudojami jūrų dumblių lapai, praturtina organizmą jodu, kuris būtinas normaliai skydliaukės veiklai bei hormonų gamybai. Taip pat jūrų dumblių lapuose gausu A, B grupės vitaminų bei geležies ir cinko.

Nors suši patiekalas naudingas sveikatai, tai gali būti ne tik sveiko maisto pasirinkimas, bet ir unikali patirtis. Šis patiekalas atsiradęs Japonijos virtuvėje dabar tapo pasauliniu fenomenu, sujungiančiu skirtingus skonius ir meninius požiūrius. Suši patiekalas įkvepia skirtingas kultūras ir kraštus išbandyti šį patiekalą dėl savo skonių įvairovės bei valgymo ritualų. Valgymas lazdelėmis bei įvairių priedų naudojimas gali tapti išskirtine, nauja valgymo patirtimi. Šių dienų kontekste, galima rasti įvairiausių šio patiekalo interpretacijų bei pateikimo variantų. Ne išimtis ir Lietuva, čia galima rasti gausybę restoranų, kurie siūlo įvairių skonių suši patiekalus. Vienas iš tokių restoranų tai “Sakura Sushi” japoniškos virtuvės restoranas, kuris įsikūręs Jonavoje, Vasario 16-osios g. 1. Šis restoranas kviečia išbandyti dar nepatirtus naujus skonius bei susipažinti su japoniško maisto virtuve. Čia galima paragauti ne tik suši patiekalų, bet ir įvairių kitų Japonijos virtuvės maisto šedevrų. Tai unikali vieta, kurioje galite mėgautis įvairių skonių patiekalais bei turėti išskirtinę valgymo patirtį nuostabioje aplinkoje, kuri jus privers pasijusti tarsi tikrame Japonijos restorane.