Paskelbtas Miesto naujienos

SAUGAUS EISMO KOMISIJOJE: Klausimai svarstyti, sprendimai priimti

Trečiadienis, 01 December 2021 11:30 Parašė 

Neseniai vykusio Saugaus eismo komisijos (pirmininkas Erlandas Andrejevas) posėdžio metu svarstyta apie dvidešimt komisijai pateiktų prašymų.  

Į SEK kreipėsi sodų bendrijos ,,Sankryža“ pirmininkas. „Sankryžoje“ kasmet daugėja čia nuolat gyvenančių šeimų, aktyviai laiką leidžia sodininkai. Bendrijoje – vingiuoti žvyrkeliai, pasitaiko saugaus greičio nesilaikančių vairuotojų, ypač tai būdinga taksistams. Prie „Sankryžos“ yra įrengtas kelio ženklas ,,Gyvenvietės pradžia“, greitis turi būti 50 km / val., tačiau dėl kelio dangos būklės ir reljefo toks greitis nėra saugus. Siekiant užtikrinti bendrijos gyventojų, ypač mažamečių, išeinančių į gatves, saugumą, prašoma įrengti kelio ženklą ,,Riboto greičio zona“ su greičio ribojimu 20 km / val. iškart prie nuvažiavimo nuo 1505-ojo kelio į SB ,,Sankryža“, sublokuojant jį su aukščiau minėtu ženklu ,,Gyvenvietės pradžia“ – Paupė, t. y. Paupės k. ženklas turėtų būti perkeltas arčiau 1505-ojo kelio, kad į ženklų „Gyvenvietės pradžia“ ir „Riboto greičio zona“ galiojimo zoną patektų ir SB „Sankryža“ Kalnų g. Komisija šiam prašymui pritarė.

Ruklos seniūnija pateikė prašymą dėl Laumės ir Ruklio g. sustatytų dviejų ženklų ,,Nelygus kelias“, kurie dubliuojasi. Taip pat dėl Karaliaus Mindaugo g. ženklo ,,Stovėti draudžiama“, nes jis esą įrengtas savavališkai, nėra duomenų apie jo teisėtumą. Saugaus eismo komisijos (SEK) prašoma leisti šiuos ženklus panaikinti.

Erlandas Andrejevas pasiteiravo kolegų nuomonės dėl ženklo ,,Stovėti draudžiama“ Karaliaus Mindaugo g. Šiuo klausimu jau buvo diskutuojama išvažiuojamojo posėdžio metu. Tuomet  Statybos, remonto ir architektūros skyriaus vedėjui Mantui Petrauskui pavesta pagal projektinę dokumentaciją pasitikslinti, ar iš tiesų šis ženklas buvo. Gautas atsakymas, kad ženklas projekte numatytas, tad pagal galiojančius ES teisės aktų reikalavimus jis turi būti įrengtas.

Komisijos narys, UAB ,,Jonavos paslaugos“ direktorius Edmundas Mulokas pastebėjo, kad, įgyvendinant ES projektus, visada būna 5 metų laikotarpis, kai nieko negalima keisti iki projekto pabaigos.

Komisijos narys, Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Jonavos rajono policijos komisariato reagavimo skyriaus viršininkas Raimondas Zinkevičius atkreipė dėmesį į netvarkingą ženklinimą Karaliaus Mindaugo gatvėje, ypač išvažiavimuose, ir informavo, kad rajono  Policijos komisariatas ruošia Karaliaus Mindaugo gatvės ženklinimo projektą, kurį aptars su Statybos, remonto ir architektūros skyriumi ir pateiks derinti.   

SEK pritarė vieno ženklo ,,Nelygus kelias“ nuėmimui, nes Laumės ir Ruklio g. sustatyti du ženklai dubliuojasi. Karaliaus Mindaugo g. ženklo ,,Stovėti draudžiama“ pašalinimui nepritarta, nes šis ženklas buvo įrengtas pagal projektą ir jį pašalinti nėra teisinio pagrindo.

