Paskelbtas Renginiai

Ar skaudžios patirtys gali įkvėpti optimizmo?

Antradienis, 27 October 2020 10:28 Parašė 

Vykdant „Lyderių laikas 3 projektą, spalio 21d. Raimundo Samulevičiaus progimnazijoje vyko Torey L. Hayden knygos „Mergaitė“ aptarimas. Knygos aptarime dalyvavo Raimundo Samulevičiaus progimnazijos, „Lietavos“ pagrindinės mokyklos ir Jeronimo Ralio gimnazijos mokiniai ir mokytojos. Knygą „Mergaitė“ perskaityti pasiūlė mūsų mokyklos dorinio ugdymo mokytoja Jolita Klibavičienė., kurios iniciatyva mokykloje vykdomas projektas „Ar skaudžios patirtys gali įkvėpti optimizmo“.

Buvo pasirinktas mokyklos „Skaitytojų klube“ jau įsitvirtinęs knygų aptarimo formatas, kai tą pačią knygą skaito ir mokiniai, ir mokytojai. Perskaičius knygą, vyksta atvira diskusija apie knygos herojų patirtis, analizuojami veikėjų charakteriai, poelgiai ir jų įtaka tolimesniam herojų gyvenimui. Knygos „Mergaitė“ autorė – profesionali psichologė, daug metų dirbusi su vaikais, turinčiais įvairių sutrikimų. Knyga nelengva, verčianti apgalvoti kiekvieną įvykusią situaciją. Perskaičius knygą, ramybės neduoda mintis, ar tikrai suaugę žmonės visada teisūs, „dėdami etiketes“ likimo ir labai dažnai artimųjų nuskriaustiems vaikams. Diskusijoje mokytojai ir mokiniai aptarė situacijas, kada protingas ir atsakingas suaugusių žmonių elgesys keičia ne tik vaikų elgesį, bet įkvepia juos naujam gyvenimui, suteikia jėgų pasitikėti savimi ir kitais žmonėmis.

Skaitytojai kalbėjo apie tai, kad skaudžios patirtys gali įkvėpti optimizmo, kai šalia yra žmonės, kurie sugeba padėti išgyventi, ištiesti pagalbos ranką. Mokytojai ir mokiniai dalinosi ir asmenine savo patirtimi, pastebėjimais apie tai, kaip svarbu palaikyti šalia esantį, kai jam sunku, kaip svarbu pastebėti tuos žmones, kuriems reikia Tavo pagalbos.

Nuoširdžiai dėkojame Raimundo Samulevičiaus progimnazijos, „Lietavos“ pagrindinės mokyklos ir Jeronimo Ralio gimnazijos mokiniams ir mokytojoms už prasmingą, šiltą pabuvimą kartu.

Toks knygos analizės formatas labai tinka, siekiant pozityvaus bendradabiavimo tarp mokyklų, ugdant mokinių kritinio mąstymo kompetenciją, gerinant skaitymo įgūdžius.

Aldona Gailienė