Paskelbtas Miesto naujienos

Pavojingiausia pėstiesiems – pėsčiųjų perėja? (Saugaus eismo komisijoje)

Pirmadienis, 13 June 2016 17:00 Parašė 
Transporto priemonės nuolatos parkuojamos Vytauto g. sankryžos (Vytauto ir Birutės g.) ribose. Transporto priemonės nuolatos parkuojamos Vytauto g. sankryžos (Vytauto ir Birutės g.) ribose.

Saugaus eismo komisija (pirmininkas Erlandas Andrejevas) šį kartą sulaukė itin daug prašymų, pastebėjimų, pasiūlymų.

Daiva Š. kreipėsi dėl saugesnio išvažiavimo iš sodų bendrijos „Draugystė“ į Plento g. įrengimo, kertant dviračių taką. Atšilus orams padaugėjo dviratininkų, ypač ties antruoju išvažiavimu (prie kelio ženklo „70“) matomumas labai prastas, tad kyla rizika, kad dviratininkas nespės sustoti. Moteris siūlo įrengti dviratininkus priverčiančius sustoti atitvarus arba vairuotojams matomumui gerinti – sferinį veidrodį. Saugaus eismo komisija (SEK) nutarė rekomenduoti įrengti atitvarus dviratininkams.

Chemikų g. 27 namo gyventojas kreipėsi dėl perėjos įrengimo per kelią tarp Chemikų g. 27 ir 68-ojo namų. Pasak jo, vienoje gatvės pusėje yra atliekų surinkimo konteineriai, į kuriuos šiukšles neša gyventojai, kirsdami gana intensyvų eismą turinčią gatvę, sukeldami avarinę situaciją, pavojų savo gyvybei. Dažnai šiukšles neša ir vaikai. Be to, gatvė kertama ir einant į „Norfos“ prekybos centrą. Tad, jo nuomone, pėsčiųjų perėja reikalinga, nes kitos yra tolokai – ties buvusia „Berželio“ parduotuve, kita – tik ties „Maxima“.

SEK narys, Jonavos miesto seniūnas Povilas Beišys informavo, kad šiuo metu Chemikų g. yra rekonstruojama, atlikti eismo srauto tyrimai, parengta studija. Pasak seniūno, atlikus šios gatvės remontą, problemos nebeliks.

Gyventojai kreipėsi, prašydami Kosmonautų g. 11-ojo namo kieme nubrėžti linijas automobilių stovėjimo aikštelėje. Vairuotojams esą sudėtinga apskaičiuoti atstumus, automobiliai paliekami bet kaip, kai kurie stato ir mikroautobusus, užimdami daug vietos. Tad ir prašoma nubrėžti linijas, kad vairuotojai tobulintų parkavimo įgūdžius. P. Beišys informavo, kad kitąmet planuojama minėtą kiemą tvarkyti, todėl šiemet jame braižyti linijas – netikslinga.

Tomas T. prašė atkreipti dėmesį į ženklą „Stovėti draudžiama“, esantį priešais A. Kulviečio g. 2 namą, kad nebūtų užstatytas pravažiavimas prie atliekų konteinerių. Dabar, kai senuosius konteinerius pakeitė stacionarūs, pusiau požeminiai konteineriai, atsirado daugiau vietos automobiliams, todėl prašoma minėtą ženklą perkelti arčiau konteinerių, taip atsirastų papildomos trys vietos gyventojų automobiliams.

SEK nutarė, kad kol kas tai daryti netikslinga, nes vyksta A. Kulviečio gatvės rekonstrukcija, rengiamas naujas atliekų surinkimo aikštelių išdėstymo planas.

Sandra L. (prašymą pasirašė 80 gyventojų) kreipėsi dėl Žemaitės g. prie tvenkinių esančių perėjų, kurios jungiasi su dviračių takais. Tiek dviratininkams, tiek pėstiesiems jos nėra saugios, nes vairuotojai nesilaiko saugaus greičio. Prašoma įrengti greičio slopinimo įrenginį arba šviesoforą. Šį kartą prašymas kiek pavėlavo: visi, kas važiavo minėta gatve, matė, kad vadinamieji „gulintys policininkai“ jau yra...

Paulius D. Suvalkiečių g. gyventojų vardu prašė apriboti viso tranzitinio transporto eismą Suvalkiečių g. įvažiuojant iš P. Vaičiūno g. ir įvažiuojant nuo Čičinų kelio ties pirmuoju įvažiavimu į Jonavą (sukant į Suvalkiečių g.). Prašymą motyvavo tuo, kad minėtoje gatvėje nėra įrengti šaligatviai, važiuojamąja kelio dalimi į mokyklas ir iš jų eina vaikai; dažnai sukeliamos avarinės situacijos dėl greičio viršijimo, gatvėje yra staigus posūkis, kalniukas. Be to, tranzitinis transportas gadina kelio dangą, kuri kelkraštyje jau skilinėja, trupa, formuojasi duobės (gatvė išasfaltuota vos prieš keletą metų). Todėl ir prašoma, kad Suvalkiečių g. galėtų važiuoti tik lengvieji automobiliai.

SEK nutarė apriboti tranzitinių automobilių, sunkesnių nei 3,5 t, eismą Dzūkų, Suvalkiečių ir Lietuvių g.

20 gyventojų pasirašė po prašymu ties Žemaitės g. 5, 7 namais įrengti pėsčiųjų perėją. Gatvė plati, eismas intensyvus, vairuotojai dažnai viršija leistiną greitį. Kitos pėsčiųjų perėjos, įrengtos toje gatvėje, – labai toli: viena – prie dviračių tako, kita – prie laidojimo namų. SEK prašymui nepritarė, kadangi yra planuojama tiesti šaligatvius, jiems atsiradus, pėsčiųjų perėjos įrengimo klausimą bus galima svarstyti iš naujo. Beje, verta žinoti, kad perėjos įrengiamos tokiu atveju, jei toje vietoje per valandą gatvę kerta ne mažiau kaip 40 žmonių.