Svarstytas Šveicarijos k. penkiolikos gyventojų pasirašytas prašymas. Išasfaltavus kelią nuo Jonavos PC ,,Maxima“ per Meškonių kaimą iki Šveicarijos k., ženkliai padidėjo eismo intensyvumas: triukšmas, transporto priemonių vairuotojai dažnai viršija leistiną greitį. Šioje vietoje nėra įrengtų šaligatvių, todėl nesaugu gyventojams, ypač vaikams. Prašoma pagal galimybes Maironio g. riboti greitį gyvenamojoje zonoje, drausti krovininio transporto eismą, įrengti 2-3 greičio ribojimo kalnelius.

Komisijos narys, Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Andrius Venckus draudimui nepritarė sakydamas, kad intensyvaus krovininio transporto eismo nėra. Reikia įvertinti situaciją ir šalia esančiose gatvėse, aptarti su vietos bendruomenių nariais ir tuomet įrengti ženklinimą, jei tikrai to reikia. Pasak Raimondo Zinkevičiaus, pagal suvestines tai nėra avaringas ruožas.

SEK nusprendė rekomenduoti seniūnijai su gyventojais kompleksiškai aptarti siūlomų priemonių įrengimą, įvertinus situaciją ir šalia esančiose gatvėse, priimti bendrą sprendimą.

Prašymą SEK pateikė UAB ,,Grūstė“. Bendrovė įsikūrusi nuomojamose patalpose Vytauto g. 11.  Norint sureguliuoti transporto priemonių parkavimą prie parduotuvės bei jos teritorijos (dažnai gyventojai palieka savo automobilius ilgesniam laikui), prašoma pakeisti esantį ženklą ,,Stovėjimo vieta“ su nurodytu lengvųjų automobilių stovėjimo būdu į ženklą ,,Stovėjimo ribotą laiką vieta“ 1 h. Toks ribojimas aktualus ir prižiūrint gatvės švarą. SEK siūlymui nepritarė, nes prašyme minima aikštelė yra valstybinėje žemėje, todėl ja naudotis gali visi gyventojai.

Į SEK kreipėsi Žeimių seniūnija. Mokyklos g. sutampa su rajoniniu keliu Žeimiai‒Liepiai, dėl intensyvaus transporto eismo ir pėsčiųjų srautų į Žeimių mokyklą-daugiafunkcį centrą kyla pavojus pėstiesiems ir šios gatvės gyventojams, todėl būtina įrengti greičio ribojimo kalnelius ties sankirta su Rožių g. ir Parko g. Be to, kai Žeimių bažnyčioje vyksta šventės (atlaidai, vestuvės, krikštynos ir kt.), jų dalyviai automobilius stato abiejose Mokyklos g. pusėse, taip apsunkindami   pravažiavimą kitoms transporto priemonėms. Seniūnija siūlo įrengti ženklą ,,Sustoti draudžiama“ įsukant į Mokyklos g. iš Kauno g., dešinėje pusėje. Dėl šių priemonių įgyvendinimo gautas prašymas ir iš VO ,,Žeimių bendruomenė“. Prašoma kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją dėl minėtų saugaus eismo priemonių įrengimo.

Erlandas Andrejevas priminė, kad Mokyklos g. sutampa su rajoniniu keliu Žeimiai‒Liepiai, todėl jos priežiūra priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Seniūnija, gavusi leidimą iš direkcijos, kai kurias priemones galėtų įrengti ir seniūnijos lėšomis. Žeimių seniūnas prašė SEK tarpininkavimo, persiunčiant šį prašymą Lietuvos automobilių kelių direkcijai. SEK nutarė persiųsti Žeimių seniūnijos prašymą pagal kompetenciją VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijai.

Į SEK kreipėsi I. K. Užusalių k., Rudmėnų g. 4 namo gyventojų vardu prašoma ties sankryža su Taikos gatve (ar tarpe tarp sankryžos ir namo, geriausia, jei būtų įrengta ir iš kitos pusės ties Rudmėnų g. 2 namu) įrengti ženklą ,,Gyvenamoji zona“ (arba du ženklus), kuris draustų važiuoti  didesniu nei 20 km / val. greičiu, o pėstieji turėtų pirmumo teisę prieš transporto priemones. Kartu su prašymu pateiktas Užusalių seniūnijos raštas, iš kurio aišku, kad problema opi dar nuo 2017 metų, kadangi išėjimas iš namo yra tiesiai į gatvę, kyla nemažai avarinių situacijų. Vairuotojai nesilaiko saugaus greičio, sukeldami pavojų pėstiesiems, kadangi Rudmėnų g. 4  ir 2 namo išėjimai į kiemą yra tiesiog gatvėje, o problemą išspręstų greitį ribojantys ženklai. Komisijos nariai neprieštaravo prašymui ženklą ,,Gyvenamoji zona“ įrengti iš abiejų pusių.

