Paskelbtas Aktualijos

„Gelbėkit! Taip bloga, kad nebegaliu gerti alaus!“

Ketvirtadienis, 31 March 2016 13:21 Parašė 
Jonavos greitoji Jonavos greitoji

Praėjo keturi mėnesiai, kai Jonavos greitosios medicinos pagalbos stočiai vadovauja Gintautas KAIŠA. Šiandien – pokalbis su juo.

Keturi mėnesiai – trumpas laiko tarpas. Vis dėlto pamėginkite įvertinti ir palyginti darbo pradžią ir dabar.
– Bet kuriame naujame darbe pradžia visada nėra lengva: reikia laiko, kad perprastum visas tvarkas, taisykles, tradicijas, susipažintum su kolektyvu, sužinotum kitas darbo subtilybes. Žinoma, naujose pareigose pravertė patirtis iš buvusios darbovietės (G. Kaiša vadovavo UAB „Jonavos paslaugos“ – M. K.). Pradžia buvo normali: kolektyvas pakankamai kvalifikuotas, sukaupęs didelę patirtį, todėl žino, kaip atlikti savo darbą. Aš stengiausi kaip galima greičiau įsigilinti į Jonavos greitosios medicinos pagalbos stoties problemas.

Neseniai praūžė gripo epidemija. Ar padaugėjo iškvietimų pas pacientus?
– Ar dėl gripo, ar dėl kitų ligų, tačiau iškvietimų šiais metais, palyginti su 2015 metų tuo pačiu laikotarpiu, gauta 3400 (padidėjo apie 7 proc.), aptarnauti 3225 pacientai (beveik 5,5 proc. daugiau), į įvairias gydymo įstaigas nuvežta per 1800 pacientų (9 proc. daugiau), auga ir kiti rodikliai.
Kiek kartų greitukė per vieną pamainą lekia pas gyventojus? Dėl kokių ligų dažniausiai kviečiama?
– Nuo metų pradžios iki kovo 23 d. – vidutiniškai 41 iškvietimas per parą. 2015 m. - vidutiniškai 38 iškvietimai. Jų būna dėl įvairiausių sveikatos problemų: širdies, galvos, įvairių kitų skausmų, aukšto ar žemo spaudimo, temperatūros, kvėpavimo, problemų, susijusių su psichika, sumušimų, traumų, avarijų, kitų nelaimingų atsitikimų, mirties nustatymo, pervežimų iš vienos gydymo įstaigos į kitą ir dar daug kitokių iškvietimų.

Kaip vertinate savo darbštųjį kolektyvą? Kaip jis spėja į visus iškvietimus?
– Vertinu teigiamai. Kaip minėjau, kolektyvas pakankamai kvalifikuotas, sukaupęs didelę patirtį, darbuotojai nuolat tobulinasi, kelia kvalifikaciją. Dėl iškvietimų – į skubius (per 90 procentų) atvykstame laiku: mieste turime atvykti per 15 min., į kaimo vietoves – per 25 min. Aišku, būna atvejų, kai visos trys greitosios medicinos pagalbos brigados yra užimtos, tuomet tenka palaukti, kol kažkuri jų atsilaisvins. Esant sunkiems atvejams, sprendžia dispečeris, kuris, įvertinęs situaciją, gali „peradresuoti“ brigadas.

Ar pasitaiko melagingų iškvietimų?
– Daugėja iškvietimų, kurie yra be rezultatų. Tai yra, kai iškvietimai atšaukiami arba, nuvykę į vietą, pacientų nerandame. Tokių šiais metais iki kovo 23-iosios buvo 175. Tai reiškia, kad brigada vyksta į įvykio vietą veltui, gaištamas medikų laikas, veltui naudojamas kuras ir t. t. Svarbiausia, kad tuo metu kažkam iš tikrųjų gali prireikti skubios medicininės pagalbos...
Teko (dar prieš Jūsų vadovavimą) girdėti, neva į Ruklą iškviečiama greitoji, o paskui visa šeima ja pasinaudoja kaip nemokamu taksi nuvažiuoti į Jonavą. Tai tiesa ar pokštas?
– Negaliu atsakyti, nes man neteko tokio atvejo girdėti. Bet, manau, kad iš dalies teisybės yra. Kai kurie gyventojai sėkmingai iki gydymo įstaigos galėtų atvykti ir patys (kai nėra labai rimto pavojaus sveikatai), bet kviečia greitosios medicinos pagalbos automobilį.

Su kokiomis kurioziškomis situacijomis yra tekę susidurti medikams?
– Tų kuriozų būna įvairių. Neseniai gavome iškvietimą, o pilietis kaip priežastį nurodė, kad jam taip bloga, jog net negali gerti alaus. Šiaip tikrai nemažai iškvietimų, kurių galima išvengti, jeigu būtų visiškai nevartojamas ar bent jau saikingai vartojamas alkoholis, nes daug iškvietimų, susijusių su pasekmėmis pavartojus alkoholio: bloga sveikata, vėmimas, muštynės, smurtas šeimose, avarijos, gulėjimas gatvėse ir t. t.

Kaip manote, ko reikėtų, kad ir pacientas būtų patenkintas, ir į iškvietimus skubantys medikai nepervargtų?
– Kad kuo mažiau būtų nereikalingų iškvietimų, kad pacientai dėl ligų daugiau kontaktuotų su savo šeimos gydytojais, kurie tikrai geriau nustatys ir patars, kaip jas gydyti. Taip pat reikia atnaujinti greitosios medicinos pagalbos transportą, įsigyti modernios medicininės įrangos, sudaryti sąlygas darbuotojams tobulėti ir gerinti jų darbo ir poilsio sąlygas.

Ačiū už pokalbį.

Kalbėjosi
Monika KRISTINAITYTĖ

Web Analytics