Daugelis sutiktumėte, kad mokymasis veikiant tampa prasminga patirtimi, skatinančia analizuoti, tyrinėti, kritiškai mąstyti bei bendradarbiauti. Jonavos Senamiesčio gimnazijoje š. m. kovo 24 d. vakarą gimnazistai ir mokiniai iš Raimundo Samulevičiaus, Justino Vareikio progimnazijų plušėjo devyniose kūrybinėse, akademinėse laboratorijose.
KTU studentų mokslinės draugijos atstovės Rugilė Jurgelionytė Milda Žitinevičiūtė, Aistė Zubrickaitė ir Neringa Sadovskytė vedžiojo chemijos eksperimentų magijos labirintais. Eksperimentuodami, atlikdami bandymus mokiniai pamatė, kokie įdomūs ir spalvingi yra gamtos mokslai. O drąsiausieji, nebijantys karščio, stojo į degančių rankų grandinėlę. Alumnės Viltė Mataraitė, Austėja Juškauskaitė ir Greta Matuzevičiūtė atskleidė fizikos žinių galimybes bei aktualumą ir pakvietė eksperimentuoti su ugnimi, dujomis, skystu azotu bei „palaipioti“ Jokūbo kopėčiomis. Geografijos laboratorijos keliautojai tyrinėjo ne naujus žemynus, o ryžosi kelionei į save. Vidinius patyriminius mokymus vedė Jonavos Senamiesčio gimnazijos alumnas Ugnius Neimontas, filosofijos studentas, savitarpio paramos grupių vedėjas. ,,Juk gyvenimas yra tiek gražus, kiek giliai pažinę ir susidraugavę esame su savimi. Tada lengviau suprantame save, patiriame vidinę ramybę, nepasiklystame minčių labirintuose ir emocijų voratinkliuose“, sakė Ugnius. Rūpintis savo fizine sveikata ne mažiau svarbu nei psichologine, todėl biologijos laboratorijoje ,,Kraujo tyrimo centras“ alumnė Beata Kolesnikovaitė gimnazistus mokė mikroskopu tyrinėti kraujo kūnelius ir nustatyti kraujo grupes. Paaiškėjo, kad laboratorijoje dalyvavusių gimnazistų kraujo grupės atitinka Lietuvos statistinį vidurkį. Taip pat mokiniai tyrė dažniausiai liečiamus paviršius ir aiškinosi, kiek ir kokių bakterijų ant jų yra.
Matematika ir kvapai. Ar tai suderinama? Susipažinę su kvapų meno istorija, skirtingų kultūrų kvapų išskirtinumu, vizualizuodami matematinius grafikus ir skaičius, kūrė originalius kvapus. Paaiškėjo, kad kuriant kvapus ypač svarbu tiksliai pamatuoti ir pasverti, suskaičiuoti sudėtinių dalių procentus. Kiekvienas grupės dalyvis patyrė atradimo džiaugsmą, susikūrė unikalų kvapą, o gimnazija pakvipo tarsi prabangių kvepalų krautuvėlė. Alumnė Deimantė Praškevičiūtė pakvietė renginio dalyvius į chna, henna dirbtuves. Mokiniai mokėsi gaminti dažus, piešti ir modeliuoti įvairius raštus. Deimantė pasidžiaugė, kad gimnazistai yra labai sumanūs, kūrybiški, nes tai, ko mokomasi 10 valandų, jie išmoko per valandą.
Fotografijos laboratorijoje „Kitu kampu“ alumnas Darius Matonis mokė fotografijos meno, o žaidimų laboratorijos vedėjos alumnės Monika Pociūtė, Simona Rizgelytė ir Vesta Prišmantaitė pakvietė į savęs pažinimo kelionę per vaidybą, žaidimus ir kūrybines užduotis. Ukrainiečių rašytoja Yana Vovk įtraukė į kūrybos sūkurį. Pagal tą pačią nuotrauką kurdami skirtingas istorijas (superherojų, nusikaltėlių ir paprastų žmonių) dalyviai suprato, kaip kūryba gali tapti puikiausia manipuliavimo priemone.
Renginį vainikavo Mokinių tarybos suorganizuotas protmūšis, pokalbiai su alumnais ir diskoteka.
Laikas prabėgo akimirksniu tiriant, eksperimentuojant, kuriant. Tradicinis, pavasariškas, atradimų ir išbandymų kupinas projektas „Terra incognita“ ne tik sudarė galimybes susieti teoriją su praktika, bet ir sukūrė bendradarbiavimo, bendrystės saitus, sugrąžino gimnazijos alumnus, džiuginančius pasiekimais, į savo mokyklą, dar kartą priminė, kad mokytis yra įdomu, svarbu ir linksma.