Paskelbtas Renginiai

Meno mokykloje nuskambėjo pjesių konkurso „Crescendo“ aidai

Antradienis, 21 March 2017 09:53 Parašė 

Praėjusią savaitę Janinos Miščiukaitės meno mokykla sulaukė būrio svečių iš įvairių Lietuvos miestų ir miestelių – į II respublikinį styginių instrumentų pjesių konkursą „Crescendo“ atvyko jaunieji smuikininkai ir violončelininkai iš Vilniaus, Kauno, Šiaulių, Alytaus, Ukmergės, Utenos, Radviliškio, Kėdainių, Elektrėnų, Jurbarko ir Jonavos muzikos (meno) mokyklų. Moksleivius atlydėjo konkursui pasiruošti padėję pedagogai ir akompanuojantys koncertmeisteriai.

Jau 9 val. ryto prasidėjo dalyvių registracija, jaunieji stygininkai ir jų pedagogai skubėjo į klases repetuoti.
Konkurso dalyviai varžėsi trijose amžiaus grupėse. A grupėje registravosi jauniausi (1 ir 2 kl.) muzikos mokyklų mokiniai, iš viso 24 dalyviai – 18 smuikininkų ir 6 violončelininkai. B grupėje registravosi 21 dalyvis (3 ir 4 kl.) – 17 smuikininkų ir 4 violončelininkai. C grupėje užsiregistravo 14 dalyvių (5–8 kl.) – 8 smuikininkai ir 6 violončelininkai.
Dalyvių pasirodymus vertino kompetentinga komisija – pirmininkė Nijolė Prascevičienė (Šiaulių 1-osios muzikos mokyklos smuiko mokytoja ekspertė), narės: Ramunė Bandzaitytė (Kauno Juozo Naujalio muzikos gimnazijos smuiko mokytoja ekspertė) ir Irena Čepulkovska (Vilniaus Balio Dvariono dešimtmetės muzikos mokyklos violončelės mokytoja metodininkė).
Džiaugiamės, kad puikiai sekėsi ir mūsų rajono Janinos Miščiukaitės meno mokyklos ugdytiniams.
A grupės diplomantės – Smiltė Petrošiūtė (violončelės 1 kl., mokytoja Roma Razmienė, koncertmeisterė Liudmila Ragožina) ir Radvilė Eimutytė (smuiko 1 kl., mokytoja Virginija Verikienė, koncertmeisterė Skaidrė Reznikovienė).
B grupės diplomantai – Paulina Bartaševičiūtė (smuiko 3 kl., mokytoja Violeta Draskinienė, koncertmeisterė L. Ragožina) ir Gerardas Lisauskas (violončelės 4 kl., mokytoja R. Razmienė, koncertmeisterė L. Ragožina).
A grupės laureatės – Luknė Jurevičiūtė (smuiko 2 kl., mokytoja V. Verikienė, koncertmeisterė L. Ragožina) ir Gabrielė Dobrovolskytė (violončelės 2 kl., mokytoja R. Razmienė, koncertmeisterė L. Ragožina).
C grupės laureatė – Aneta Ulachovičiūtė (smuiko 6 kl., mokytoja V. Draskinienė, koncertmeisterė L. Ragožina).
Janinos Miščiukaites meno mokyklos direktorė ir konkurso vadovė Roma Jurgilienė už paramą rengiant II respublikinį styginių instrumentų pjesių konkursą „Crescendo“ padėkojo rajono Savivaldybės administracijai, Švietimo, kultūros ir sporto skyriui, žiniasklaidos atstovams, konkurso kuratorei – mokyklos direktorės pavaduotojai ugdymui Birutei Platkauskienei, koordinatorėms: V. Verikienei, Styginių instrumentų skyriaus vedėjai, mokytojai metodininkei, R. Razmienei, Styginių instrumentų skyriaus metodinio būrelio pirmininkei, violončelės mokytojai, V. Draskinienei, smuiko mokytojai metodininkei, Dianai Rimkutei, smuiko mokytojai metodininkei.
Pertraukos metu, kol komisija sprendė, kuris atlikėjas A, B ir C grupėse buvo geriausias, pakalbinau Styginių instrumentų skyriaus vedėją ir konkurso koordinatorę V. Verikienę.

