Spausdinti šį puslapį
Paskelbtas Aktualijos

Registrų centras mažina didžiosios dalies suteikiamų elektroninių paslaugų kainas

Trečiadienis, 09 September 2020 08:31 Parašė 

Nuo spalio 1 dienos įsigalios naujoji Registrų centro paslaugų kainodara. Vyriausybės sprendimu patvirtintos naujos įmonės teikiamų administracinių ir viešųjų paslaugų kainos atitiks šiuolaikinius valstybės ir vartotojų poreikius. Kai kurios didžiausiu kiekiu elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų kainos mažėja net keliskart. Atpigsiančių elektroniniu būdu suteikiamų paslaugų apimtys sudaro apie 80 procentų visų Registrų centro teikiamų administracinių ir viešųjų paslaugų. Tačiau dalis administracinių ir viešųjų paslaugų nežymiai brangs.

„Jau netrukus žengsime istorinį žingsnį ir po daugiau kaip dešimtmečio savo klientams galėsime pasiūlyti atnaujintą ir jų lūkesčius atitinkančią paslaugų kainodarą. Su išorės ekspertų pagalba atnaujinta ir Vyriausybės patvirtinta kainodara pagrįsta aiškiais ir skaidriais principais – kiekviena paslauga kainuoja tiek, kiek yra patiriama sąnaudų jai suteikti. Pastaraisiais metais išgryninta įmonės veikla, besidubliuojančių, perteklinių ir su pagrindine įmonės veikla nesusijusių veiklų atsisakymas, trečdaliu sumažintas vadovaujančių pareigybių skaičius leido aiškiai apskaičiuoti sąnaudas ir jų pagrindu parengti naują kainodarą“, – sako Registrų centro generalinis direktorius Saulius Urbanavičius.

Nauja kainodara diferencijuojama atsižvelgiant į paslaugos teikimo būdą – skaitmeniniu būdu teikiamos paslaugos bus pigesnės nei teikiamos popieriniu būdu. Pavyzdžiui, registrų ir informacinių sistemų duomenų perdavimas pagal automatizuotas užklausas iš sistemos į sistemą kainuos dešimtis kartų pigiau nei iki šiol.

Populiariausios Registrų centro paslaugos – nuosavybės teisės į nekilnojamąjį daiktą įregistravimas – kaina mažėja penktadaliu iki 17,19 euro. Pagal senąją kainodarą šios paslaugos kaina priklausydavo nuo konkretaus nekilnojamojo daikto vidutinės rinkos vertės, nuo to, ar turtas priklauso fiziniam, ar juridiniam asmeniui, ir galėdavo svyruoti nuo 2,9 euro iki beveik 1,5 tūkst. eurų. Vidutiniškai už šią paslaugą klientai mokėdavo po 21,65 euro, arba penktadaliu daugiau nei pagal naująją kainodarą.

Kitos populiarios paslaugos – juridinių asmenų registravimo – įkainiai taip pat mažėja. Nuo šiol įregistruoti naują uždarąją akcinę bendrovę, pateikus dokumentus fiziškai, kainuos beveik 50 proc. mažiau, jų registravimas elektroniniu būdu atpigs net 4 kartus. Pastaruoju metu itin didelio susidomėjimo sulaukiančios mažosios bendrijos steigimas taip pat kainuos apie triskart mažiau. Hipotekos (įkeitimo) sandorio įregistravimas kainuos pusketvirto karto mažiau – 8,60 euro. Šiuo metu ši paslauga kainuoja 31,28 euro.

Likus kiek daugiau nei mėnesiui iki naujos Registrų centro kainodaros įsigaliojimo, Registrų centras apie artėjančius pokyčius jau pradėjo informuoti savo klientus. Naujoji Registrų centro kainodara apima visas administracines ir viešąsias paslaugas, kurių yra beveik 300, iš jų apie 180 teikiamos ir elektroniniu būdu.

Naujus pagrindinių valstybės registrų ir jų pagrindu  teikiamų paslaugų įkainius Vyriausybė patvirtino liepos pradžioje.

Su visais nuo spalio 1 d. įsigaliosiančiais Registrų centro paslaugų įkainiais galima susipažinti čia.

Apie Registrų centrą

Registrų centras tvarko pagrindinius valstybės informacinius išteklius – valstybės registrus ir informacines sistemas – ir tai darydamas vadovaujasi jų valdytojų (skirtingų valstybės institucijų) nustatytomis tvarkomis ir taisyklėmis. Šiuo metu Registrų centras prižiūri 11 valstybinės reikšmės registrų ir daugiau kaip 20 informacinių sistemų.

Per pastaruosius dvejus metus Registrų centras įgyvendino eilę reikšmingų veiklos projektų: pradėta veikti pagal šiuolaikišką ir modernią struktūrą, paremtą procesiniu valdymu, atlikus nepriklausomą saugumo auditą parengti ir pradėti įgyvendinti tvarkomų registrų bei informacinių sistemų modernizavimo projektai, inicijuoti nauji paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę investiciniai projektai, visuomenei atverti pirmieji atvirų duomenų rinkiniai. Išgryninus įmonės veiklas atsisakyta besidubliuojančių, perteklinių ir su pagrindine įmonės veikla (registrų tvarkymu ir duomenų teikimu) nesusijusių veiklų, trečdaliu sumažintas vadovaujančių pareigybių skaičius. Įmonėje sukurti ir įdiegti skaidrumą bei atsakingą veiklą užtikrinantys standartai – Atlygio politika ir valdymo metodika, Vidaus kontrolės politika, Rizikų valdymo politika, Etikos kodeksas, Darnumo politika, klientų aptarnavimo standartas, darbuotojų veiklos vertinimo politika. Siekiant užtikrinti darnią ir efektyvią įmonės veiklą pradėta naudotis modernia Dokumentų valdymo sistema.

Valstybės valdomas įmones (VVĮ) analizuojančio Valdymo koordinavimo centro sudarytame VVĮ gerojo valdymo indekse Registrų centras per 2019 m. pakilo per dvi pozicijas, įmonės valdymo kokybė įvertinta A reitingu, įmonei įteiktas specialus apdovanojimas už pasiektą pažangą.

Registrų centro inf.