Spausdinti šį puslapį
Paskelbtas Miesto naujienos

A. Kulviečio gatvėje – padėtis nebevaldoma. Gali būti nutrauktas miesto autobusų eismas

Penktadienis, 08 November 2019 10:30 Parašė 

Apie tai prabilo UAB „Jonavos autobusai“ vadovas Otaras Urbanas. Direktoriaus kantrybės taurę perpildė bet kaip A. Kulviečio g. sustatyti, sugrūsti lengvieji automobiliai. Dėl to  vienpusio eismo gatvėje miesto maršrutiniai autobusai negali pravažiuoti, atsilieka nuo grafiko, o rezultatas – gyventojai vėluoja į darbą, bendrovę užvertė pretenzijomis, problema atrodo neišsprendžiama. Ji galvos skausmas ir UAB „Jonavos paslaugos“ specialiajam transportui, tvarkančiam komunalinių atliekų konteinerius. „Kreipsimės dėl autobusų eismo nutraukimo A. Kulviečio gatve nuo 2020 m. sausio 1 d.“, – sakė Otaras Urbanas.

 Saugaus eismo komisijos (SEK) pirmininkas Erlandas Andrejevas pasiūlė organizuoti išvažiuojamąjį SEK posėdį bei įvertinti situaciją vietoje. Tą padarius žadama kreiptis į rajono savivaldybės vadovus dėl automobilių stovėjimo aikštelės įrengimo 2020 metais A. Kulviečio gatvėje tarp 14 ir 32 namų. Tada, tikėtina, neliktų problemų miesto maršrutiniam ar  kitam aptarnaujančiam transportui, jau nekalbant apie trukdymą atvykti spec. tarnyboms, pvz.,  gaisriniams automobiliams.

Laišką SEK vėl parašė Vytautas V.: „Ačiū už išsamų paaiškinimą dėl mano klausimo. Jeigu neįmanoma nupiešti perėjos, kaip sakė Povilas Beišys, ir saugiau eiti ne per perėją, tai gal vertėtų sumontuoti greičio slopinimo priemonę? Sumažėjus transporto priemonių greičiui,  tikrai bus saugu kirsti gatvę pėstiesiems ir problema bus išspręsta. Neseniai visai atsitiktinai teko pamatyti vaizdą, kaip kerta Vytauto gatvę ties 4-uoju namu su neįgaliojo vežimėliu. Vežimėlį stūmė nuo J. Ralio g. aikštės pro Vytauto g. 4 namo kiemą šalia konteinerių ir norėjo pervažiuoti gatvę link Parko g. 7 namo. Deja, iš  važiuojamosios dalies nėra nuolydžio link šaligatvio, tai žmonės stūmė vežimėlį skersai važiuojamosios dalies link Birutės g., kad patektų ant šaligatvio. Jeigu būtų greičio slopinimo priemonė, pvz., kaip Kosmonautų gatvėje, tikrai be problemų galima būtų kirsti važiuojamąją dalį. Patikėkit, vaizdas tikrai buvo ne koks ir visa tai vyko Jonavos centre. Tiesiog buvo gaila tų žmonių. Vėlai susiprotėjau, bet porą nuotraukų spėjau padaryti, tad jas ir prisegu“.

Kaip sakė Jonavos miesto seniūnijos seniūnas, SEK narys Povilas Beišys, ateityje situacija tikrai pagerės, nes jau viskas suplanuota, bus apšvietimas, taip pat suformuota salelė, kad iškart būtų galima patekti į pėsčiųjų taką.   

Dėl draudžiamojo kelio ženklo pastatymo į SEK kreipėsi Šveicarijos seniūnijos seniūnas: „Magistraliniame kelyje Kaunas-Zarasai-Daugpilis, Paryžiaus kaimo ribose, yra įrengta daugiafunkcė automobilių kontrolės sistema. Mes pastebime ir esame gavę gyventojų nusiskundimų, kad minėta sistema yra apvažiuojama (dažniausiai sunkiasvorio transporto) Paryžiaus k. keliu, vykstant Kauno kryptimi. Prašome leisti pastatyti draudžiamąjį kelio ženklą Nr. 304 „Krovininių automobilių eismas draudžiamas““.

Šis klausimas SEK jau buvo nagrinėtas anksčiau, Šveicarijos seniūnijos seniūnui suteikta teisė seniūnijos lėšomis įsirengti minėtą kelio ženklą.    

