Paskelbtas Miesto naujienos

Automobiliu tiesiu taikymu – į sodybą

Pirmadienis, 26 June 2017 10:43 Parašė 

Į Saugaus eismo komisiją kreipėsi UAB „Amberlost“ direktorius Česlav Bogdanovič, prašydamas leisti naudoti ženklą „Rezervuota „Sporto legiono“ lankytojams nuo 14 iki 23 val.“ bendrovės įrengtoje stovėjimo aikštelėje S. Dariaus ir S. Girėno g. 1B, šalia „Sporto legiono“ klubo. Motyvas – pagal klubo veiklos planą yra sudaroma 15 darbo vietų, taip pat tikimasi nemažo klubo lankytojų skaičiaus, todėl reikės vietų automobiliams statyti.

Kol kas Saugaus eismo komisija (SEK) sprendimo nepriėmė: nutarta palūkėti, kol „Sporto legionas“ pradės savo veiklą. Jei tuomet kils problemų, klubui rekomenduota dar sykį kreiptis į SEK.

Bukonių sen. seniūnas Arturas Narkevičius informavo, kad gautas Vaivadiškių k. gyventojos Elvyros Z. prašymas įrengti greičio ribojimo kalnelius Jonavos g. Pasak moters, dauguma minėtos gatvės namų stovi labai arti kelio, be to, keliolikos metų laikotarpiu į jų sodybą jau tris kartus įvažiavo mašina: „Ankstesniais atvejais yra atsitrenkę į mūsų verandą, nukirtę ir „pasikabinę“ ant ryšių kabelio stulpelio. Paskutinį kartą tai atsitiko naktį iš gegužės 6-osios į 7-ąją, apie 1 val. Baisingu greičiu lėkusi išgėrusio vairuotojo vairuojama mašina nukirto elektros stulpą šalia namo, nutraukė laidus ir apvirto ant stogo per porą metrų nuo mūsų namo. Nuo baisesnės nelaimės išgelbėjo stulpas.“

Moteris nerimauja, kad nuo dideliu greičiu lakstančių automobilių gali nukentėti ir vaikai, kurie dviratukais zuja po kaimą.

Seniūnas A. Narkevičius SEK paprašė įvertinti situaciją dėl eismo įvykių Vaivadiškių k. ir priimti sprendimą dėl greičio ribojimo kalnelių įrengimo.

SEK pritarė, jog tai – labai svarbu ir aktualu, tad kreipsis į VĮ „Kauno regiono keliai“, kad įmonė kuo skubiau spręstų šią problemą.

Dėl greičio ribojimo kalnelio įrengimo kreipėsi ir sodininkų bendrijos „Pašiliai“ pirmininkas: bendrijoje nustatytas 20 km/val. greičio apribojimas neužtikrina eismo saugumo, nes dauguma transporto priemonių nuolat jį viršija, o prie kelio sodus turintys savininkai skundžiasi keliamu triukšmu ir dulkėmis.

Šiuo metu „Pašiliai“ planuoja tvarkyti bendrijai priklausančius kelius, todėl ir prašo leidimo „Kauno g. ties Pašilių 1-osios ir Pašilių 3-iosios (arba 4-osios) gatvių sankryžomis įrengti po vieną greičio mažinimo kalnelį ir pastatyti du įspėjamuosius kelio ženklus „Nelygus kelias“ sodininkų bendrijos lėšomis“.

SEK prašymui pritarė.

Sodų g. 31-o namo (Jonava) gyventojai (25 parašai) prašo įrengti saugaus eismo priemones prie įvažiavimo į jų daugiabutį: „Jaučiamės nesaugiai savo kieme, ypač mažamečiai ir vyresnio amžiaus žmonės, moksleiviai, kurie kasdien eina kiemu (iš visos Jonavos) į mokyklas, esančias Kauno g. (...) Kelio dalis ties įvažiavimu yra nesaugiausia pėstiesiems, nes automobiliai gerokai viršija greitį.“ Prašoma pastatyti ženklą „Tik Sodų g. 31-o namo gyventojams“, taip pat įrengti „saugaus eismo priemonę su greičio ribojimo ženklu iki 10 km/val.; saugaus eismo kalnelius ties įvažiavimu į Sodų g. 31-o namo kiemą ir ties garažais link Sodų g. 37-o namo ir uždaryti įvažiavimą į Sodų g. 37-o namo kiemą (yra dar vienas įvažiavimas Kauno g.), paliekant tik vieną įvažiavimą į Sodų g. 31-o namo kiemą.“

SEK posėdyje dalyvavusi Sodų g. 31-o namo gyventoja Nelė Vološinienė teigė, kad ir rytą prieš komisijos posėdį pastebėjusi prie namo dviem ratais ant šaligatvio užvažiavusį taksi automobilį.

