Paskelbtas Miesto naujienos

Problemą padės išspręsti nauja automobilių stovėjimo aikštelė

Antradienis, 28 January 2020 15:54 Parašė 

Neseniai įvykęs Saugaus eismo komisijos posėdis (pirmininkas Erlandas Andrejevas) prasidėjo posėdžių salėje, o vėliau tapo išvažiuojamuoju: komisijos nariai, prieš priimdami sprendimą, norėjo situaciją pamatyti „gyvai“.   

Į Saugaus eismo komisiją (SEK) vėl kreipėsi Tomas M. Dar lapkričio mėnesį SEK svarstė jo laišką (apie tai laikraštyje buvo rašyta) dėl Kranto ir Žalgirio žvyruotos dangos bei Kranto-Virbalų ir Kranto-Žalgirio sankryžų sutvarkymo. Jonaviečio prašymą SEK perdavė spręsti miesto seniūnijai.

Antrajame laiške Tomas M. rašo: „Norisi konkrečių veiksmų, atsakymų.

Kranto gatvė buvo greideriuota 2019-11-24, bet rezultatas nedžiuginantis. Aš, būdamas šeimininkas, už tokį darbą nemokėčiau (...), nes viskas atlikta nekokybiškai, o tik tam, kad būtų atlikta. Šiai dienai situacija tragiška: duobės tos pačios, o nuo lietaus dar didesnės, sustumtas pylimas nesutvarkytas ir t. t. Prašau iki užšalimo sutvarkyti tiek Kranto, tiek Žalgirio gatves.

Jei seniūnija nesugeba išspręsti šio klausimo, prašau informuoti, kur kreiptis ir kas bus atsakingas,  jei, įvažiavus į „kraterio“ duobę, bus sugadintas automobilis, nes duobės yra tokio dydžio, kad net nėra galimybės apvažiuoti, arba jų aštrumas toks, kad visko gali nutikti (...). Tikiuosi, mūsų Jonavos miesto dalies gyventojai nusipelno gyventi lygiai taip pat, kaip ir kitų gatvių gyventojai. Laukiu atsakymo ir veiksmų“.

Miesto seniūnija jonavietį informavo, kad rajono savivaldybė turi lūkesčių Jonavos mieste ateityje turėti infrastruktūrą be žvyro dangos kelių. Tačiau norai nesutampa su finansinėmis galimybėmis, todėl žvyro dangos kelių asfaltavimas ir kiti kelių remonto, rekonstravimo ir statybos darbai atliekami prioriteto tvarka. Jonavos rajono savivaldybės miesto reikalų komitetas kasmet svarsto ir tvirtina Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) pagrindinių lėšų naudojimo vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti objektų sąrašą. Prioritetai teikiami pagrindinėms tankiai apgyvendintoms miesto gatvėms, takams ir sankryžoms, kur yra didžiausi automobilių ir pėsčiųjų srautai. Jonavos m. Kranto g. ir Žalgirio g. (neasfaltuota dalis), įvertinus aukščiau minėtus kriterijus, nepatenka į prioritetinių darbų 2020 metais sąrašą (...)“.       

Gyventojai turbūt žino, bet dera priminti, kad pernai, kovo 28 d., rajono taryboje buvo priimtas sprendimas Nr. 1TS-55 „Dėl Jonavos rajono kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų skyrimo ir naudojimo metodikos patvirtinimo“ ir patvirtintina KPPP lėšų skyrimo ir naudojimo tvarka (išsamiau – www.jonava.lt). Joje yra numatyta galimybė fiziniams ir juridiniams asmenims prisidėti prie kelių projektų įgyvendinimo 50 proc. privačių lėšų. Vadovaujantis šia tvarka, kelio projektas, prie kurio prisidedama privačiomis lėšomis, įgyvendinamas pirmumo tvarka.   