Tomas M. parašė skaitęs straipsnį apie Žalgirio g., esą darbai joje neplanuojami apie porą metų į priekį. Tačiau vyras domisi, kada numatyti Kranto ir Žalgirio žvyruotos dangos patvarkymo darbai. Šiuo metu yra labai didelės duobės ir jas vos galima apvažiuoti. Pasak Tomo M., tragiška situacija yra ties Kranto-Virbalų sankryža ir Kranto-Žalgirio sankryža. Kažkada esą buvo žadėta papildomai žvyruoti, bet yra tik lyginama greideriu. Kranto gatvės, nuo sankryžos su Virbalų g., yra apie 10-15 m betoninė danga, ant kurios užstumtas žvyras, tačiau jis „nusivažinėjo ir nusiplovė“, atsivėrė didelės duobės, o kairėje pusėje iki kairiojo posūkio susidarė „piliakalnis“. Vyro nuomone, lyginimas greideriu bet kaip yra tik pinigų švaistymas, pasiekiamas trumpalaikis rezultatas. Jonavietis pastebėjo, kad vasarą buvo atliekami Kranto g. matavimai. Jis domisi, kokie darbai atliekami ir kokia jų eiga. „Jei norite daryti gerai, galime susitikti sankryžoje ir aptarti, kaip padaryti gerai ir naudingai“, – laiške siūlė Tomas M. Šis laiškas perduotas spręsti Jonavos miesto seniūnijai. 

Gintaras Š. prašė imtis priemonių dėl saugaus išvažiavimo iš Kosmonautų g. 44 namo kiemo į pagrindinę gatvę ties Kosmonautų g. 42 namu. Pasak jonaviečio, išvažiuojant į gatvę šalikelėje stovinčios mašinos užstoja matomumą iš kairės pusės. Gintaras Š. prašo ženklo, draudžiančio stovėti transporto priemonėms, kad būtų galima saugiai išvažiuoti.

Panaši situacija (gal vairuotojai nežino kelių eismo taisyklių?) pastebima ne vienoje gatvėje, tad SEK pavasarį planuoja organizuoti kai kurių išvažiavimų žymėjimą geltona juosta, o kol kas į pagalbą Gintarui Š. teks pasitelkti policijos pareigūnus. 

UAB „Mini Amerika“, „Gintarinė vaistinė“, „Maxima“, „Žiedų gama“, D. Barščiauskienės IĮ atstovės kreipėsi dėl ženklo „Rezervuota stovėjimo vieta“ įrengimo prie Chemikų g. 37 pastato, kad gautų iš savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus leidimus atvykus į savo darbo vietą pasistatyti neribotam laikui savo automobilius ir galėtų „tinkamai pradėti ir pabaigti darbo dienas savo atstovaujamose įmonėse“. Kiek vietų darbuotojams skirti, sprendžia automobilių stovėjimo aikštelės savininkas, tad pirmiausia derėtų kreiptis į jį. 

Prašymą SEK parašė Jovita J.: „Prie „Sporto legiono“ (Dariaus ir Girėno g.) įrengtas neteisingas stovėjimo būdą nurodantis kelio ženklas 830 (visoms transporto priemonėms stovėti leidžiama tik važiuojamojoje dalyje išilgai šaligatvio) ne tik neišsprendė problemos, bet ir sukėlė dar didesnį chaosą, nes „Sporto legiono“ klientai piktybiškai parkuojasi tiesiai ant važiuojamosios dalies lygiagrečiai ir visiškai blokuoja pravažiavimą viena eismo juosta, užkerta eismą bei trukdo Dariaus ir Girėno g. 6 gyventojams įvažiuoti ir išvažiuoti į / iš savo kiemo. Eismas vyksta priešinga eismo juosta. Šiuo keliu važinėja ne tik lengvieji, bet ir sunkiasvoriai automobiliai, autobusai, vežantys žmones į / iš šalia esančio Jonavos neįgaliųjų veiklos centro. Kreipėmės į policiją, bet jie negali bausti pagal nurodytą kelio ženklą. Prašome skubiai išspręsti šią problemą: arba pakeisti kelio ženklą 832 (stovėti leidžiama tik taip, kaip parodyta, ir tik lengviesiems automobiliams be priekabos ir motociklams. Transporto priemonė turi stovėti palei pat šaligatvio kraštą, esantį arčiausiai prie važiuojamosios dalies); arba įpareigoti savininką parkuoti automobilius savo kieme, o ne už vartų; arba visai panaikinti šią automobilių stovėjimo aikštelę“.

SEK nusprendė kol kas nuimti minėtą kelio ženklą. Jei situacija nesikeis, bus ieškoma kitų problemos sprendimo būdų.    

