Paskelbtas Sportas

Kaip išlikti fiziškai aktyviems šiuo sudėtingu karantino laikotarpiu?

Pirmadienis, 21 December 2020 08:03 Parašė 

Sportas karantino laikotarpiu yra itin svarbus. Bendras dienos aktyvumas, kuris buvo iki karantino, sumažėjo beveik iki nulio. Net jeigu prieš karantiną sportas nebuvo jūsų draugas – energijos sąnaudos buvo daug didesnės.

Jeigu norite išlaikyti stabilią emocinę būseną, nepakitusias kūno formas ir stiprų imunitetą pasibaigus karantinui, reikalingas bent minimalus fizinis darbas namuose. Žinoma, sportas namuose neprilygsta treniruotėms sporto salėje su treneriu. Tačiau net ir jos suteikia kontrolės jausmą ir yra labai svarbu šiuo periodu. Sportuojančio žmogaus organizme susidaro laimės hormonai (serotoninas, dopaminas, oksitocinas ir endorfinas), kurie suteikia  pasitenkinimo jausmą, mažina nerimą ir baimę.

Kasdienė rutina

Dėl karantino keičiasi kasdienės rutinos įpročiai. Pavyzdžiui, daugelis ryte keliasi daug vėliau, nes nereikia vykti į darbą ar mokslus. Tačiau sugrįžti prie ankstyvo kėlimosi gali būti sunku, todėl svarbu laikytis jums įprasto tvarkaraščio, kuris buvo iki karantino. Tikslus treniruočių laiko planavimas gali padėti išlaikyti režimą.

Sporto veiklos nuotoliniu būdu

Pasirinkite sau tinkamą sporto namuose formatą. Pasirinkimas yra platus ir visiems prieinamas interneto platybėse. Galite atsisiųsti mobiliųjų treniruočių aplikacijas, peržiūrėti namų treniruočių vaizdo įrašus „YouTube“ platformoje, bei užsiprenumeruoti internetinius kūno lavinimo kursus. Treniruotės šiuo laikotarpiu neturėtų būti labai intensyvios ir varginančios. Treniruočių tikslas karantino laikotarpiu yra palaikyti sveikatą ir fizinę būklę bei stiprinti imuninę sistemą.

Tinkamo pratimo pasirinkimas ir įvairovė

Įvairūs fizinio lavinimo pratimai, kurių galbūt nemėgote mokykloje, gali labai praversti sėdintiems namuose. Mankštai namuose galite pritaikyti šiuos pratimus: pritūpimai, atsispaudimai, įtūpstai, atsilenkimai, „lenta“, tempimas, šuoliukai ir pan. Nepamirškite, kad Jūsų pačių svoris yra geriausias fizinis krūvis. O pratimai atlikti su savo kūno svoriu gali būti efektyvesni nei sportas treniruoklių salėje. Pradėkite nuo paprastesnių mankštos pratimų. Jei nemėgstate jėgos pratimų, praleiskite juos. Geriau skirkite 20–30 minučių savo laiko atlikdami tempimo, lankstumo ar balanso pratimus. Namų sąlygomis galimas ir intensyvus sportas, kardio treniruotės (bėgimas vietoje, įvairų šuoliukai, HIT metodas).

Sporto įranga pritaikant namuose esančius daiktus

Jeigu neturite įvairios sporto įrangos, galima improvizuoti ir pakeisti kitomis priemonėmis, namų apyvokos daiktais:

Svareliai – pripildyti plastikiniai vandens buteliukai;

Papildomas svoris nugaros ir pilvo raumenims stiprinti – sunkiais daiktais prikimšta kuprinė;

Gimnastikos volelis – kočėlas;

Gumos – elastiniai tvarsčiai;

Laiptelių platformos – žemas suolelis ar kėdutės;

Gimnastikos kilimėlis – antklodė arba rankšluostis.

Grynas oras – geresnė nuotaika

Išėjimas į gryną orą yra itin svarbus sveikatos bei geros emocinės būsenos palaikymui. Nedaugelis sugeba atlaikyti visišką izoliaciją namuose, dažnai tampa irzlūs ir sudirgę bei neturi kur išlieti sukauptos energijos. Todėl aplinkos pakeitimas yra puiki išeitis atsipalaiduoti ir nusiraminti. Svarbu tai daryti atokiose vietose, gamtoje, kur nėra daug žmonių bei laikantis saugaus atstumo. Lauko treniruotės irgi neturi būti intensyvios. Lengvas bėgimas, tiesiog pasivaikščiojimas ar kiti įvairūs ėjimo būdai, puikiai tinka aktyviam laiko praleidimui gryname ore. Dabar yra svarbiausia rūpintis savo sveikata ir palaikyti fizinę formą, o ne siekti rekordų.

Norime tikėti, jog daugelis suvokia sveikos gyvensenos svarbą kovoje su virusais bei stengiasi sustiprinti savo imuninę sistemą. Norint sustiprinti imunitetą – būtina: sveika mityba, reguliarus pilnavertis miegas, mankšta, pozityvus kritinis mąstymas ir teigiamos emocijos. Tai nėra tabletė, kurią suvalgę pasieksite greitų rezultatų. Tai – gyvenimo būdas. Atidėkime tinginystę sveikesniam laikotarpiui.

Parengė GYTIS RAMANAUSKAS

Web Analytics