Paskelbtas Aktualijos

Naujoji verslo rėmimo rajone strategija: būk valdžios draugas ir tavo verslas klestės?

Pirmadienis, 21 March 2016 08:53 Parašė 

Prieš kelias savaites spaudoje pasirodė skelbimas, kad Jonavos rajono savivaldybė parduoda žemės sklypą su garažu Vasario 16-osios g. 11 ( anksčiau ten buvo Greitosios pagalbos stotis) už 33 000,00 eurų. Tokia iniciatyva tikrai būtų sveikintina, nes gavusi pinigų už parduotą nereikalingą Savivaldybei turtą, rajono valdžia galės sutvarkyti vaikų darželio patalpas, įrengti šaligatvį, nupirkti ligoninei reikalingą įrangą, paremti sporto klubą ir pan. Taip pat tikėtina, kad verslininkas, nusipirkęs šį sklypą, investuos: pastatys pastatą, sutvarkys aplinką, įkurs naujas darbo vietas.

Tačiau džiaugsmo nelieka, kai pamatai šio turto pardavimo sąlygas. Galbūt STT nenagrinės, bet Seimo Antikorupcijos komisijai ne pro šalį būtų pasidomėti, kokiam verslininkui Savivaldybė galimai sudarė išskirtines galimybes. Skelbime aiškiai nurodyta, kad šį sklypą gali įsigyti tik įmonė, ne trumpiau kaip pastaruosius 3 metus vykdanti restoranų veiklą, kurios 2015 metų pajamos iš šios veiklos vykdymo yra ne mažesnės nei 100 tūkst. eurų..

Iškilo klausimas: kodėl Savivaldybės administracija nenori parduoti jai priklausančio, miesto centre esančio sklypo, skaidriai ir už didžiausią kainą? Greičiausiai dėl to, kad jau yra rastas būsimasis šio sklypo pirkėjas ir suderintos su juo visos pardavimo sąlygos. Tikriausiai, būsimajam restoranui užteko „susidraugauti“ su valdžia ir štai rezultatas: išskirtinėmis sąlygomis įsigytas sklypas.

Sutinku su jonaviečių nuomone, kad miestui reikėtų jaukios picerijos ar greito maisto užkandinės, tačiau tokios įmonės į mūsų miestą ir turi ateiti skaidriai, be valdžios protegavimo ir nevagiant pinigų iš rajono gyventojų. Šis „aukcionas“ primena vagystę, nes neribojant ekonominės veiklos šiame sklype, žinoma, atitinkamai išlaikant kitus sklypo planavimo bei veiklos normatyvus, šio sklypo vertė greičiausiai padvigubėtų, o gal ir viršytų 100 tūkst. eurų. O sudarius sąlygas vieninteliam tiekėjui, esu tikras, kad sklypas bus įgytas už pradinę kainą. Ar Savivaldybei nesvarbu, kokia suma galėtų įkristi į rajono biudžetą? Sklypų pasiūla miesto centre nėra didelė, tad buvo visos galimybės papildyti rajono biudžetą ženklesne pinigų suma.

Panašu kad, eilinį kartą mūsų rajone verslas reguliuojamas pagal valdžios užgaidas, o ne pagal rinkos dėsnius. Mūsų valdantieji dar iki šiol neįsisąmonino, kad ne valdžia turi nuspręsti, kokia konkrečioje vietoje turi būti vystoma verslo rūšis, – šitai nusprendžia pats verslininkas. Juk ir šiandien dar niekas nesusidomėjo 3 laisvais sklypais Rimkų mikrorajone, kur kažkada valdžia nusprendė, kad ten galėtų būti prekybos ar paslaugų centrai. Kol mūsų valdžia mėgins reguliuoti verslą, kol verslas šoks pagal valdžios dūdelę – šiandien noriu restorano, rytoj užsimanysiu cirko arenos, – kol nebus verslui saugu, kol nebus pasitikėjimo valdžia, tol įvairios kompanijos aplenks mūsų rajoną. O mes galėsime „didžiuotis“ su vienu didžiausiu nedarbo lygiu šalyje.

Siūlau rajono vadovybei dėmesį skirti ne išskirtinių sąlygų sudarymui, o tobulinti pastato ar sklypo pardavimo sutartį, joje numatyti griežtesnius įsipareigojimus pirkėjui, veiklą nupirktame objekte pradėti per nustatytą terminą. Mieste turime pavyzdžių, kai to nenumačius, nupirkti sklypai jau dešimtmečius dirvonuoja, o Savivaldybė neturi galimybės priversti savininką nupirktame (išnuomotame) sklype imtis veiklos.

Nuoširdžiai tikiu, kad šis atvejis bus tik vienintelis galimai proteguojant tam tikrą įmonę, o ateityje, kai bus parduodamas buvęs Karinio komisariato pastatas Klaipėdos g. ar buvęs Maisto ir veterinarijos tarnybos pastatas Kauno g., kiti sklypai, mūsų valdžios veiksmus lydės skaidrumas ir išskirtinių sąlygų nebebus.

 

Remigijus OSAUSKAS, Savivaldybės tarybos narys

Uzs. nr. 46