– Ar susirinko visi mokiniai, pageidavę dalyvauti konkurse?
– Atvyko visi mokiniai, pareiškę norą dalyvauti konkurse, jų mokytojos ir koncertmeisterės.

– Jūsų palinkėjimai?
– Džiaugiuosi, kad atvyko mokiniai iš 14 skirtingų meno ir muzikos mokyklų, išsibarsčiusių 11 Lietuvos kampelių. Pastebėjau tendenciją, kad gerokai paaugo mokinių muzikinis pasirengimas. Ateities planas – išaugti iki tarptautinio styginių instrumentų pjesių konkurso lygio.

Padėkojusi p. V. Verikienei už atsakymus užkalbinau Kauno J. Naujalio muzikos gimnazijos mokytoją Iloną Klusaitę.

– Kaip įvertintumėte konkursą Jonavoje?
– Puikiai. Išaugo konkurso apimtis, gerokai daugiau dalyvių, atsirado kūrinių įvairovė, pakilo mokinių meistriškumas. Konkursas tapo dar įdomesnis.

– Papasakokite išsamiau apie mokytojo darbą.
– Sudėtingas mokytojo darbas. Vaikai ateina muzikuoti nuo 6 m. amžiaus, kad jiems būtų įdomu, reikia suvokti, koks tai vaikas – lėtas ar azartiškas. Renkiesi kryptį jų atliekamiems kūriniams – ar tai bus lyriški, ar dramatiški kūriniai ir pan. Mokytojas suformuoja jaunojo atlikėjo muzikinį pamatą, miklina rankas ir tiesina nugarą, – nusišypsojo mokytoja.

Pakalbinta koncertmeisterė Rita Kochanauskaitė sakė, kad jai labai patiko groti fortepijonu, jaukus, pasak p. Ritos, mokytojų kambarys, labai gražūs mokinių darbeliai, puošiantys mokyklos sienas.
Konkurso metu, be abejonės, salėje netrūko didžiulio jaudulio. Plika akimi galėjai atspėti, kurios mokytojos mokinys tuo metu atlieka kūrinį: mokytojos lingavo į taktą, nenustygo vietoje, galva linksėjo į vieną pusę, kėlė rankas. Atlikėjai kaip užhipnotizuoti žvelgė būtent į vieną žmogų salėje, į savo mokytoją – toks svarbus jų tarpusavio ryšys. Todėl pastebėjusi, kaip keblioje situacijoje sutrikusiam jaunajam atlikėjui pagelbėjo jo koncertmeisterė, pakalbinau mokytoją L. Ragožiną.

– Kaip Jūs nustojote groti fortepijonu būtent tą akimirką, kai atlikėjas irgi nustojo griežti violončele? Matėsi, kad mokinį įveikė jaudulys. Mini akimirka! Ir jūs vėl abu kartu pradėjote groti, tarsi pauzę savo kūrinyje būtų numatęs pats kompozitorius! Kaip žinojote, nuo kurios vietos moksleivis tęs savo pasirodymą, juk sėdėjote už jo nugaros?
– Jau daug metų dirbu mokytoja, koncertmeistere, labai dažnai važinėju su įvairiais atlikėjais į rengiamus konkursus, festivalius Lietuvoje ir Europoje. Tiesiog jaučiu atlikėjo jaudulį ne tik pirštų galiukais, bet ir širdimi... Pavadinkim tai nuojauta.

– Manau, jog jaunajam violončelininkui šiandieną labai pasisekė, kad šalia buvote būtent Jūs!

Eitvydė PRANEVIČIENĖ

Web Analytics