Paskelbtas Miesto naujienos

Greičio mėgėjus „pažabos“ žydintys vazonai?

Trečiadienis, 07 August 2019 10:06 Parašė 

Liepos 29-ąją eilinį kartą posėdžiavo Saugaus eismo komisija (pirmininkas Erlandas Andrejevas). Dažniausiai kreiptasi dėl greitį ribojančių kalnelių įrengimo, tad akivaizdu, kad tautiečiai vis dar mėgsta pralėkti su vėjeliu.

Į Saugaus eismo komisiją (SEK) vienas pirmųjų kreipėsi Dainius L. Jis teiravosi, ar yra galimybė grąžinti pėsčiųjų perėją Ateities ir Panerių gatvių sankirtoje. Nuspręsta, kad būtinybės tą padaryti nėra. Ir ne tik dėl nedidelio pėsčiųjų srauto, bet ir dėl to, jog nežymėtus praėjimus   rekomenduoja ir Lietuvos automobilių kelių direkcija. Kaip bebūtų keista, bet žmogus, užlipęs ant perėjos, kartais praranda budrumą...  

SEK parašė sodininkų bendrijos „Posūkis-1“ (Krėslynų k., Užusalių sen.) pirmininkas, kuris informavo, kad „Posūkis-1“ visuotiniame susirinkime nutarta kreiptis į SEK dėl greičio slopinimo įrenginių ties „Posūkis-1“ ribomis. Pagrindinė – Kaštonų – gatvė dviejose vietose kertasi su Senojo Kauno keliu (pagrindine gatve). Pasak pirmininko, šiemet pavasarį autoįvykio metu buvo sužeista mergaitė. Vairuotojai važiuoja viršydami saugų greitį, tad minėti įrenginiai yra reikalingi, siekiant išvengti panašių nelaimių.   

SEK rekomendavo Užusalių seniūnijos seniūnui su „Posūkio-1“ bendrija aptarti šį klausimą detaliau, jį sukonkretinti (kokiose vietose tikslingiausia įrengti greičio ribotuvus), iki rugsėjo pradžios pateikti SEK detalią informaciją. Tada ir bus priimtas sprendimas.

Tvenkinio gatvės gyventojas L. K. pateikė tokį prašymą: „Jonavos m. Tvenkinio gatvė kertasi su akligatviu, pro tvenkinį vedančiu į privačius namus ir paplūdimį. Eismas juo yra ribojamas, bet dažniausiai naudojamas ten susirenkančių motociklininkų, kurie suvažiuoja dideliu greičiu, sukeldami pavojų einantiems į paplūdimį jonaviečiams, svečiams, ypač vaikams. Ar negalima būtų toje gatvelėje įrengti vadinamuosius „gulinčius policininkus“, kas apribotų motociklininkų greitį, o gal net atgrasytų juos nuo rinkimosi paplūdimio aikštelėje. Eismą ribojantis ženklas jiems negalioja, policija nekontroliuoja, tad ta priemonė būtų pakankamai efektyvi.

Dar viena problema, su kuria susiduria pėstieji ir dviratininkai, kurie naudojasi dviračių-pėsčiųjų taku, juosiančiu tvenkinius, jog nėra išskirtos juostos atskirai dviratininkams ir pėstiesiems. Juostų ženklinimas sumažintų sumaištį takuose“.

SEK pirmajai prašymo daliai pritarė: atsiras ženklas, „tramdantis“ motociklininkus, o  dviračių take, kuris yra senas ir siauras, skiriamosios juostos įrengti galimybių nėra. Tad visiems eismo dalyviams reikės ir atidumo, ir tarpusavio supratimo.    

Užusalių seniūnijos seniūnas į SEK kreipėsi gavęs dviejų kaimų gyventojų prašymus. Guldynų k. Žaros g. gyventojai prašo jų gatvėje riboti greitį, nes aplinka teršiama dulkėmis, neramu ir dėl eismo saugumo (380 metrų ilgio gatvės danga – žvyras). Minėta gatvė jungia Senąjį Kauno kelią ir „Žaros“ sodininkų bendriją; šalia gatvės suformuota nemažai namų valdos paskirties sklypų, jau pastatyta keletas namų. Seniūnija prašo leidimo įrengti kelio ženklą „Riboto greičio zona (40)“.

