Paskelbtas Miesto naujienos

Vairuotojus „auklės“ geltonąja linija

Antradienis, 22 November 2016 12:01 Parašė 

Į neseniai vykusį Saugaus eismo komisijos (pirmininkas – Erlandas Andrejevas) posėdį atvyko Užusalių k. ir Jonavos Miškininkų g. gyventojai.

Užusaliečiai buvo nepatenkinti iš Saugaus eismo komisijos (SEK) gautu atsakymu: Taikos g. VĮ „Kauno regiono keliai“ įrengti greičio ribojimo kalnelių neplanuoja. Bendruomenės atstovės Jolanta Č. ir Laima P. atvyko į posėdį ir pateikė argumentus, kodėl kalneliai reikalingi. Pasak moterų, žmonės turi nemažai nuotraukų, įrodančių apie įvykusias avarijas, sužeistus ar net žuvusiuosius: Taikos g. automobiliai ne važiuoja, o tiesiog skrieja... Tiesa, kai budi policijos ekipažas, vairuotojai pasikeičia neatpažįstamai.

SEK nutarė dar sykį rašyti prašymą VĮ „Kauno regiono keliai“, pateikti iš užusaliečių gautas eismo įvykių nuotraukas.

Miškininkų g. gyventojų vardu į SEK kreipėsi Regina G., prašydama padėti jų vaikams saugiai pasiekti „Lietavos“ pagrindinę mokyklą. „Vaikai rytais su tamsa eina į mokyklą ir labai nerimaujame, kaip jiems saugiai kirsti J. Basanavičiaus g. Nuo senų laikų yra viena perėja, bet nusigauti iki jos gana sudėtinga, kadangi nė vienoje J. Basanavičiaus g. pusėje ties Miškininkų g. nėra jokio šaligatvio ar bent takelio iki jos. Eiti greitėjimo juosta pavojinga ne tik tamsiuoju paros metu. Be to, ir pasiekus perėją kirsti gatvę yra nesaugu, nes iš Ukmergės pusės automobiliai lekia didžiuliu greičiu ir kartais nesustoja praleisti pėsčiųjų, o esant blogam orui gali ir nespėti sustabdyti automobilį. Dažnai vaikai kerta J. Basanavičiaus g. tiesiog bėgdami per sankryžą pačioje pavojingiausioje vietoje. Taip pat sudėtinga sankryžoje, kurioje susikerta J. Basanavičiaus, Fabriko, Panerių ir Miškininkų g., pasukti iš šalutinių kelių į kairę dėl itin intensyvaus eismo. Gana dažnai šioje sankryžoje įvyksta avarijos. Gal būtų tikslinga įrengti žiedinę sankryžą su perėjomis pėstiesiems arba bent jau spręsti perėjos problemą – padaryti iki jos šaligatvį pėstiesiems, įrengti ties perėja kalnelį, kad automobiliai pristabdytų ir saugiai praleistų pėsčiuosius. Galbūt galima šią problemą spręsti įrengiant šviesoforus ties sankryža, tada būtų lengviau ir ties karių kapinėmis iš Lietavos g. pasukti į kairę – J. Basanavičiaus g.“, – rašoma prašyme.
Saugaus eismo problemą šioje vietoje pripažino ir SEK nariai, ilgai diskutuota, kokios priemonės būtų pačios optimaliausios, tuo labiau, kad kiek toliau įrengta perėja yra „iš niekur į niekur“. SEK narys Mindaugas Katkus rekomendavo pirmiausia užsakyti projektinius pasiūlymus. Mindaugo Skorupsko nuomone, čia tiktų įrengti tokią pačią „lego“ sankryžą, kokia yra prie laidojimo namų, Žemaitės ir P. Vaičiūno g. sankirtoje.

Nutarta atlikti J. Basanavičiaus, Fabriko, Panerių g. sankryžos tyrimą su projektiniais pasiūlymais ir tada priimti sprendimą.

SEK svarstė UAB „B2B Park“ prašymą leisti pastatyti ženklus (informacija apie stebėjimą vaizdo kameromis) Žemaitės g. 3. Bendrovė, gavusi leidimą juos įrengti, tą padarytų savo lėšomis privataus sklypo ribose. SEK neprieštaravo: PC „Lidl“ bus pastatyti nauji ženklai.

UAB „Amžina ramybė“ direktorė paprašė leidimo įrengti draudžiamąjį ženklą: prie bendrovės pastato Kęstučio g. yra automobilių aikštelė, skirta įmonės darbuotojams ir laidotuvių dalyviams. Tačiau kyla problemų, kai gatvėje labai arti vartų, skirtų įvažiuoti į kiemą, aplinkinių namų gyventojai ar jų svečiai pastato savo mašinas, kurios trukdo saugiai įvažiuoti ar išvažiuoti iš bendrovei priklausančios automobilių aikštelės.

SEK nusprendė įpareigoti miesto seniūniją ties posūkiu iš aikštelės 5 m šaligatvio bortelio nudažyti geltonai ir rekomenduoti UAB „Amžina ramybė“ jai priklausančioje teritorijoje paplatinti išvažiavimą (kad galėtų išsukti katafalkas).

Geltona linija bus „auklėjami“ vairuotojai ir Lietavos g.: Kosmonautų g. 46-ojo namo gyventojas Vytautas D. SEK rašė susiduriantis su problema kiekvieną dieną – važiuojant iš kiemų gatvelės tenka sukti į Lietavos g. Per šalia kelio pastatytas mašinas nesimato mašinų, kylančių į kalną, tenka rizikuoti – toli „iškišti“ automobilį į važiuojamąją kelio dalį, kad būtų galima įsitikinti, ar niekas neatvažiuoja. Vytautas D. prašo įrengti kelio ženklą, draudžiantį ten statyti automobilius. SEK ženklo įrengimui nepritarė, tačiau miesto seniūnija įpareigota geltonai pažymėti 5 m šaligatvio bortelio (iš kiemų g. sukant į dešinę).

Tarybos narys Remigijus Osauskas SEK informavo, kad dalis rajono kaimo vietovių neturi įrengtų informacinių ir nurodomųjų kelio ženklų, įvardijančių, kokia tai vietovė, ar krypties rodiklių su atstumu iki gyvenvietės. Informacinius kelio ženklus prašoma įrengti važiuojant į Kaušankos ir Pupkulių k. (Šilų sen.), taip pat Karčių k. (Upninkų sen.), Paskutiškių k. (Užusalių sen.), Martyniškių k. (Žeimių sen.), nurodomuosius kelio ženklus – Šafarkos ir Veseluvkos k. (Užusalių sen.). SEK nutarė paprašyti tarybos nario patikslinti, kokiose konkrečiai vietose jis siūlo ženklus, ir tada priimti sprendimą.

SEK pirmininkas E. Andrejevas atkreipė dėmesį į automobilių parkavimą Žemaitės g. prie PC „Iki“. Problema kyla mašinoms išvažiuojant iš Žemaitės g. 8, kitų namų kiemų, nes automobiliai prie „Iki“ pastatomi iki pat įvažiavimo į kiemus. Ir šiuo atveju vairuotojai bus „auklėjami“, geltonai paženklinus 5 m šaligatvio bortelio, kaip to reikalauja kelių eismo taisyklės.

Karolina VIČIŪTĖ