Spausdinti šį puslapį
Paskelbtas Miesto naujienos

Vairuotojų laukia išbandymai?

Pirmadienis, 22 May 2023 12:26 Parašė 

AB „Lietuvos automobilių kelių direkcija“ neatsižvelgė nei į Jonavos rajono savivaldybės, nei į mūsų Saugaus eismo komisijos (SEK) prašymus bei siūlymus atsisakyti užmačių susiaurinti J. Ralio gatvę, sutampančią su rajono keliu Nr. 1521 Jonava-Gudžionys ir priklausančią minėtai direkcijai. 

Jonaviečiai (o ne Vilniaus klerkai!) rytais ir vakarais piko metu šioje vietoje vargsta patekę į spūstis. Dar 2021 metais kreiptasi į Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) ir prašyta rasti galimybę praplatinti J. Ralio gatvės dalį. Į tai neatsižvelgta: planuojama pėsčiųjų perėją susiaurinti įrengiant saugos salelę ir trumpinant autobusų stotelės įvažą.

Na, bet viskas išsamiau. Tuo labiau, kad apie tai Jonavoje kalbama, o vairuotojai griebiasi už galvų.

SEK pirmininkas Erlandas Andrejevas, paprašius pakomentuoti susidariusią situaciją, neslėpė nusivylęs tokiu LAKD sprendimu, tuo labiau, kad ir savivaldybės administracija, ir SEK siuntė raštus, teikė alternatyvius siūlymus, susirašinėjimas vyko bene porą metų, tačiau iš LAKD gautas toks atsakymas: „Valstybės įmonė Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) išnagrinėjo Jūsų 2021 m. lapkričio 22 d. raštą Nr. 6B-14-5779 dėl kelio platinimo ir pėsčiųjų perėjos sutvarkymo valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1521 Jonava-Gudžioniai ruože maždaug nuo 0,46 iki 0,54 km. 

Informuojame, kad kelių ir jo elementų remontą bei plėtrą Kelių direkcija dėl finansinių galimybių planuoja pagal prioritetines eiles. Pagal remontuotinų rajoninių kelių ruožų prioritetinę eilę valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1521 Jonava-Gudžioniai ruožas nuo 0,105 iki 0,662 km yra 2352 vietoje iš 3774 ir artimiausiu metu jo tvarkyti neplanuojama. Taip pat atkreipiame dėmesį, kad Jūsų siūlymas nėra pagrįstas eismo laidumo duomenimis, taip pat abejotinas eismo saugos požiūriu, nes juo būtų prastinamos eismo sąlygos pėstiesiems.

Dėl pėsčiųjų perėjos sutvarkymo informuojame, kad Jūsų minimos pėsčiųjų perėjos sutvarkymo darbai suplanuoti pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2018 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. V-156 patvirtintą Pėsčiųjų perėjų ir nežymėtų perėjų pertvarkymo ir atnaujinimo prioritetinę eilę. Ši perėja yra minėtos eilės 431 vietoje. Preliminariai numatyta, kad ši perėja bus susiaurinta. Atkreipiame dėmesį, jog perėja bus tvarkoma pagal Pėsčiųjų perėjimo per kelius ir gatves organizavimo taisyklių nuostatas (patvirtintas LR susisiekimo ministro 2020 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. 3-487). Šių taisyklių nuostatos turi būti taikomos projektuojant kelius ir gatves (rengiant kelių ir gatvių tiesimo, rekonstravimo, kapitalinio ar paprastojo remonto projektus).

Papildomai informuojame, kad 2021 m. rugsėjo mėn. buvo suorganizuotas paslaugos „Pėsčiųjų perėjų atnaujinimo paprastojo remonto aprašų parengimas ir projekto vykdymo priežiūra“ viešasis pirkimas, į kurį buvo įtraukta ir Jūsų minima pėsčiųjų perėja, tačiau viešojo pirkimo pasiūlymas nebuvo priimtas, nes viešojo pirkimo pasiūlyme pasiūlyta kaina viršijo viešajam pirkimui skirtas lėšas. Artimiausiu metu Kelių direkcija planuoja inicijuoti rinkos tyrimą, atlikus tyrimą, bus pakartotinai inicijuojamas viešasis pirkimas“.

Žinoma, niekas neneigia, kad pėsčiųjų perėja ties J. Ralio ir Kauno gatvių sankryža iš Kauno g. sukant į kairę yra pakankamai pavojinga, todėl turėtų atsirasti saugumo priemonė – saugos salelė.

– Ji atsiranda, projektuojama, atrodo, viskas gerai. Blogybė ta, kad LAKD kartu su projektuotojais turbūt nusprendė tą vietą, atvykus iš Kauno pusės, nuo tilto ties pėsčiųjų perėja padaryti vienos juostos, o nuo Jonavos centro važiuojant link tilto – dvi juostas. Iš esmės vietoje dabartinių keturių, kuriose telpa keturi automobiliai, iš kiekvienos pusės dabar pravažiuos link Kauno du, kaip ir iki šiol, o link centro – vienas. Pagal viską gaunasi „kakliukas“, – sakė Erlandas Andrejevas.

Jonavoje kai kurios gatvės siaurinamos, tačiau tik tokios, kuriose nėra intensyvaus eismo. Didžiausio intensyvumo gatvės – trys: J. Basanavičiaus, J. Ralio ir Žeimių. Pasak SEK pirmininko, siaurinti tokias, kur intensyviausias eismas, nėra gerai.

Savivaldybė, SEK savo laiku atkreipė dėmesį, kad, pravažiavus tiltą (nuo Kauno pusės), pravažiavus posūkį į Panerių g., yra pėsčiųjų takas, pasodinti medžiai, ir siūlė, kad, projektuojant saugos salelę, pėsčiųjų perėją, šiek tiek „atimti“ pėsčiųjų tako sąskaita ir padaryti keturių juostų įvažiavimą iki pat žiedo, nes kitaip bus šiek tiek kurioziška: tiltą pravažiuoja viena juosta, tada greitai praplatėjimas, t. y. vieni nusuka į dešinę, į Panerių gatvę, kiti nuvažiuoja tiesiai, tada vėl iš bėdos gali tilpti du automobiliai. Tačiau, kol nuvažiuos iki pėsčiųjų perėjos, iki Vytauto skersgatvio dešinėje, gausis, kad „kakliukas“ užsidaro ir prasidės trikdžiai. Kas iš Vytauto skersgatvio atvažiuos, kas sugalvos apsisukti ir pan. Tai taps didele problema ir tas susiaurėjimas tikrai nepagelbės.

– J. Ralio gatvė sutampa su rajoniniu keliu Jonava-Gudžionys ir priklauso LAKD. Mūsų noras, jonaviečių gyvenimiškos patirtys rodo, kad neturėtų būti siaurinama. Tai – Vilniaus traktuotė. Lietuvos automobilių kelių direkcija, kuri „užsako muziką“, galvoja kitaip ir, tikėtina, padarys taip, kaip ji nori, – nelinksmai pokalbį baigė SEK pirmininkas Erlandas Andrejevas.

Rimvydas BACYS