Sodų g. 85 namo gyventoja Daiva P. kreipėsi dėl viešosios tvarkos pažeidimų: „Kai buvo įrengta aikštelė Sodų g. gale, prie Joninių slėnio, vakarais, naktimis nuolat renkasi jaunimas, iš automobilių sklinda garsi muzika, girtaujama, triukšmaujama. Ir taip – ne tik savaitgaliais, bet ir darbo dienomis. Daug sykių skambinta policijai, bet šiai įspėjus nutyla trumpam, o nuvažiavus – imama siausti toliau. Prašome imtis veiksmingų priemonių, kad būtų užtikrinta žmonių ramybė.“

Kaip sakė SEK komisijos pirmininko pavaduotojas, Jonavos r. PK patrulių būrio specialistas Remigijus Zdanavičius, į minėtą aikštelę dažnai vyksta policijos pareigūnai, nemažai triukšmadarių jau nubausta.

SEK nutarė prašyti policijos atkreipti dėmesį į minėtą problemą, o gyventojams rekomenduoja skambinti tel. 112 ir informuoti pareigūnus.

Sodų bendrijos „Žara“ pirmininkas kreipėsi dėl leidimo įrengti ženklą „Gyvenamoji zona“: bendrijos visuotinis susirinkimas priėmė sprendimą įvažiavimo į sodo teritoriją (dviejose) vietose Tvenkinio ir Lakštingalų g. pastatyti kelio ženklus „Gyvenamoji zona“, motyvuodamas tuo, kad vasaros metu čia gyvena pakankamai daug vaikų ir senolių. SEK prašymui pritarė, „Žara“ minėtus ženklus įrengs savo lėšomis.

Raimundas K. rašė, kad jam tenka dažnai važiuoti Vytauto g. Anot jo, ties Vytauto ir Birutės g. sankryža prie daugiabučio namo Vytauto g. 4 per daugelį metų neišsprendžiama automobilių statymo problema. Vytauto g. 4 namo gyventojai nuolatos parkuoja transporto priemones draudžiamoje vietoje, kas trukdo eismui ir sudaro pavojingas situacijas. Toliau laiško autorius vardija, jo manymu, esančius nesklandumus.

„Transporto priemonės nuolatos parkuojamos Vytauto g. sankryžos (Vytauto ir Birutės g.) ribose, pažeidžiant KET 150.8. str. Taip pat pažeidžiamas KET 150.7. str. reikalavimas (tarp stovinčios transporto priemonės ir horizontalios ištisinės linijos atstumas mažesnis nei 3 m), tuo verčiant važiuojančias į Panerių g. pusę transporto priemones kirsti ištisinę liniją ir išvažiuoti į priešingą eismo juostą sankryžoje, kas yra pavojinga, nes stovinčios transporto priemonės dar ir kliudo vairuotojui matyti priešinga kryptimi važiuojantį transportą (yra nedidelis gatvės vingis). Šioje vietoje transporto priemonės statomos ženklo 332 („Draudžiama sustoti“) galiojimo zonoje. Dažnokai tenka matyti šį ženklą piktybiškai apsuktą į priešingą pusę (į J. Basanavičiaus g.). Matyt, nedrausmingi vairuotojai tokiu būdu stengiasi išvengti atsakomybės.

Taip pat toje vietoje paliekamos transporto priemonės trukdo apsisukti važiuojant Vytauto g. nuo Panerių g. pusės. Neteko matyti, kad policijos pareigūnai šioje vietoje drausmintų ar baustų nusižengusius vairuotojus. Nors Vytauto g. toliau (į Panerių g. pusę) ir priešingoje gatvės pusėje yra vietos transporto priemonėms stovėti, vairuotojai piktybiškai pažeidinėja kelių eismo taisykles.“

Raimundas K. prašo atsižvelgti į tai, kad šioje vietoje dažnai pasitaiko avarinių situacijų ir išspręsti problemą (pvz., įrengiant gyventojams parkavimo vietas prie namo šaligatvio ir vejos sąskaita; drausminant – perduodant informaciją policijos pareigūnams ar kitokiu būdu).

SEK minėtus pastebėjimus nutarė persiųsti Kelių policijai su prašymu dažniau patikrinti minėtą teritoriją, o miesto seniūnas įpareigotas sutvarkyti kelio ženklą, kad nebūtų galima jį sukioti. Beje, neturėtų likti abejingi ir patys gyventojai: reikalui esant kviestų policiją.

SEK gavo pasiūlymus dėl ženklinimo važiuojant nuo Rimkų k. ties Kranto g., suteikiant pirmumą važiuojantiems asfaltuotu keliu, bei įrengti ženklą, draudžiantį sukti į kairę iš J. Ralio g. į Klaipėdos g., kad įvažiavimas į Klaipėdos g. būtų galimas tik apvažiavus žiedu.

SEK abiem pasiūlymams pritarė.

***

Kaip nebūtų keista, statistika sako, kad dažniausiai žmonės nukenčia eidami per pėsčiųjų perėją. Galima spėlioti, kad atsipalaiduoja, matydami „zebrą“ ir tvirtai įsitikinę savo teisumu, o kirsdami gatvę ten, kur draudžiama, atidžiau apsižvalgo į abi puses. Bet tai nereiškia, kad galima pažeidinėti kelių eismo taisykles. Tiesiog visada privalu atsiminti: susidūrimo metu „skrieja“ ne automobilis, o žmogus...

Karolina VIČIŪTĖ