Paskelbtas Miesto naujienos

Nesinorėtų miesto apstatyti vairuotojus drausminančiais ženklais

Trečiadienis, 03 August 2016 08:53 Parašė 

Praėjusią savaitę Saugaus eismo komisijos (SEK) pirmininkas Erlandas Andrejavas komisijos narius sušaukė į posėdį – vėl susikaupė šūsnis gyventojų prašymų.

Greičio ribojimo kalneliai – panacėja?

Į komisijos narius kreipėsi Žaliosios g. (gal tiksliau būtų galima sakyti – skersgatvyje) gyvenanti G. Z. ir prašė apsvarstyti galimybę šioje gatvėje įrengti greičio ribojimo kalnelius. Pasak jonavietės, skersgatvis labai siauras, nėra šaligatvių, dauguma vairuotojų, gyvenančių Vasario 16-osios g. 18A name, nesilaiko saugaus greičio. Gatvelė labai siaura ir duobėta, nėra nuolydžio, todėl lietaus vanduo kaupiasi duobėse.

Komisijos pirmininkas E. Andrejevas siūlė kaip alternatyvą greičio ribojimo kalneliams įrengti ženklą „Gyvenamoji zona“. Komisijos nariai tam neprieštaravo, taip pat nutarta kreiptis į Miesto reikalų komitetą, kad ši gatvelė būtų įrašyta į numatomų rekonstruoti gatvių sąrašą.

Vyčių g. bendruomenė prašė atkreipti dėmesį į pėsčiųjų perėją ties Rimkų šeimos centru ir P. Vaičiūno g. 2A namu ir įrengti greičio mažinimo kalnelį. Tokį siūlymą bendruomenės nariai grindžia prastu matomumu: šalikelėse sustatyti automobiliai užstoja matomumą, todėl vaikams nesaugu eiti per perėją. Be to, kyla problemų išvažiuojantiems iš Vyčių ir Saulės g. į P. Vaičiūno g., todėl, Vyčių g. bendruomenės nuomone, kelkraštį (ties išvažiavimais) reikėtų pažymėti geltona linija.

Miesto seniūno Povilo Beišio nuomone, idealiausias variantas būtų įrengti perėją su salele, kaip kad Žemaitės g., tačiau šitai įmanoma padaryti tik vykdant visos gatvės rekonstrukciją. Šiemet rekonstruojamos Vasario 16-osios, A. Kulviečio ir Chemikų g. Šį prašymą įtraukti į gatvių tvarkymo planus.

Komisijos narys Vaidas Zakarauskas pastebėjo, kad vairuotojai nesilaiko Kelių eismo taisyklių ir užstato kelkraščius ribodami matomumą išvažiuojantiems iš šalutinių gatvelių. SEK nariai priėjo prie nuomonės, kad kelkraščiai ties įvažiavimais iš Vyčių ir Saulės g. būtų pažymėti geltona linija. O štai modernios perėjos teks palaukti – ją įrengti bus galima tik vykdant P. Vaičiūno g. rekonstrukciją.

Užusalių seniūnija prašė leidimo pastatyti kelio ženklus Nr. 203 ,,Duoti kelią“ Daukliūnų, Žemdirbių ir Ąžuolų g. prieš šių gatvių susikirtimus su Jaunystės g. Jaunystės g. pradžioje, seniūnės nuomone, reikėtų pastatyti ženklą, ribojantį greitį iki 40 km/val., o Neries ir Jaunystės g. įrengti du greičio ribojimo kalnelius.

Komisija pritarė, kad kelio ženklai ,,Duoti kelią“ būtų įrengti Daukliūnų, Žemdirbių ir Ąžuolų g. prieš šių gatvių susikirtimus su Jaunystės g., o Jaunystės g. pradžioje būtų pastatytas ženklas, ribojantis greitį iki 40 km/val.

Taip pat seniūnijai patarta apsvarstyti ir įvertinti finansines galimybes Neries ir Jaunystės g. įrengti du kokybiškus greičio ribojimo kalnelius (plato), numatant finansavimą kitais metais.