SEK gavo laišką, pasirašytą J. Basanavičiaus gatvės gyventojų vardu. „Prie J. Basanavičiaus g. 24 pastato yra automobilių sustojimo vieta. Mūsų žiniomis, tai niekam nepriklausanti sustojimo vieta, kuria turėtų naudotis visi žmonės. Susidūrėme su problema, kad ši vieta visada užimta ir užimta tų pačių vienos įmonės automobilių. Reiktų atsižvelgti į tai, kad čia miesto centras ir reikalinga sustojimo vieta žmonėms, norintiems sustoti ir pasiekti čia esančius verslus. Prašome atkreipti dėmesį į šią problemą ir gal būtų galimybė pastatyti ženklą, kad sustoti galima, bet stovėti draudžiama“, – rašoma laiške.  

Erlandas Andrejevas sakė nuvykęs į vietą, susitikęs ir diskutavęs su verslo atstovais. SEK pirmininkas pasiūlė įrengti parkavimo ženklą su laiko – 1 val. – apribojimu. Komisija siūlymui pritarė. 

SEK gavo prašymą, kurį pasirašė Jonavos rajono socialinių paslaugų centras, Visuomenės sveikatos biuras, rajono neįgaliųjų draugija, Jonavos „Viltis“, Šv. apaštalo Jono parapija. „Įstaigos, veikiančios Chemikų g. 136, savo specialųjį tarnybinį ir darbuotojų asmeninį transportą darbo valandomis laiko minėtu adresu. Dėl atvažiuojančių ir paliekančių savo automobilius gretimų gyvenamųjų namų gyventojų, nuolatos trūksta automobilių stovėjimo vietų visų įstaigų specialiajam transportui, atvykstantiems klientams bei darbuotojams. Prašome ištirti situaciją ir apriboti gyventojų automobilių stovėjimą ties įvažiavimu link Šv. apaštalo Jono koplyčios, įrengiant kelio ženklą Nr. 531 „Rezervuota stovėjimo vieta“ nuo 7 iki 18 val. darbo dienomis“, – rašoma prašyme.  

            Ši situacija SEK žinoma. Šiemet yra numatyta plėsti parkavimo aikštelę, tačiau kol tai bus padaryta, nutarta prie įvažiavimo į aikštelės dalį pastatyti ženklą Nr. 303 (galės parkuotis tik aptarnaujantis, spec. transportas).           

Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Jonavos rajono PK viršininkas savivaldybės merui pateikė informaciją, kuri buvo perduota susipažinti ir SEK nariams. „Didelė dalis eismo įvykių, kurių metu nukenčia ar žūsta žmonės, įvyksta pėsčiųjų perėjose. Jonavos mieste daugumoje pėsčiųjų perėjų eismo organizavimas yra pakankamas, tačiau keliose pėsčiųjų perėjose  eismas nėra tinkamai organizuojamas. Dauguma šių perėjų yra Lietuvos automobilių kelių direkcijos priežiūroje. Prašome Jūsų tarpininkauti inicijuojant naujai eismo intensyvumo sąlygas perėjimo priemonei nustatyti, ypač kai pėsčiasis vienu metu kerta dvi eismo juostas. Dvi tokios pėsčiųjų  perėjos yra vienoje iš judriausių J. Ralio gatvėje, viena pėsčiųjų perėja – J. Ralio ir Kauno g. sankryžoje, antroji – Klaipėdos ir J. Ralio gatvių sankryžoje. Šiose perėjose rekomenduotumėme įrengti kalnelius. Šiose perėjose  per pastaruosius keletą metų buvo net trys skaudūs eismo įvykiai, kurių vienas baigėsi mirtimi. Taip pat ne mažiau pavojingos pėsčiųjų perėjos – J. Basanavičiaus gatvėje ties „Swedbank“ pastatu, antroji – ties karių kapinėmis. J. Basanavičiaus gatvėje eismas pakankamai intensyvus, o automobilių vairuotojai, įvažiuojantys į Jonavos miestą nuo Utenos, dažnai viršija leistiną greitį. Ne mažiau pavojingos pėsčiųjų perėjos Žeimių gatvėje prie poliklinikos, Žeimių gatvėje ties 16-uoju namu, Vasario 16-osios ir Žeimių gatvių sankryžoje, Lietavos gatvėje ties 45-uoju namu. Daug eismo įvykių įvyksta Plento gatvėje, šalia gatvės nėra tinkamo šaligatvio ar tako pėstiesiems bei dviratininkams, gatvės atkarpą nuo sankryžos į Šveicarijos gyvenvietę iki Plento gatvės 25-ojo pastato būtina apšviesti. Šioje atkarpoje yra buvę skaudžių eismo įvykių, kurių metu sužaloti pėstieji“.     

