Kiekvienais metais JKC Meno galerijoje yra eksponuojama VDA studentų baigiamųjų darbų paroda. Birželio 23 d. keturi studenati pristatė Bakalauro ir vienas Magistro baigiamuosius darbus. Studentų baigiamųjų darbų užduotis - kūrybiniai projektai. Tai studentų meninis tyrimas: amato, žinių ir įgūdžių bagažo sukrauto akademijoje demonstravimas. Visada kūrybiniai darbai atrodo lyg stebūklas, jie jaudina, stebina, gal net baugina... Nebijokite kritikos, kad ir kažin kaip supeiktas paveikslas, galiausiai ima blukti, bet lieka. Kas lieka?..
Edvinas Batulevičius. Kūrybinis projektas “Trūkis Luminare“. MA. Tapyba, regėjimo fenomenologija, įsąmoninta erdvė tapyboje. Vadovas lekt. Petras Lincevičius.
Luminaras yra šviesulys, žiburys, žibintas. Tai lyg asmuo laikantis žinias, idėjas, proto jėgą ir šviesą, tačiau jis yra trapus. Paveiksle matome kristalą: nesimetrišką, be griežto kampo viršūnėje, netobulą vidumi, lyg į jį būtų įgręžta su pusapvaliu grąžtu ertmė. Tačiau šviesulį apšvietus saulės spinduliais, įvyksta nepaprasto grožio spalvų transformacijos,vienos liejasi, mirga ir sklinda į aplinką, o kitos tarsi tirpdo vidinius kontūrus,užpildo tuščias ertmes. Kitas Edvino Batulevičiaus darbas man priminė „Azoto“ gamyklos kaminus, be jokio dūmelio ir net vieną griūvantį.
Autorius pasakytų, kad tai tik“ sąmonės vitražai“...
Giedrius Majauskas. Kūrybinis projektas „Tamsus miškas ir kas jame tūno.“ BA.Tapyba. Vadovas prof. Pranas Griušys.
Miškas yra metafora, jame labai daug visokios augmenijos. Kiekvienais metais jame vyksta ekosistemos pertvarkos. Seni medžiai nudžiūsta, nulūžta, išvirsta arba yra retinami. Auga nauji, gležni ir ieškantys vietos po saule. Autorius tarsi stengiasi savo mintimis prasibrauti pro tankius krūmynus ir rasti atsakymus į jam kilusius klausimus. Pasirinkti eiti miško keliuku, ar kirsti properšą? Klajoti po bruzgynus ar sėsti ant dviračio ir važiuoti prie vandens. Paveikslų temą atspindi vidinis nerimas ir nusiminimo potemės, tai matosi iš drastiškų spalvų kontrastų, kuriomis tapomas ateities žemėlapis. Linijų agresyvumas primena abstraktųjį ekspresionizmą, gal dėl karo Ukrainoje autorius perėmė šią meno srovę ir stilių.
Rasa Pilkauskaitė. Kūrybinis projektas „Mus sugadino internetas, jie sugadino internetą“. BA. Tapyba, drobė, akrilas, markeriai. Vadovė doc. dr.Jovita Varkulevičienė.
Baigiamojo darbo temoje autorė nagrinėja visuomenės susikurtų kontraversiškai vertinamą asmenų kultą bei jų raiškos priemones. Išsikeltas tikslas buvo rasti aktyviai komentuojančius asmenis socialiniuose tinkluose, apžvelgti jų rašto ir įkeliamų paveiksliukų estetiką. Gautą rezultatą Rasa Pilkauskaitė perkėlė į tapybos darbus. „Įspūdžiui sustiprinti atrinkau originalius, kompromituojančius tekstus iš komentarų sekcijų. Vaizdą kūriau panaudodama koliažo principą, o darbus papildžiau „saldžiais“ vaizdais ir blizgučiais, kiču ir ironija“.
Raminta Stasaitytė. Kūrybinis projektas „Pojūčių formos“.BA. Tapyba. Vadovas lekt. Andrius Zakarauskas.
Kūrybiniame darbę, per tapybą autorė perteikia savo asmeninę patirtį. „Tapydama baigiamojo darbo paveikslų ciklą, rėmiausi savo kūno nuotraukomis, jų fragmentais ir skaitmeninėje platformoje suredaguotais vizualais.“ Ramintos Stasaitytės kūryboje dominuoja raudona spalva, tai gyvenimo, emocijų ir potyrių spalva, kuri yra derinama su achromatiniais tonais. Patikėkite, šie darbai generuoja neįpareigojančių pokalbių temas arba atvirksčiai, nepaliks abejingų paviešintiems nukentėjusių moterų kaltinimams, „Me too“.
Lina Pociūtė. Kūrybinis projektas“Atvirkštinis muziejus“. BA.Tapyba. Vadovas prof. Aušra Vaitkūnienė.
Baigiamajame tapybos bakalauro darbe autorė sukuria netradicinį muziejų, kuriame žmonės susikeičia vietomis su gyvūnais. Žmogus tampa muziejaus eksponatu, patalpintu už vitrinos stiklų. Gyvūnams atitenka stebėtojų, muziejaus tyrinėtojų ir lankytojų vaidmuo. Tapybos darbų cikle gyvūnų egzistencija tampa svarbesnė už žmonių, jie vaikšto laisvi, o žmonės - sėdi ar stovi apšviestose vitrinose.
Mantas Valentukonis. Kūrybinis projektas „Tapybinė instaliacija“ BA. Vadovas lekt. Petras Lincevičius.
Pagrindine ekspozicijos ašimi (filmas) - triptikas „Command _Expo“, kuriame tyrinėjama figūros natūroje studija. Akademijos aplinkoje atsiradusi instaliacija įgauna vietos kontekstualumą ir pasiūlo išgyventi kūrinį neatsietai nuo dabartinės aplinkos, kurioje jis buvo sukurtas. Autorius tyčia kūrinyje sulieja ribas tarp skaitmeniškumo ir tapybiškumo, nagrinėdamas ir tyrinėdamas jų kūrimo būdus, bendras jų ypatybes ir kaip jie skiriasi iš esmės arba kartu susikerta.
Dailininko gyvenimo laikotarpiai priklauso ne tik nuo teptuko ir drobės kokybės, ne tik nuo išorinių aplinkybių ir veiksnių, ne tik nuo emocijų, bet ir nuo požiūrio į dramas. Linkiu jauniesiems kūrėjams gyventi su šypsena, kuri neleis net menkiausią niekalą paversti tragedija. Feisbukas ir kiti socialiniai tinklai atskleidė vieną svarbiausių žmogaus – socialinio gyvūno- savybių. Mes trokštame dėmesio. Žinoma norime pinigų, garbės, meilės. Bet labiausiai – dėmesio.
Renata Kuliešienė