K. V. į komisiją kreipėsi su prašymu dėl pėsčiųjų perėjos įrengimo Jonavos mieste P. Vaičiūno g. sankryžoje su Saulės gatve. Saulės g. 23, 25, 27, 29, 31, 33 ir P. Vaičiūno g. 7 namų gyventojai, tarp kurių dauguma mažamečiai vaikai, norėdami pėsčiomis pereiti P. Vaičiūno gatvę į tik kitoje gatvės pusėje esantį įrengtą šaligatvį ir prekybos centrą ,,Dobilas“ (Chemikų g. 1), susiduria su kliūtimi, pereidami intensyvaus eismo P. Vaičiūno gatvę tam neskirtoje vietoje.

Kadangi iki artimiausios perėjos (ties Rimkų šeimos sveikatos centru) yra apie 180 metrų, o prašoma vieta perėjai nėra tinkama dėl avaringo ruožo (įvažiavimas į PC ,,Dobilas“ aikštelę, autobusų sustojimas), K. V. prašymui nepritarta. Klausimą dėl šaligatvių pėstiesiems įrengimo galima pateikti Miesto reikalų komitetui, kada preliminariai planuojama šiuos darbus atlikti.

P. S. kreipėsi dėl greičio slopinimo kalnelių įrengimo prie Jonavos r. Šveicarijos progimnazijos. SEK gavo raštą ir iš Šveicarijos seniūnijos: seniūnas prašo leisti įrengti greitį iki 30 km / val. ribojantį ženklą Pavasario g. Komisijos nariai nusprendė nepritarti greičio slopinimo kalnelių įrengimui prie Jonavos r. Šveicarijos progimnazijos, kadangi Šveicarijos seniūnija pateikė prašymą įrengti greitį iki 30 km / val. ribojantį ženklą Pavasario gatvėje.

R. G. į SEK kreipėsi su prašymu. Jame rašoma, kad Gumbiškių kaime esanti Pakraščio gatvė yra uždara, nes gatvės gale – užrakinami vartai, ji nepravažiuojama. Gatvė neturi net pavadinimo lentelės. Kadangi nėra kelio ženklų, tai žmonės labai dažnai pasiklysta. Sunkiasvorė technika, ieškodama adresatų, įvažiuoja į šią gatvę, o norėdama apsisukti ardo gatvės dangą, kurią seniūnija nesenai remontavo. Apsisukant ardomi ir įvažiavimų į kiemus keliukai. Gyventojai norėtų Gumbiškių k. Pakraščio g. pastatyti kelio ženklą ,,Aklakelis“ ir gatvės pavadinimo ženklą. SEK prašymui pritarė ir jį perduos Šveicarijos seniūnijai.

N. C. kreipėsi dėl greičio ribojimo priemonių atkarpoje nuo Chemikų g. 98 iki Užimtumo tarnybos. Dieną, o ypač tamsiu paros metu automobiliai šia atkarpa važiuoja labai greitai, nors yra greičio ribojimo ženklas ,,Gyvenamoji zona“. N. C. siūlė imtis papildomų priemonių greičiui riboti šioje gatvės atkarpoje.

Komisijos nariai atkreipė dėmesį į tai, kad eismo priemonių diegimas šioje vietoje ne kartą svarstytas posėdžiuose, yra įrengti greitį ribojantys ženklai, ,,Gyvenamosios zonos“ ženklas. SEK nutarė į pagalbą pasitelkti Jonavos r. policijos komisariatą, kad šioje atkarpoje dažniau patruliuotų pareigūnai.

Dėl dažnesnio patruliavimo į Policijos komisariato pareigūnus SEK kreipsis ir išnagrinėjusi R. B. prašymą įrengti greičio mažinimo kalnelį prieš Chemikų g. 130, nes vairuotojai viršija greitį ir nesaugu pereiti gatvę. Pasak Andriaus Venckaus, šioje gatvėje įrengti visi reikiami ženklai, įsibėgėti vietos nėra. Tad greičio ribojimo kalnelio įrengimui nepritarta.