SEK pritarė prašymui ir kartu su Jonavos rajono policijos komisariatu kreipsis į Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos. 

Į SEK kreipėsi Bukonių seniūnijos seniūnas, gavęs raštą iš Liepių kaimo seniūnaičio dėl įspėjamųjų kelio ženklų įrengimo vietinės reikšmės gatvių sankryžose. „Prašome apsvarstyti kelio ženklų įrengimo tikslingumą ir priimti sprendimą dėl prašymo tenkinimo / netenkinimo“, – rašo Bukonių seniūnijos seniūnas.

Liepių kaimo seniūnaitis prašo gyvenvietėje pastatyti įspėjamuosius ženklus ties sankryžomis: Parko g.-Tvenkinio g., Dzūkų g.-Tvenkinio g., Trumpoji g.-Draugystės g., Akloji g. – Draugystės g., Draugystės g.-Paliepių g., Dzūkų g.-Paliepių g., Draugystės g.-Tvenkinio g. 

SEK nutarė kreiptis į Bukonių seniūnijos seniūną, kad jis išsiaiškintų ir patikslintų,  kur ir kokių konkrečiai ženklų prašoma, ir tada sprendimas bus priimtas.     

SEK posėdyje grįžta ir prie A. Kulviečio gatvėje autobusams kylančių problemų. Šį kartą UAB „Jonavos autobusai“ direktorius kreipėsi dėl draudžiamųjų kelio ženklų įrengimo: „Informuojame, jog bendrovei priklausantys autobusai, vykstantys reguliariais miesto maršrutais, dėl A. Kulviečio g. sustatytų gyventojų automobilių negali pravažiuoti šia miesto gatve. Autobusai vėluoja, kyla vairuotojų konfliktai su keleiviais ir gyventojais. Prašome įrengti A. Kulviečio g. dešinėje pusėje kelio ženklus, draudžiančius stovėti transporto priemonėms. Siūlome įrengti kelio ženklą Nr. 332 – „Sustoti draudžiama“. Taip pat prašome transporto priemonėms darbo dienomis nuo 7.00 iki 9.00 val. uždrausti sukti į kairę važiuojant iš Chemikų g. į P. Vaičiūno g., įrengiant kelio ženklą Nr. 323 –  „Sukti į kairę draudžiama“ su papildoma lentele Nr. 826, kadangi susidaro transporto spūstys ir avarinės situacijos“.       

SEK prašymui pritarė. Taip pat nuspręsta kreiptis į savivaldybės administracijos direktorių dėl galimybės skirtingu laiku (pvz., 15-20 min. skirtumu) pradėti pamokas Justino Vareikio ir Raimundo Samulevičiaus progimnazijose. Tai irgi padėtų spręsti rytinių spūsčių problemą.  

Dar pernai rajono vadovai kalbėjo apie galimybę A. Kulviečio gatvėje įrengti automobilių stovėjimo aikštelę. Šiais metais, jei pritars rajono taryba (šios aikštelės statyboms 2020-ųjų biudžeto projekte bus numatytos lėšos), 50 vietų aikštelė bus įrengta A. Kulviečio g. tarp 14 ir 32 namų.  

