Paskelbtas Renginiai

Parodoje – jonaviečių menininkų kūryba ir vienybė

Ketvirtadienis, 14 December 2017 12:23 Parašė 

Praėjusią savaitę Kultūros centre atidaryta Jonavos menininkų darbų paroda. Joje eksponuojama mūsų regione kuriančių profesionalių kūrėjų panorama: tapyba, skulptūra, keramika, tekstilė, grafika, fotografija. 33 menininkai atnešė savo darbus į galeriją „Homo ludens“, kuri yra ne tik jų susitikimų, bet ir nuveiktų darbų, pokalbių, kas per vienerius metus pasikeitė jų gyvenime, aptarimo vieta.

„Malonu šiandieną matyti čia susirinkusią brandžią menininkų kompaniją. Smagu, kad savo darbus pristatė ir jauni dailininkai, ir po ilgokos pertraukos sugrįžę kūrėjai. Apgailestauju, kad kai kurie dailininkai šiemet nedalyvauja parodoje, bet atėjo pažiūrėti kolegų darbų. Tad šiandieną skelbiu parodą atidarytą. Ji veiks iki gruodžio 28 d.“, – sakė parodų koordinatorė Martyna Jančaitytė.

Eksponuojamų dailininkų kūrybos darbų pavadinimai atskleidžia kiekvieno autoriaus asmenybės ir savitos spalvinės pajautos vaizdinę prasmę. Į parodą susirinkę menininkai ir jų darbai yra labai skirtingi, bet turi tarsi neapčiuopiamą tarpusavio giminystę ar vienybę. Gal tai paslėptas žaidimas? Tarp jų kūrinių tartum vyksta konkurencija, tačiau atsiranda sąsajų su bendra emocija ir simbolių kalba.

Parodos lankytojai galės grožėtis šiandieną aktualia ekspresyvios kūrybos raiška dailėje, pajausti jonavietišką ekspresionistinę galią darbų visumoje. Paroda yra ne tik graži, bet ir prasminga, kūrybinga ir kartu nuotaikinga. Kviečiu visus miestelėnus ir svečius aplankyti parodą, pajausti dailininkų mintis, gal net atspėti „mūzas ar mūzinus įkvėpėjus“, pamatyti gal net pasakojamą istoriją ant drobės, kuri tarsi neša svarbią žinią iš praeities, bet yra aktuali ir dabarčiai. Pavyzdžiui, paukštis, kaip ir žmogus, gali nepritapti...

Naujadaras – architektūriškai restauruota medžio lentelėmis vienintelė galerijoje esanti kolona arba salėje esantis pakylos platformos laiptelis, apšviestas novatorišku lempų dizainu.

Modernūs papuošalai iš balto molio – seniausi ir nesenstantys papuošalai, išlaikantys savo paslaptis iki šių dienų materialioje ir dvasinėje kultūroje.

Keramikos dirbinių dekoravimo ornamentus autorė naudoja kaip simbolius, turinčius tam tikrų reikšmių, paprasti ženkleliai ar gyvūnėliai kupini magiškos galios. Įdomus menininko sprendimas – savo darbuose panaudoti žemės kasimo įrankius ir juos sužmoginti.

Kito jonaviečio kūrėjo sumanymas – įkvėpti gyvybės metalo atliekoms. Įspūdinga. Jonaviečių menininkų darbai – tarsi dvasinės energijos šokis tarp išorinio veiksmo ir prasmės įkūnijant medžiagas, jie kaitina mintis ir požiūrį į supantį pasaulį lyg ugnis...

Daugelio dailininkų darbuose dominuoja peizažai, Kuršių Nerijos krašto ir gėlių motyvai. Vienas iš brangiausių darbų parodoje yra gyvenimo džiaugsmą perteikiantis paveikslas per stilizuotus vargonininkus, kurie groja dangaus muziką. Šis paveikslas kitais metais keliaus į Kinijoje vyksiančią parodą.

Pagirtinas dar iki parodos atidarymo nežinomos dailininkės paveikslas, kurį pirmą kartą jonaviečiams išdrįso parodyti jauna tapytoja. Atėjo ir užbūrė!

Parodoje savo darbus pristatė šie menininkai:

Gintarė Tilūnaitė („Drama“, 2017 m.), Vladimiras Nikonovas („Bear Mask“, „Svirplys“, 2017 m.; „Tamsos paukštis“, 2016 m.), Janina Celiešienė („Pastovumas“, „Pakrantės žolynai“, 2017 m.), Vygantas Vėjas („Ochra“, 2012 m.; „Žodžių žaismas“, 2013 m.), Danutė Linkevičienė („Nepritapo...“, 2017 m.), Inga Naujokienė („Šerkšnas“, 2017 m.), Rasa Kersnauskaitė („Mintys“, 2017 m.), Jūratė Jakubavičienė („Rankos ir vaizdai“, „Vieno žmogaus kelias“, 2017 m.), Miglė Ceinorytė („Nesusipratimas 1, 2, 3“, 2017 m.), Remigijus Januškevičius („Rojaus muzika“,  2017 m.), Monika Januškienė („Nematomas“, 2017 m.), Jolanta Grigienė („Vasara“ , „Nubėganti“, 2010 m.), Sandra Pipiraitė-Navickienė („Du briedžiai“, „Mano šuo kažką rezga“, „Be pavadinimo“, 2017 m.), Indrė Mikašauskaitė („Pelkynas“, 2017 m.), Martyna Jančaitytė („Rodarte SS17 RTW Look 41“, 2017 m.), Auksė Draugelienė („Jungtys“, 2010 m.), Andrius Šukutis („Duobkasių partija“, 2017 m.), Edita Danielienė „Papuošalai“ (baltas molis, glazūra, liustrai, 2017 m.), Eitvydė Pranevičienė („Obels žiedai“, 2017 m.), Vytautas Butas („Nidos pušys“, „Rusnės pakelių gluosniai“, 2017 m.), Violeta Švėgždaitė-Borsevskienė („Ruduo ant stalo“, 2017 m.), Gintaras Rūkas („Vilniaus senamiestis“, 2017 m.).

Eitvydė PRANEVIČIENĖ