Krėslynų k. Pavėsio g. gyventojai prašo apriboti jų gatvėje eismą: gatvelė siaura, nėra šaligatvių, tad vaikams ir suaugusiems tenka eiti važiuojamąja kelio dalimi, o automobilių eismas gana intensyvus. Seniūnija pritarė, kad Pavėsio g. ties 3-iuoju namu būtų pastatytas kelio ženklas „Gyvenamoji zona“, o pėstieji turėtų pirmumo teisę prieš transporto priemones.                        

SEK taip pat pritarė minėtiems prašymams, tad seniūnijai belieka pasirūpinti kelio ženklais.

Kaip jau buvo rašyta „Alio Jonavoje“, dėl saugaus eismo priemonių įdiegimo kreipėsi Topolių, Mažosios, Mokyklos ir Geležinkelio gatvių gyventojai, prašydami pastatyti greitį ribojančius ženklus prie įvažiavimo iš Fabriko g. į Topolių g. ir Mažojoje gatvėje. Pageidautina 20 km / val. arba 30 km / val. (su lentele ir po ženklu papildoma informacija). Gatvės yra siauros, judėjimas intensyvus, vairuotojai dažnai nesilaiko saugaus greičio, dėl ko kyla pavojus gyventojams. Taip pat prašyta įrengti šaligatvį Geležinkelio ir Mažosios gatvėse, o Topolių g. nuo  viaduko pusės įrengti šaligatvį pėstiesiems. Šia gatve nuolat į mokyklą ir iš jos eina vaikai, žmonės – į darbą, o savaitgaliais daug eina į ūkininkų turgų. Norėdami apsaugoti vaikus ir save, gyventojai prašė įrengti greičio ribojimo kalnelius Mokyklos ir Geležinkelio gatvėse. 

Dėl šio prašymo SEK praėjusiame posėdyje sprendimo nepriėmė. Naujasis Baldininkų seniūnaitijos seniūnaitis buvo įpareigotas apklausti gyventojus, kur kokių ir kiek ženklų ar greičio ribojimo kalnelių reiktų įrengti. Seniūnaitis darbą atliko: SEK gavo aukščiau minėtą prašymą, kurį pasirašė 33 gyventojai iš Topolių, Mažosios, Mokyklos ir Geležinkelio gatvių.                   

SEK narys, Jonavos miesto seniūnijos seniūnas Povilas Beišys teigė, kad greičio mažinimo kalnelių įrengimas – diskusinis klausimas, esą yra ir alternatyvių problemos sprendimo būdų. SEK įpareigojo Povilą Beišį išplėstinės seniūnaičių sueigos metu tai aptarti su Baldininkų seniūnaitijos seniūnaičiu bei informuoti SEK, kuri ir priims galutinį sprendimą.

SEK gavo Kęstučio gatvėje gyvenančio Raimundo S. prašymą, kurį pasirašė 42 žmonės: „Pastaruoju metu jaučiame mūsų gatvėje padidėjusį automobilių srautą. Dažna mašina nepasirenka saugaus greičio, kelia pavojų gyventojams ir vaikams, žaidžiantiems kelkraštyje ir kiemuose. Keletą kartų tik laimingo atsitiktinumo dėka pavyko išvengti nelaimių. Prašome apsvarstyti galimybes ir imtis priemonių įrengiant saugaus greičio laikymosi priemones Kęstučio gatvėje“.     

Ir šiuo klausimu bus ieškoma alternatyvių sprendimų. Iškelta idėja (kaip, pavyzdžiui, Danijoje) tam tikrais intervalais sustatyti tamsoje švytinčius masyvius žydinčių gėlių vazonus, kuriuos apvažiuodami vairuotojai būtų priversti sumažinti greitį. Toks eismo reguliavimas pasiteisino, galbūt jis taptų populiarus ir papuoštų Jonavą. Apie tai irgi bus diskutuojama  išplėstinėje seniūnaičių sueigoje.  

SEK parašė Elvyra Z.: „Esu priversta pakartotinai kreiptis Vaivadiškių kaimui (Bukonių sen.) labai aktualiu klausimu – greičio ribojimo kalnelių įrengimu Jonavos gatvėje. Šiuo klausimu 2017 m. gegužės mėn. kreipiausi į Bukonių seniūniją, jis buvo svarstytas tų pačių metų   birželio mėnesį Saugaus eismo komisijos posėdyje. Gavau raštą-atsakymą ir iš VĮ „Kauno regiono keliai“ (minėta gatvė yra regioninio kelio dalis). Nuomonės sutapo: greičio ribojimo kalneliai reikalingi. Praėjo dveji metai, bet niekas nevyksta. O nelaimingi atsitikimai tęsiasi: 2018 m. liepos 6-osios naktį vėl toje pačioje vietoje (Vaivadiškių k. Jonavos g.) šaligatviais vartėsi mašinos, daržuose gulėjo sužeisti žmonės. Nelabai suprantu, kodėl pažadai nevykdomi (VĮ „Kauno regiono keliai“ savo rašte minėjo, kad greičio mažinimo kalneliai (2-3 vnt.) „galėtų būti įdiegti ne anksčiau kaip 2018 m., nes 2017 m. saugaus eismo sąlygoms užtikrinti skirtos lėšos jau paskirstytos“ – K. L.): Vaivadiškių kaimo gyventojams reikia ne raštų stalčiuose, o problemos išsprendimo. Dar kartą prašau padėti . Norime gyventi saugiai“.

