Spausdinti šį puslapį
Paskelbtas Miesto naujienos

Saugaus eismo komisijoje: Prašymų, pasiūlymų, kaip visada, daug

Antradienis, 23 June 2020 10:13 Parašė 
Prašymui įrengti papildomas greičio mažinimo priemones Dzūkų gatvėje ties sankirta su Lietuvių g. pritarta Prašymui įrengti papildomas greičio mažinimo priemones Dzūkų gatvėje ties sankirta su Lietuvių g. pritarta

Saugaus eismo komisijos (SEK) posėdyje praėjusį ketvirtadienį jos pirmininkas Erlandas Andrejevas informavo, kad keičiasi SEK sudėtis: vietoje Jonavos miesto seniūnijos seniūno komisijoje dirbs seniūnijos vyriausiasis specialistas Tautvydas Pabrinkis. O klausimų, prašymų ir pasiūlymų SEK, kaip visada, sulaukė daug.      

Sodininkų bendrija „Gojelis“ kreipėsi prašydama įrengti greičio ribojimo kalnelį Pušyno g. (Gulbiniškių k., Šveicarijos sen.) prieš kertant Aronijų gatvę arba iškart po jos, taip pat prašo pastatyti Pušyno gatvėje greičio ribojimo ženklą – 20 km / val., nes šiuo kelio ruožu važinėja labai daug automobilių ir dažnas jų viršija greitį. Tai nėra saugu visiems sodininkų bendrijų – „Gojelis“ ir „Pušynas“ – nariams. Pasak „Gojelio“ pirmininko, kelio ruožas, kuriuo naudojasi abi bendrijos, priklauso Jonavos rajono savivaldybės administracijai.      

SEK rekomendavo „Gojelio“ nariams susirinkti, pasitarti, kokių reikėtų pakeitimų,  tada kreiptis į SEK, kuri priims sprendimą.  

Jau buvo rašyta apie UAB „Baltasis pyragas“ prašymą SEK dėl draudžiamųjų ženklų (nuo 8 iki 22 val.) įrengimo Jonavoje, Sodų gatvės atkarpoje nuo Sodų-Vilniaus gatvių sankryžos iki Vilniaus g. 35-ojo namo. SEK kreipėsi į bendrovę dėl prašymo patikslinimo. UAB „Baltasis pyragas“ patikslino, kad prašo įrengti draudžiamąjį ženklą atkarpoje nuo Sodų-Vilniaus gatvių sankryžos iki Vilniaus g. 35-ojo namo, kairėje pusėje, t. y. Vilniaus g. 35-ojo namo automobilių stovėjimo aikštelės pusėje. SEK prašymui pritarė.

Į komisiją kreipėsi A. D., prašydamas skirti vietą neįgaliojo automobiliui statyti prie daugiabučio namo Žemaitės g. 8, nes šeima juda neįgaliojo vežimėlio pagalba. SEK prašymui pritarė, Jonavos miesto seniūnija įpareigota įrengti vietą neįgaliojo automobiliui statyti.

A. Kulviečio g. gyventojų vardu į SEK kreipėsi Sonata S. O situacija tokia. Išvažiavus iš A. Kulviečio gatvės, kairėje pusėje būna nuolat pristatyta mašinų, per kurias niekada nesimato, kaip pasukti į kairę. Pasak moters, ji jau penketą kartų per plauką išvengė avarijos ir ne sykį matė, kaip vos vėl neįvyko avarija. „Gal būtų galima pastatyti veidrodį, kad matytųsi iš kairės pusės atvažiuojantys automobiliai, nes dabar reikia iškišti pusę mašinos, kad kažką pamatytum“, – rašė Sonata S.  

SEK nario Manto Petrausko teigimu, suženklinus P. Vaičiūno gatvę kaip planuojama, viskas turėtų susitvarkyti. Artimiausiu metu miesto seniūnijos specialistai nuvažiuos į vietą ir nuspręs, kur ir kiek metrų papildomai pažymėti geltoną liniją. Tad SEK kol kas galutinį sprendimą atideda, nes yra numatyti darbai P. Vaičiūno gatvėje.    

