Spausdinti šį puslapį
Paskelbtas Renginiai

Krašto muziejuje – darnaus menininkų tandemo paroda

Pirmadienis, 09 May 2016 03:00 Parašė 

Praėjusį penktadienį Jonavos krašto muziejaus Dailės skyriuje atidaryta vilniečių menininkų Sigitos ir Ričardo Lukošiūnų keramikos skulptūrų ir fotografijos paroda.

1986 m. abu dailininkai baigė Vilniaus dailės akademiją, domisi keramika, fotografija, tapyba, poezija, yra Dailininkų sąjungos nariai, keramikos studijos „Keramika sau“ vadovai.

Dailininkai gerai žinomi meno pasaulyje – nuo 2002 m. dalyvauja tarptautinėse parodose, simpoziumuose, nemažai jų sukurtų kūrinių įsigijo privatūs kolekcininkai iš Vokietijos, Rusijos, Japonijos, Prancūzijos, Suomijos, Olandijos, Danijos, JAV, Australijos, Izraelio. Menininkų pora sudaro sėkmingą ir darnų duetą kurdami skulptūrinę keramiką, išnaudoja socialines temas su humoru, atrodo, lyg žaistų lipdydami mažų žmonių gyvenimą iš molio, parodydami jį visu rimtumu. Parodos lankytojai šitai išvys didžiulėje keramikos skulptūroje, pavadintoje „Suknelė“. Kūrinį ženklina medžiagos savybių ryškumas lipdant, žiedžiant, pabrėžiant faktūros turtingumą, dekoro spindesį, skirtingų medžiagų, keraminių ir nekeraminių, panaudojimą.

Parodoje pristatomi menininkų darbai siejami su kultūros paveldo ir naujos kartos skulptūros bei keramikos transformacijomis, kurios kyla iš vaizduotės archetipų, gilių filosofinių interpretacijų ir pasižymi savita estetika.

Smalsu buvo išgirsti pačios menininkės S. Lukošiūnienės mintis apie keramikos skulptūrą „Suknelė“.

Pasak menininkės, suknelė turi 12 kišenėlių, jose – žmogaus gyvenimo momentai arba dvylika mėnesių per metus. Čia vienoje kišenėlėje matome sportą, dar kitoje – meilužį spintoje. Kiekviena kišenėlė pilna žmogaus gyvenimo akimirkų, lūkesčių, nusivylimų, pomėgių. Autorė juokiasi, girdi, suknelė – madinga, o štai čia vyras žvejys ir t. t. Pati menininkė prasitarė, kad pati svarbiausioji jai kišenėlė yra šeima.

Užkalbinau ir kitą parodos autorių – R. Lukošiūną, kad jis trumpai apibūdintų eksponuojamas fotografijas. Pasak menininko, dauguma fotografijų yra iš kelionių. Fotomenininką dideli miestai aliumininiais stogais nuteikia slogiai, todėl jis savo žvilgsnį ir fotoobjektyvą atsuka į kaimą. Pasak R. Lukoševičiaus, jam patinka sujungti keletą nuotraukų skaitmenine daugiasluoksne technika. Pavyzdžiui, pirma nuotrauka yra miesto gatvė, antra – plaukiantys rugiai, sekanti – ariamas laukas, o jas apjungus, matome bendrą fotografiją, joje dar – arkliai ir senamiestyje du žmonės, ariantys lauką.

Eidama namo prisiminiau Scottą Kelby – garsų fotografą, 35 knygų autorių, žurnalo „Photoshop User“ vyriausiąjį redaktorių ir leidėją, vieną iš populiariausių savaitinės internetinės laidos „Adobe Photoshop TV vedėjų“. 2008 m. lietuvių kalba buvo išleista jo knyga „Skaitmeninė fotografija“ (I–II d.), kurioje nuosekliai ir paprastai mokoma, kaip pasiekti, kad skaitmeninės fotografijos eroje, vienu mygtuko paspaudimu, nuotraukos atspindėtų autoriaus idėją.

Nežinau, ar gerb. Ričardas skaitė šią knygą, bet jo fotografijos tikrai verčia susimąstyti, ko gi iš tikro nori žmogus: ramybės ar šurmulio, gamtos ar gelžbetoninių džiunglių?..

Paroda veiks iki birželio 3 d., tikrai verta apsilankyti.

Eitvydė PRANEVIČIENĖ