SEK narys, Viešosios tvarkos skyriaus (VTS) vedėjas Andrius Venckus pasiūlė tokius atvejus fotografuoti ir siųsti VTS specialistams.

Miesto seniūnas Povilas Beišys informavo, kad Sodų g. 31-as namas įtrauktas į šiais metais tvarkytinų teritorijų sąrašą, tad kieme tikrai bus pasikeitimų į gerąją pusę. SEK pirmininkas E. Andrejevas (jis – ir Miesto reikalų komiteto pirmininkas) teigė, kad teritorijų tvarkymo klausimai bus svarstomi komitete, bus bendraujama su gyventojais. Žodžiu, situacija tikrai pagerės.

Šveicarijos pagrindinės mokyklos direktorė Danutė Suchockienė SEK atsiuntė prašymą: „Šveicarijos k. Pavasario g. atkarpa šalia mokyklos labai nesaugi, nėra jokio saugaus eismo ženklo ar kito įrenginio. Iš vienos pusės link mokyklos – staigus posūkis, iš kitos pusės (nuo tvenkinių) – lygus, tiesus kelias „smagiems“ pasivažinėjimams. Šioje atkarpoje žuvo ne vienas žmogus (...) Mums kelia didelį rūpestį mokinių saugumas: vaikai bet kada gali išbėgti į gatvę, po pamokų aplink mokyklą važinėjasi dviračiais. Manome, kad būtina įrengti įspėjamuosius ženklus, ribojančius greitį: „Stop“, „Atsargiai, vaikai“ ar imtis kitų būtiniausių saugumo priemonių.“

SEK prašymui pritarė – saugumo išties reikia. Gautas prašymas bus persiųstas Šveicarijos sen. seniūnui: kokių priemonių imtis, nuspręs pati seniūnija.

Jonavos r. policijos komisariato viršininkas Šarūnas Martinkėnas kreipėsi dėl J. Ralio g.–Taurostos g.–Plento g. žiedinės sankryžos. Pastaruoju metu minėtoje sankryžoje dėl padidėjusio transporto priemonių srauto susidaro spūstys. Darbo dienomis, rytais, spūstis nuo šios sankryžos Plento g. kryptimi siekia apie 2,5 km (iki įvažiavimo link Šveicarijos gyv.). Eismo srautas, judantis nuo Kauno pusės (Plento g.), žiedinėje sankryžoje susikerta su eismo srautu, judančiu nuo Jonavos centro (J. Ralio g.), kai ir iš čia, ir iš ten eismo dalyviai suka į Taurostos g. Dalis Plento g. važiavusių automobilių sankryžoje suka į kairę link miesto centro, tačiau didžioji dalis sankryžoje suka į dešinę. Esant dideliam eismo intensyvumui žiedinėje sankryžoje, tikslinga spręsti apylankos įrengimo klausimą. Tokia apylanka Plento g. link Taurostos g. judančių transporto priemonių srautą nukreiptų šalia sankryžos. Eismo srautas, judantis link Jonavos centro, žiedinėje sankryžoje būtų nukreiptas į J. Ralio g., t. y. automobiliai, važiuojantys link J. Ralio g. ir prieš sankryžą sustoję praleisti pagrindiniu keliu važiuojančius automobilius, nestabdytų transporto priemonių, važiuojančių Taurostos g. kryptimi, eismo.

Kadangi minėta žiedinė sankryža priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos, Jonavos seniūnijos seniūnas Povilas Beišys įpareigotas kreiptis į ją dėl galimybės užsakyti sankryžos studiją ir nustatyti, kur yra didžiausi kliuviniai ir kaip juos galima būtų pašalinti.

Karolina VIČIŪTĖ

Web Analytics