Stasys N. kreipėsi Kunigiškių g., Pievų g., Jonava, ir Kraštiečių g., Spanėnai,  gyventoju vardu. Žmonės norėtų įsirengti gyvenamosios zonos ženklą Pievų g. ir Gaižiūnų g. sankryžoje. „Gyvena jaunos šeimos su vaikais ir augintiniais, o kai kurie vairuotojai neadekvačiai vairuoja. Lauktume komentaro, kokia būtų procedūra tokiam ženklui įrengti“, – prašė Stasys N.

SEK Stasiui N. rekomendavo kreiptis į savo seniūnaitį, kuris šį prašymą aptartų ir suderintų su kitais kaimo gyventojais. Gavusi seniūnaičio raštą, SEK priims sprendimą.      

Į SEK kreipėsi Vytautas V. Jis prašo paaiškinimo, kokiu pagrindu nuspręsta pažymėti geltona linija kelkraštį. Tuo pačiu klausia, kodėl „nuėmė prie mūsų namo Vytauto g. 4 draudžiamąjį kelio ženklą 301 „Įvažiuoti draudžiama“, kuris buvo pastatytas saugaus eismo komisijos 2014 m. rugsėjo mėn. sprendimu“.

Kaip sakė Tautvydas Pabrinkis, miesto seniūnija tikrai šio ženklo nenuėmė, tad specialistai nuvyks į vietą išsiaiškinti situaciją.

Portalas „Jonavos žinios“ gavo laišką iš Jolantos Ž. ir į SEK kreipėsi dėl jo svarstymo. Jolanta Ž. rašo: „Kelyje Jonava-Kaunas yra posūkis į dešinėje pusėje esančius sodus. Ten, išvažiuojant iš sodų, yra ir veidrodis, ir „Stop“ ženklas, bet dviratininkai čia skraidyte skraido. Bet įsukti dar pavojingiau, nes kraštuose pristatyta mašinų. Jos užstoja tą pėsčiųjų ir dviračių taką. Gal galima įrengti ženklus, draudžiančius statyti ten šalikelėse automobilius, nes teko matyti ne vieną pavojingą situaciją, kai dviratininkas tiesiog lekia nepristabdydamas. Automobilio vairuotojas turi būti tiesiog supermenas, kad atspėtų, iš kurios pusės kas nusileis po ratais. Nors aišku, kol niekas nežuvo ar rimtai nesužeistas, nesiskundė, niekas ir nereaguos... O dabar, kai nėra aplinkkelio ir piko metu didesnis automobilių srautas, išties sunku vairuotojui pravažiuoti ir įsukti iš sodų ar į juos. Ypač kai matomumą blogina paliktos stovėti mašinos. Ateina sodininkų metas ir darosi nebesaugu“.   

SEK nuomone, anksčiau priimtas sprendimas yra geras, tad šiam prašymui nepritarė.

Jonavos S. Nėries gatvės gyventojai skundėsi turį sunkumų įvažiuodami ir  išvažiuodami iš savo kiemų, nes abiejose kelio pusėse būna sustatyti žvejų automobiliai. Gatvėje nėra jokių ženklų, nurodančių, kaip parkuoti transporto priemones. Žmonės SEK prašė spręsti susidariusią situaciją.

Pasak Kauno apskrities VPK Jonavos rajono policijos komisariato reagavimo skyriaus vyriausiojo tyrėjo Eirimo Pečeliūno, gyventojai yra budrūs, informuoja policiją ir ne vienas pažeidėjas jau buvo nubaustas. Po diskusijų nutarta leisti automobilius parkuoti tik vienoje pusėje – šalia prie namų esančio šaligatvio.     

Dviračių eismo entuziastas vilnietis Marius Kučinskas, teikiantis pasiūlymus Seimui, Vyriausybei, Saugaus eismo komisijai atsiuntė dar vieną laišką, šį kartą prašydamas SEK pateikti savivaldybės nuomonę dėl dviratininkų liemenių įstatymo projekto, siūlančio atsisakyti dviratininkams privalomų liemenių dienos metu važiuojant gatve ir dviračių takais gyvenvietėse. Ne gyvenvietėse palikti „privalomas“. Nakties metu palikti „privalomas“ tiek gyvenvietėse, tiek ne gyvenvietėse.  SEK šio klausimo nesvarstė.          

