Saugaus eismo komisijos (SEK) posėdis praėjusį antradienį prasidėjo pirmiausia svarstant Algimanto Juozo S. skundą, kad „iki šiol nelegalus kelio ženklas „Sustoti ir stovėti draudžiama“ tebėra ties namu Kapsų g. 8“. Gyventojas atvyko į posėdį paprašyti, kad nebūtų išvis jokių ženklų. Vienam iš SEK narių tyliai replikavus, kad čia – ne pageidavimų koncertas, pradėta diskutuoti, kaip išspręsti šią niekaip nesibaigiančią problemą.
Priešistorė tokia: kažkada SEK priėmė sprendimą įrengti kelio ženklą „Stovėti draudžiama“. Vėliau vyko gatvės remonto darbai, ir rangovas vietoje vieno ženklo pastatė kitą – „Sustoti ir stovėti draudžiama“. Štai tuomet ir prasidėjo kaimynų nesutarimai, prašymų rašymai. Šį kartą SEK šioje istorijoje padėjo tašką: nutarta įrengti (kaip ir buvo prieš gatvės remontą) ženklą „Stovėti draudžiama“.
Beje, dėmesio jonaviečiams: pasikeitė SEK sudėtis. Jonavos r. policijos komisariato viršininkas Vigintas Lukošius informavo, kad vietoje Viešosios policijos skyriaus Kelių policijos poskyrio viršininkės Dalios Steponavičiūtės į SEK deleguoja Viešosios policijos skyriaus patrulių būrio specialistą Remigijų Zdanavičių. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, SEK pirmininko pavaduotoju bus R. Zdanavičius.
Dviračių taku – ir krovininės mašinos?
AB „Achema“ įmonės 50-ojo jubiliejaus proga sutvarkė ir padovanojo jonaviečiams dviračių taką Laukagalių gatvėje. Pastebėta, kad juo važiuoja ir sunkiasvorės mašinos. Rajono mero Mindaugo Sinkevičiaus nuomone, reikia kelio ženklo, jei tai nepadės, – filmavimo kameros, o jei ir tai neturės poveikio, tada įrengti tokius ribotuvus, kurie leistų pravažiuoti lengviesiems automobiliams, tačiau trukdytų krovininėms.
SEK narys Andrius Venckus sakė ne sykį važiavęs ir kalbėjęs su vilkiko vairuotoju, kuris gyvena Laukagalių gatvėje. Vyriškis teigė ne kasdien į namus grįžtąs krovinine mašina ir siūlėsi padaryti nuovažą. SEK nusprendė kreiptis į Laukagalių g. gyventoją dėl nuovažos įrengimo jo lėšomis.
Nesijaučia saugūs
Visuomeninė organizacija „Batėgalos bendruomenė“ (73 parašai) kreipėsi dėl greičio ribojimo kalnelių įrengimo: žmonės kelyje nesijaučia saugūs. Dažnas automobilis viršija leistiną greitį, intensyvus ir transporto srautas. Pagrindinėse gatvėse vaikai važinėja dviračiais, žaidžia netoli važiuojamosios kelio dalies. Rytais, dažniausiai tamsiu paros metu, ir po pamokų būreliais eina į mokyklinių ir maršrutinių autobusų sustojimo vietas ar į užsiėmimus Batėgalos daugiafunkciame centre.
Kadangi prašyme minėta gatvė yra valstybinės reikšmės rajoninis kelias, SEK nusprendė dėl galimybės įrengti greičio ribojimo kalnelius kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos ir į VĮ „Kauno regiono keliai“.
Patekti į Liepų gatvę – iššūkis
Į SEK kreipėsi Liepų gatvės gyventojai (17 parašų).: „Plento gatvėje pastačius prekybos centrą „Maxima“, buvo pakoreguotas važiuojamosios kelio dalies ženklinimas. Dabar, važiuojant nuo žiedo į Kauno pusę, nebegalima pasukti į kairę, į Liepų gatvę. Čia atsirado dviguba ištisinė eismo juosta. Žmonės, gyvenantys šioje gatvėje, turi važiuoti iki kavinės „Pavėsis“ ir apsisukti. Manome, kad apsisukimas yra nesaugus, ypač piko metu, esant dideliam automobilių srautui. Išvažiuojant iš „Pavėsio“ aikštelės, jei stovi nors vienas automobilis šalia gatvės, matomumas geriausiu atveju yra 10 m ir tam, kad galėtum pamatyti, ar neatvažiuoja automobilis nuo Kauno pusės, reikia iš dalies išvažiuoti į kelią (...). Taip pat, nepažeisdamas Kelių eismo taisyklių, į Liepų gatvę nebegali įvažiuoti ir sunkusis transportas, atvežantis statybines medžiagas ar kurą, skirtą namams šildyti“. Gyventojai prašė sudaryti galimybę (kaip anksčiau) pasukti automobiliams į kairę iškart išvažiavus iš žiedo arba rasti kitą saugų būdą pasiekti namus.
SEK nario Valerijaus Krugliakovo teigimu, žmonės gali pravažiuoti pro Kunigiškių gatvę (ji neasfaltuota). Komisija nusprendė gyventojams tai ir rekomenduoti, tuo pačiu nutarta kreiptis į Miesto reikalų komitetą dėl Kunigiškių gatvės išasfaltavimo.
Prašė įrengti kelio ženklus
UAB „Jonavos paslaugos“ direktorius Edmundas Mulokas informavo, kad Kosmonautų g. 30-ojo namo gyventojas pateikė pretenziją dėl bendrovės specialaus transporto, važiuojančio per daugiabučio namo šaligatvį. Pasak įmonės direktoriaus, gyventojų palikti automobiliai įvažiavimuose į kiemus dažnai trukdo privažiuoti šiukšliavežiams prie konteinerių ir prašė leisti pastatyti kelio ženklus, draudžiančius palikti automobilius kiekvieną dieną nuo 7 val. iki 16 val. įvažiavime į kiemą prie Kosmonautų g. 30 daugiabučio namo (už automobilių stovėjimo aikštelės). SEK prašymui pritarė.
Paulius R. SEK prašė įrengti draudžiantį stovėti ženklą prieš P. Vaičiūno g. 4 namą, nes išvažiuojant iš kiemo į gatvę nesimato per pristatytus automobilius, taip pat saugiai atlikti manevrą į kairę pusę beveik neįmanoma, ne kartą yra buvusi avarinė situacija.
SEK pirmininkas Erlandas Andrejevas teigė, kad ši situacija jam gerai žinoma: trijų daugiabučių automobiliai turi sutilpti į mažą aikštelę, tad žmonės priversti mašinas statyti gatvėje.
SEK nusprendė atsižvelgti į prašymą ir įpareigoti miesto seniūną pažymėti bordiūrus geltona linija 10 m į abi puses – kairę ir dešinę.
A. Venckus sakė, kad reikėtų ženklo, draudžiančio statyti automobilius gatvėje šalia „Rimi“ prekybos centro: važiuojant nuo Savivaldybės pusės ir sukant į Vasario 16-osios gatvę kyla eismo problemų. SEK pritarė prašymui drausti statyti automobilius 15 m atkarpoje.
Karolina VIČIŪTĖ