Jonavos pradinės mokyklos direktorė SEK pateikė prašymą (per 60 parašų) dėl šviečiančio perėjos ženklo: „Prašytume atkreipti dėmesį į perėją, esančią Žeimių gatvėje prie posūkio į Vilties g. Jonavos pradinės mokyklos mokinių tėvai nerimauja dėl vaikų saugumo, kadangi perėjos ženklo nesimato ir vairuotojai nepraleidžia pėsčiųjų per perėją. Norėdami užtikrinti savo mokinių saugų atvykim į mokyklą ir išvykimą į namus, prašytume pakeisti perėjos ženklą į šviečiantį“.                    

SEK prašymui pritarė, dėl to bus kreiptasi į Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos.

Nuoširdų prašymą Saugaus eismo komisijai parašė judėjimo negalią turintis Viktoras M. Jis prašo įrengti vietą neįgaliojo automobiliui statyti šalia Kosmonautų g. esančio prekybos centro taromato nuo gatvės pusės.

SEK niekada neatmetė tokių prašymų. Vieta automobiliui žymima kuo arčiau laiptinės, kurioje gyvena neįgalusis. Tad Viktoras M. kviečiamas (su savimi turėti neįgaliojo pažymėjimą) atvykti į Jonavos miesto seniūniją, su juo seniūnijos specialistas nuvyks į vietą ir išsiaiškins, kur geriausia pažymėti vietą Viktoro M. automobiliui.    

  Garažo, esančio Sodų g., savininkė Ilona T. savo ir visų garažų savininkų vardu prašo SEK padėti išspręsti problemą, su kuria moteris susiduria kaskart norėdama patekti į garažą. „Kadangi garažas yra neuždaroje teritorijoje ir šalia pagrindinės gatvės, nėra jokių apribojimų stovėti, ženklų, aikštelė šalia garažų yra tapusi stovėjimo aikštele visiems automobiliams. Ji beveik niekada nebūna tuščia. Suprantu, kad nėra draudžiama stovėti kitiems automobiliams, bet negaliu toleruoti to, kad joje nebelieka vietos ir garažų savininkams. Esu pavėlavusi ir į darbą, nes negalėjau išvažiuoti iš garažo. Kreiptis į policiją nenoriu, nes tą daryti reiktų labai dažnai ir manau, kad problemos neišspręstų“, – rašo Ilona T.

SEK siūlo garažų savininkams įsirengti užrašą „Neužstatyti pravažiavimo“, taip pat, reikalui esant, kreiptis į policiją.                  

Jonaviečiai atkreipė dėmesį į kelio ženklą prie įvažiavimo į „Norfą“ (Chemikų g.). Tiek policijos pareigūnų, tiek patyrusių vairuotojų nuomone, draudžiamasis kelio ženklas prie „Norfos“ yra dviprasmiškas. Šis klausimas taip pat svarstytas SEK posėdyje. SEK nario Remigijaus Zdanavičiaus nuomone, ženklas yra pastatytas teisingai, kad netrukdytų sunkiasvoriui transportui atvežti prekes „Norfai“. 

Vaclovas V. skundėsi (apie tai laikraštyje jau buvo rašyta), kad, nutiesus naują dviračių taką,  Skarulių garažų savininkams ir toje teritorijoje dirbantiems žmonėms tapo labai sudėtinga peržengti atitvarą, skiriantį taką nuo kelio (vieta ties geležinkelio tilto sankasa ir keliuku į Skarulių garažus). Vyras klausia, ar nebūtų galima pašalinti vieną iš atitvaro elementų, kad nereikėtų eiti prieš eismą kelis šimtus metrų iki autobusų stotelės, bei siūlo čia įrengti pėsčiųjų perėją. Pasak Vaclovo V., dabar žmonės turi perkelti dviratį per atitvarą arba važiuoti prieš eismą judriame kelyje.

Pėsčiųjų perėją minimoje vietoje įrengti nėra galimybės, nes čia – magistralinis kelias,  pavojinga, judri vieta. SEK nutarė nepritarti prašymui pašalinti atitvarą, kuris eismo dalyvius apsaugo nuo greitai važiuojančio transporto.  

SEK pirmininkas Erlandas Andrejevas atkreipė dėmesį, kad J. Ralio gatvėje po remonto (priešais tiltą per Nerį) iki šiol neatstatytas čia buvęs draudžiantis apsisukti transporto priemonėms ženklas. Taip pat diskutuota ir siūlyta pagalvoti, kaip minėtoje vietoje pagerinti eismą, na, o idėjas būtų galima realizuoti jau pavasarį.   

SEK posėdyje taip pat aptarti kiti svarbūs miestui ir rajonui eismo gerinimo klausimai, komisijos nariams užduoti ir „namų darbai“ dėl idėjų, pasiūlymų pateikimo bei jų įgyvendinimo 2020 metais.    

Kristina LUKOŠEVIČIŪTĖ