SEK narys, UAB „Gudžionys“ direktoriaus pavaduotojas Gintautas Brukas sakė, kad  Skaruliuose esančių įmonių vadovai kelia klausimą dėl leistino greičio nustatymo. Nėra logiška, kad nuo Kauno pusės važiuojant Ruklos g. nuo Taurostos g. iki miesto ribos yra kelio ženklas (greitis 70 km/val.), nuo Ukmergės A6 kelyje – 90 km/val., o sukant į Ruklos gatvę – jau 50 km/val.

SEK šiuo klausimu nutarė kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos. 

Į SEK kreipėsi Jonavos vaikų lopšelio-darželio „Saulutė“ direktorė: „ (...) nagrinėjant žodinį maisto tiekėjų skundą, kad dėl tėvų lopšelio-darželio aikštelėje paliktų automobilių yra apsunkintas privažiavimas prie virtuvės, taip pat siekiant vaikų, žaidžiančių darželio teritorijoje, saugumo, prašau „Saulutei“ leisti naudoti kelio ženklą Nr. 303 – Motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas (...), siekiant apriboti lengvųjų automobilių įvažiavimą į teritoriją“.  SEK prašymui pritarė.

„Prieš kurį laiką buvo įrengti greičio mažinimo kalneliai Lietuvių gatvėje, kuri turi tiesioginį susiekimą su Čičinų keliu. Dėl to labai esame dėkingi, nes tikrai padidino saugumą šioje gatvėje, – SEK rašo bendruomenės „Juodmeniečiai LT“ pirmininkas. – Tačiau, laikui bėgant, pastebėjome, kad mašinų, važiuojančių Dzūkų gatve, kuri taip pat turi tiesioginį susisiekimą su Čičinų keliu, ir kertančių Lietuvių gatvę, vairuotojai visai nestabdo, neva „įsitikinę“, kad važiuojantys Lietuvių gatve pristabdys, nes ten yra kalneliai. Todėl labai dažnai, kertant sankirtą,  susidaro pavojingos situacijos, nes vairuotojai, važiuojantys Dzūkų gatve, ją kerta nemažu greičiu  lyg degtų žalias šviesoforo signalas. Svarbu ir tai, kad ši Juodmenos dalis yra pažymėta kelio ženklais „Gyvenamoji zona“, todėl čia daug vaikų važinėja dviračiais, paspirtukais ir pan. Atsižvelgus į gyventojų susirūpinimą saugumo klausimu bei išsakytus argumentus, prašome Saugaus eismo komisijos numatyti galimybę įrengti papildomas greičio mažinimo priemones (kalnelius) Dzūkų gatvėje, ties sankirta su Lietuvių gatve“.

SEK prašymui pritarė.

Į SEK kreipėsi Kuigalių kaimo gyventojas A. P. Jis prašo Kuigalių k. Sodų ir Klevų gatvių sankryžoje įrengti greičio mažinimo kalnelius, nes automobiliai labai viršija leistiną greitį: „Kadangi nėra šaligatvių, pėstieji (taip pat ir vaikai su dviračiais, riedžiais, paspirtukais) važiuoja, vaikšto keliu, dėl to jiems kyla pavojus būti sužalotiems. Pernai metais automobilis įlėkė į griovį, o į mūsų kiemą įvažiavo jau antrą kartą. Birželio 6 d. naktį apsvaigęs vairuotojas nesuvaldė mašinos, įvažiavo į mano teritoriją, sulaužė vartus, tvorą, atsitrenkęs į verandą ją sugriovė, laimė, nepataikė į dukros kambarį, – rašo A. P. ir prašė, kad dažniau patruliuotų policija, ypač savaitgaliais.

Posėdžio metu paskambinta Žeimių seniūnijos seniūnui, kuris pritarė minėtam prašymui. SEK gyventojo prašymui taip pat pritarė.     

Devyniolika gyventojų pasirašė R. U. kreipimąsi į SEK. Prašoma geltona linija pažymėti prie Chemikų g. 28-ojo namo esančio šaligatvio bortą, nes, pastačius automobilius, nebepravažiuoja specialusis (tarnybų) transportas. 