SEK nutarė pakartotinai kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos.     

30 parašų surinkę Kauno, Veterinarijos ir J. Biliūno gatvių gyventojai kreipėsi dviem klausimais. Miesto autobuso Nr. 9 sustojime priešais Kauno g. 100-ąjį namą nėra pastogės, suoliuko, tenka ir per lietų, ir per karštį stovėti po atviru dangumi. O, pasak gyventojų, miesto transportu dažniausiai naudojasi neįgalūs, pagyvenę žmonės ir mokyklinukai. Prašoma pažymėti ir pėsčiųjų perėją. „Artimiausia parduotuvė ir atliekų surinkimo konteineriai yra kitoje gatvės pusėje, pastoviai tenka laviruoti tarp automobilių. Birželio pradžioje  mašina partrenkė vaiką. Vaikščioti į autobusų stotelę, parduotuvę ar nešti šiukšles į konteinerį labai nesaugu. Nuoširdžiai prašome surasti galimybę pagerinti šias mums gyvenimiškai svarbias sąlygas“, – rašoma laiške.

Darnaus judumo plane yra numatyta autobusų stotelėse įrengti paviljonus: šių metų pabaigoje arba kitų pradžioje tam bus skirtos tikslinės lėšos. Žodžiu, planuose yra, laukiama finansavimo, o dėl pėsčiųjų perėjos – nepritarta.         

Laišku į SEK kreipėsi jonavietė Violeta K.: „Į ką turėčiau kreiptis dėl geltonos linijos pažymėjimo ant bordiūro daugiabučio kieme? Mašinomis užblokuotas išėjimas iš laiptinės. Neįmanoma praeiti, gabenti stambius daiktus ar, atsitikus nelaimei, atvažiuoti greitajai med. pagalbai. Automobiliai nuolat paliekami toje pačioje vietoje, išvažiavus vienam, kitas pastatomas per dvi vietas (Chemikų g. 118 ir 120 namų kieme). Ar tai nepažeidžia ir higienos normų?“

Kiemas prie daugiabučių yra numatytų tvarkyti sąraše, tad gyventojų kol kas prašoma kantrybės.  

Petrašiūnų kaimo (Bukonių sen.) gyventojai (34 parašai) kreipėsi dėl greitį ribojančių kalnelių įrengimo Mačionių gatvėje. Pasak petrašiūniečių, lengvieji, sunkiasvoriai automobiliai nesilaiko saugaus greičio, vasaros metu vyksta gana intensyvus eismas, kyla grėsmė kaimo gyventojų, ypač vaikų, saugumui. SEK prašymui pritarė.

Užusalių seniūnijos seniūnas kreipėsi į SEK dėl greičio mažinimo kalnelio įrengimo. Sutikimą dėl kalnelio įrengimo Neries gatvėje prie naujosios riedlenčių aikštelės davė VO „Išorų kaimo bendruomenė“ (19 parašų). Pasak seniūno, riedlenčių parke vyksta bendruomenės renginiai, sportuoja vaikai, tad čia reiktų riboti transporto greitį, kad būtų užtikrintas pėsčiųjų, dviratininkų, kt. eismo dalyvių saugumas. Ir šiam prašymui buvo pritarta.

Milagainių kaimo (Šilų sen.) gyventojai (53 parašai) kreipėsi, prašydami Gedgaudų gatvėje įrengti apšvietimą (čia nesaugu tamsiuoju paros laiku) bei pėsčiųjų taką. SEK prašymui pritarė.

Į SEK kreipimąsi atsakymą dėl eismo saugos atsiuntė Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susiekimo ministerijos (apie tai – vėliau), posėdžio metu taip pat svarstyti ir kiti aktualūs klausimai.   

Kristina LUKOŠEVIČIŪTĖ

Web Analytics