Jonavietė S. K. prašė greičio ribojimo kalnelius įrengti Pylimo g. Gyventoja argumentavo, kad SEK priėmus sprendimą uždrausti sukti į Klaipėdos g. (atvažiuojant tiltu nuo Kauno) dėl per didelių spūsčių susidarys kamščiai išsukant iš Kauno g. į J. Ralio g. (posūkis į kairę). Kita problema – intensyvus eismas Pylimo g. Vairuotojai, siekdami išvengti J. Ralio g. susidarančių spūsčių, renkasi aplinkkelį – važiuoja paupiu ir kerta Pylimo g., dažnai viršija greitį, sukelia avarines situacijas.

Komisijos nariai buvo kiek kitokios nuomonės – šiuo metu netikslinga keisti eismo sąlygas minėtose gatvėse. Anot SEK nario V. Zakarausko, greičio viršijimą galima stabdyti įrengiant ženklus ,,Gyvenamoji zona“, tačiau tuomet tektų visą miestą apstatyti ženklais. Miesto seniūno P. Beišio ir komisijos pirmininko E. Andrejevo nuomone, eismas Pylimo g. nėra intensyvus, o nedrausmingų vairuotojų nesustabdo net įrengti kalneliai.

Chemikų g. gyventoja K. C. taip pat prašė įrengti greičio ribojimo kalnelius ties Chemikų g. 98 ir 102 namais arba pastatyti ženklus ,,Gyvenamoji zona“ ar ,,Atsargiai vaikai“.

Miesto seniūno nuomone, kalneliai šioje vietoje problemos neišspręs, nes komplikuotas pats įvažiavimas. Saugaus eismo priemones galima įtraukti į planus, vykdant gatvės rekonstrukciją, nes ateityje planuojamas kitas įvažiavimas prie Darbo biržos pastato, todėl automobilių eismas šioje vietoje turėtų būti mažiau intensyvus.

Atsiklaus gyventojų nuomonės

Jonavietis T. V. kreipėsi į SEK narius prašydamas apsvarstyti galimybę pertvarkyti J. Basanavičiaus, Fabriko ir Panerių g. sankryžą. Pasak jonaviečio, dauguma nekreipia dėmesio, kad už Panerių g. (einančios nuo geležinkelio tilto) dar yra posūkis į Miškininkų g. Jis pasiūlė net keturis pertvarkymo pavyzdžius, pridėjo ir schemas. Gyventojo manymu, racionaliausia būtų įvažiavimą į gyvenvietę padaryti iš Panerių g., uždarant įvažiavimą iš J. Basanavičiaus g.

Komisijos nariai aptarė pateiktas schemas. Po ilgesnių diskusijų nutarta pavesti Miesto seniūnijai ir Miškininkų gyvenvietės seniūnaičiui apklausti vietos gyventojus dėl galimybės pertvarkyti Miškininkų, Fabriko ir Panerių g. sankryžą, planuojant uždaryti įvažiavimą į Miškininkų gyvenvietę iš J. Basanavičiaus g. pusės, projektuojant įvažiavimą iš Panerių g. pusės. Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjui V. Zakarauskui pavesta surinkti ir pateikti informaciją apie Miškininkų gyvenvietėje esančių sklypų ribas prie planuojamo įrengti įvažiavimo.

Stotelės teks palūkėti

Paupės k. (Kulvos sen.) gyventoja T. D. atkreipė dėmesį, kad Medžiotojų g., ties sankirta su Čičinų keliu, reikėtų įrengti autobusų stotelę. Dabar čia nėra nei ženklo, žyminčio sustojimą, nei suolelio senyvo amžiaus žmonėms.

Komisijos narys, UAB „Jonavos autobusai“ vadovas Otaras Urbanas pastebėjo, kad stotelė įrengta labai nepatogioje vietoje, autobusai į ją neužsuka, o keleiviai įlaipinami Medžiotojų g. pradžioje. Ten šiuo metu nėra nei suolelio, nei ženklo, žyminčio sustojimo vietą.

Miesto seniūnas akcentavo, kad šiuo metu įrengti sustojimo nėra galimybės, todėl siūlė šį prašymą svarstyti planuojant visos gatvės rekonstrukciją.

Posėdis buvo itin darbingas: komisijos nariai apsvarstė ir daugiau su eismo saugumu susijusių klausimų ir priėmė atitinkamus sprendimus.

Laima SLOVIKIENĖ

Web Analytics