Į SEK dėl šios gyventojų minimos problemos spec. tarnybos nė sykį nesikreipė. Kiemas neseniai sutvarkytas, tad prašymui nepritarta. Tačiau miesto seniūnija įpareigota nuvykti į vietą ir pažiūrėti, kad galbūt tikslinga geltona linija pažymėti kampus.      

Į Šilų seniūniją kreipėsi K. V., prašydamas pastatyti kelio ženklą 611prie Beržų k. 10, 11, 12 namų, prieš įvažiavimą, nuo pagrindinio kelio. Šilų seniūnijos seniūnas, atsižvelgęs į gautą raštą, Saugaus eismo komisiją informavo, jog seniūnija neprieštarauja, kad, nusukus nuo kelio Nr. 1507 Gudžioniai-Šilai-Markutiškiai, kelyje SI-058 (nuo kelio 1507 iki Beržų k.) būtų pastatytas kelio ženklas Nr. 611 (aklakelis, kelias, neturintis viename gale išvažiavimo). SEK prašymui pritarė.

Saulės g. gyventojas V. O. rašė, kad 2018 ir 2019 metais buvo kreiptasi dėl kelio ženklų ar priemonių, ribojančių greitį, Saulės gatvėje, tačiau jokių veiksmų nesulaukė. Gatvėje nėra pėsčiųjų tako ir greitį ribojančių ženklų, tad kyla grėsmė vaikų ir kitų gyventojų saugumui. Prašoma ištirti situaciją dėl galimybės įrengti greičio mažinimo priemones Saulės gatvėje arba įrengti pėsčiųjų taką.

SEK nutarė, kad šį klausimą su Saulės gatvės gyventojais pirmiausia turėtų aptarti seniūnaitis ir išvadas pateikti SEK, kuri tada ir priimtų sprendimą.   

Į SEK kreipėsi Tvenkinio gatvės gyventojas A.P. Jis rašo: „Ties Tvenkinio ir Smėlio gatvėmis yra įrengta vaikų žaidimo aikštelė, į kurią renkasi daug įvairaus amžiaus vaikų. Netoli aikštelės yra vandens telkinys, prie kurio tiek su automobiliais, tiek motociklais renkasi jaunimas ne tik maudytis, bet ir pademonstruoti savo vairavimo ypatumus. Vairuotojai nesilaiko saugaus greičio. Šaltojo ir šiltojo sezono metu čia yra daug žmonių, kurie išeina pasivaikščioti, leidžia laiką su vaikais, anūkais, taip pat ir su augintiniais. Vaikų žaidimų aikštelė visada pilna vaikų, kurie nėra saugūs, žaisdami prie šios gatvės. Dažnai vaikučiai, neįvertinę saugumo, išbėga į gatvę, kur gali būti partrenkti automobilio ar motociklo. Prašome ištirti situaciją dėl galimybės įrengti greičio mažinimo priemones Tvenkinio ir Smėlio gatvėse ties mokyklėle“.     

SEK nariai Tautvydas Pabrinkis ir Mantas Petrauskas įpareigoti nuvažiuoti į vietą, įvertinti situaciją ir pateikti pasiūlymus. Sprendimas bus priimtas kito SEK posėdžio metu.   

Apsvarsčius dar keletą klausimų, grįžta prie vasario mėnesį svarstytos galimybės, kaip reguliuoti eismą Kosmonautų g. ir Žeimių g. ties Jonavos sporto arena. Tąkart bene racionaliausią variantą siūlė Erlandas Andrejevas: iš Kosmonautų g. sukti tik į dešinę, taip pat tik į dešinę sukti ir iš Jonavos sporto arenos. Dėl to buvo apklausti gyventojai, išgirsta jų nuomonė.  

Praėjusį ketvirtadienį SEK nutarė eksperimento tvarka pastatyti kelio ženklus, leidžiančius sukti iš Kosmonautų g. į Žeimių gatvę tik į dešinę; taip pat tik į dešinę bus galima sukti ir nuo Jonavos sporto arenos.  

Kristina LUKOŠEVIČIŪTĖ