Laikraštis jau rašė apie Jovitos J. prašymą SEK: „Prie „Sporto legiono“ (Dariaus ir Girėno g.) įrengtas neteisingas stovėjimo būdą nurodantis kelio ženklas 830 (visoms transporto priemonėms stovėti leidžiama tik važiuojamojoje dalyje išilgai šaligatvio) ne tik neišsprendė problemos, bet ir sukėlė dar didesnį chaosą, nes „Sporto legiono“ klientai piktybiškai parkuojasi tiesiai ant važiuojamosios dalies lygiagrečiai ir visiškai blokuoja pravažiavimą viena eismo juosta, užkerta eismą bei trukdo Dariaus ir Girėno g. 6 gyventojams įvažiuoti ir išvažiuoti į / iš savo kiemo. Eismas vyksta priešinga eismo juosta (...)“. Buvo prašoma spręsti šią problemą: arba pakeisti kelio ženklą 832 (stovėti leidžiama tik taip, kaip parodyta, ir tik lengviesiems automobiliams be priekabos ir motociklams. Transporto priemonė turi stovėti palei pat šaligatvio kraštą, esantį arčiausiai prie važiuojamosios dalies); arba įpareigoti savininką parkuoti automobilius savo kieme, o ne už vartų; arba visai panaikinti šią automobilių stovėjimo aikštelę“. SEK tada nusprendė kol kas nuimti minėtą kelio ženklą. Jei situacija nesikeis, nutarta ieškoti kitų problemos sprendimo būdų.  

Šiuo klausimu komentarą pateikė SEK narys Mantas Petrauskas: „STR 2.06.04:2014 taiko reikalavimus statmenam parkavimui. Jei įvažiavimą pro vartus prilyginsime tokiam parkavimui, vadinasi, reikalinga 5,5 m erdvė automobiliui įsisukti. Jeigu nuo gatvės ašies (punktyro, kadangi ne visi sporto klubo klientai tvarkingai pasistato automobilius, tai imkime gatvės vidurį) iki žmogaus tvoros yra išlaikomas 5,5 m atstumas, tuomet klausimas  nebesvarstytinas (...). Jei neišlaikoma 5,5 m, vadinasi, negalima leisti prie sporto klubo kampu parkuoti automobilių“.  

SEK po posėdžio nuvyko į vietą ir nusprendė nepritarti ženklo ,,Stovėti draudžiama“ įrengimui; taip pat nutarė panaikinti dvi automobilių parkavimo vietas prie elektros skydinės, ties elektros skydine geltonos spalvos zigzagu pažymėti kelio vietą (pusę), kur per visą zigzago ilgį uždrausta stovėti.

Laišką SEK parašė vilnietis, dviračių eismo entuziastas Marius Kučinskas, kuris nuolat teikia pasiūlymus Vyriausybei ir LR Seimui, kaip tobulinti eismo tvarką. Jonaviečiams jis atsiuntė Perėjų įstatymo projektą su išsamia dviračių avarijų važiuojant per perėjas analize,   prašydamas susipažinti su juodraštiniu įstatymo projekto variantu, kuris kol kas neužregistruotas. Pasak dviračių eismo entuziasto, jį registruos įvairių frakcijų Seimo narių grupė. Saugaus eismo komisijos prašoma pateikti savo nuomonę apie šį įstatymo projektą.

Mantas Petrauskas teigė, kad tokiam įstatymo projektui pritartų, tačiau kategoriškai užprotestavo SEK narys, UAB „Jonavos autobusai“ direktorius Otaras Urbanas: „Jei norit lavonų, tai lavonų bus! Visoje Lietuvoje pėsčiųjų perėjose problemos su dviratininkais, ypač kur sujungta su dviračių takais. Kiek kartų dviratininkai buvo atsimušę į autobusą, ačiū Dievui, viskas baigdavosi laimingai“.          

SEK, apsvarsčiusi Perėjų įstatymo projektą, nusprendė jam nepritarti.   

Kristina LUKOŠEVIČIŪTĖ

Web Analytics