E. V. kreipėsi su prašymu dėl eismo miesto kapinėse. Naujosiose kapinėse lengvosios mašinos važinėja visur, nes tarp kapaviečių yra pilna keliukų, o draudžiančių ženklų mašinoms važinėti nėra. Jos statomos vos ne ant kapaviečių. Baugu, kai prietemoje eina vyresnio amžiaus žmonės, o jiems beveik per kojas važiuoja automobiliai. Prie naujų kapinių yra kelios mašinų stovėjimo aikštelės, tačiau daugelis važiuoja iki pat kapaviečių. Prašoma įrengti kelio ženklus ,,Eismas draudžiamas“.

Komisijos nario, Jonavos miesto seniūnijos vyriausiojo specialisto Tautvydo Pabrinkio nuomone, reiktų prie pagrindinių keliukų naujose kapinėse įrengti keturis ženklus ,,Eismas draudžiamas“. SEK šiam pasiūlymui pritarė.

SEK pirmininkas Erlandas Andrejevas komisijos nariams pristatė aukščiau minėtą   Šveicarijos seniūnijos prašymą dėl greičio ribojimo iki 30 km / val. Pavasario g. ir greičio ribojimo kalnelio įrengimo ties Šveicarijos progimnazija. Toks įrenginys prieš kelerius metus įrengtas, tačiau, atsižvelgus į vietinių gyventojų prašymą, buvo išardytas. Prašoma leisti įrengti greičio ribojimo iki 30 km / val. ženklą Pavasario g. Komisijos nariai neprieštaravo leidimui įrengti tokį greičio ribojimo ženklą.

A. B. kreipėsi dėl kelio dangos prie Kauno g. 32 namo. Lietui palijus susidaro didžiulė bala, stipriai aptaškomas namas. Gyventoja prašo (kol bus sutvarkyta gatvės danga) leisti pastatyti įspėjamąjį kelio ženklą ,,Nukreipiančioji gairė“. Kadangi Kauno g. priklauso VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijai, SEK nutarė jai persiųsti šį prašymą dėl gatvės dangos sutvarkymo pagal kompetenciją.

Ne viename SEK posėdyje buvo svarstomi prašymai, susiję su klubu ,,Sporto legionas“.  Šį kartą pristatytas Dariaus ir Girėno g. gyventojų prašymas. Rašte nurodoma, kad 2021-06-07 SEK dėl sporto klubo ,,Sporto legionas“ esminės problemos (neteisėto parkavimo aikštelės įrengimo) nepriėmė jokio sprendimo. Ši aikštelė įrengta ne pagal techninį projektą, kur parkavimas numatytas lygiagrečiai gatvei, o nubrėžtos įstrižos linijos, šis parkavimas yra draudžiamas. 2018 m. gautas seniūnijos raštas, kad savininkai įpareigoti pertvarkyti stovėjimo aikštelę pagal techninį projektą. Gyventojai ne kartą dėl parkavimo problemų kreipėsi ir į policiją. Klientai nekalti, nes stato automobilius pagal nubraižytas linijas, o ženklo, nurodančio parkavimo būdą, nėra. Prašoma pertvarkyti aikštelę pagal techninį projektą ir įrengti ženklinimą.

Erlandas Andrejevas priminė, kad šį klausimą komisija svarstė ne vieną kartą, buvo nuvykusi į vietą, bandė rasti įvairius ženklinimo būdus, kad situacija būtų kuo palankesnė ir gyventojams, ir ,,Sporto legionui“. Pravažiavimui Dariaus ir Girėno g. vietos pakanka, net kai aikštelėje stovi sustatyti automobiliai. Komisijos pirmininkas pasiūlė įpareigoti SEK narius Andrių Venckų ir Raimondą Zinkevičių apsvarstyti galimus sprendimus dėl žymėjimo bei ženklinimo ir pateikti galutinį siūlymą. Šiam Erlando Andrejevo pasiūlymui pritarta.

Parengė Karolina VIČIŪTĖ