Paskelbtas Aktualijos

"Rail Baltica" projektui norėtų įjungti aukštesnę pavarą

Ketvirtadienis, 26 May 2016 03:00 Parašė 

Didžiausio bendro Lietuvos, Latvijos ir Estijos projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo pažanga ir ateities planai Lietuvoje pristatyti bendros Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonės „RB Rail AS“, kuri koordinuoja projekto įgyvendinimą Baltijos valstybėse, valdybos pirmininkei Baibai Rubesai. Ji praėjusią savaitę lankėsi Lietuvoje.

UAB „Rail Baltica statyba“ direktorius Dainius Budrys, šios bendrovės teisininkas ir specialistai, AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai, taip pat AECOM Infrastructure & Environment UK filialo plėtros vadovas Mantas Kaušylas drauge su įmonės „RB Rail AS“ vadove B. Rubesa aplankė Kauno intermodalinį terminalą. Jame bus aptarnaujami kroviniai, atgabenti europinio standarto vėžės (1435 mm pločio) geležinkeliu. Tai pirmasis toks terminalas regione ir projekto „Rail Baltica“ geležinkelio linijoje. AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovai pristatė, kaip terminale bus organizuojamas pasienio, muitinės ir „Lietuvos geležinkelių“ darbas.

Buvo aplankytos Jūrės ir Kauno geležinkelio stotys. Čia jau birželio mėnesį turėtų būti pradėtas reguliarus susisiekimas: maršrutu Kaunas–Balstogė kursuos modernūs traukiniai.

Delegacija apsilankė ir mūsų rajone. Delegacijos narius priėmė rajono meras Mindaugas Sinkevičius. Susitikimo metu aptarta trasa, kuria europinė vėžė bus nutiesta nuo Kauno iki Latvijos, apžiūrėta vieta, kurioje iškils daugiau negu 1,5 km ilgio geležinkelio tiltas. Tai bus ilgiausias geležinkelio tiltas Lietuvoje, o dėl aukštos amplitudės – vienas iš sudėtingiausių elementų „Rail Baltica“ geležinkelio linijoje.

Susitikimo metu buvo pristatyta ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ atlikta galimybių studija. Joje siūlomi sprendimai, kaip iki 2025 m. Lietuvoje, jau pastatytoje linijoje tarp Kauno ir Lenkijos, pasiekti 240 km/val. greitį. Akcentuota, kad Lietuva pernai sėkmingai baigė įgyvendinti pirmąjį projekto „Rail Baltica“ etapą ir yra pasirengusi dalytis sukaupta patirtimi siekiant spartesnės projekto eigos ir jo įgyvendinimo.

„Rail Baltica“ projektą nuo Lietuvos–Lenkijos sienos iki Talino planuojama užbaigti iki 2025 m.

Lietuvoje įgyvendinant pirmąjį projekto „Rail Baltica“ etapą, 120 km ilgio atkarpoje nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Kauno buvo nutiesta nauja europinio standarto vėžė (1435 mm pločio), o šalia jos atnaujinta esama rusiško standarto geležinkelio linija (1520 mm). Visoje trasoje iš viso paklota 233 km naujų bėgių 1435 mm ir 1520 mm pločio keliams, sutvarkyta, įrengta ir pastatyta 19 geležinkelio tiltų ir 4 viadukai, pakloti 108 iešmai, įrengta 40 pervažų, 98 pralaidos, 10 geležinkelio stočių ir 20 peronų.

„Alio Jonavos“ inf.

Web Analytics